[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آرسنال چگونه صدر جدول لیگ برتر را تقدیمِ سیتی کرد مرگ تدریجی در آوریل، روزنامه شیراز نوین

آرسنال، یکشنبه‌شب سرانجام پس از 254 روز صدر جدول را به منچسترسیتی بازپس داد. به گزارش فوتبال 360، آرسنال که ابتدای فصل در پایان هفته سوم و به لطف تساوی منچسترسیتی مقابل نیوکاسل با 9 امتیاز به صدر جدول تکیه زد و سیتیزن‌ها را پایین کشید، سرانجام یکشنبه‌شب پس از پیروزی سیتی مقابل فولام صدر جدول را پس از 74 هفته به مدافع، عنوان قهرمانی بازپس داد.
تیمی که در عصر شنبه دل‌انگیز 20 اوت پس از تجربه پیروزی مقابل بورنموث به‌تنهایی صدر جدول لیگ برتر را به‌نام خود زده بود، دوشنبه منحوسِ 30 آوریل، صدر جدول را از دست داد و ممکن است تبعات این شکست عاطفی در فصل جاری، تا مدت‌ها تیمِ جوان آرتتا را تحت تأثیر قرار دهد. سیتی این فصل به‌مدت 254 روز در فصل فرسایشی و خسته‌کننده‌ای که جام‌جهانی زمستانه را به خود دید و انگار قصد تمام شدن ندارد، اجازه داد توپچی‌ها رؤیای قهرمانی را در سر بپرورانند اما زمان تسویه ‌حساب، یک‌شبه کاخ آمال قرمزهای لندن را فرو ریخت و در آستانه حضورش در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر اعاده حیثیت کرد.
عرق سرد
این وسط آرسنال ماند و آرزوهای برباد‌رفته‌ای که شاید هرگز دوباره به چنین شکوهی، لذتِ تکرار رویاپردازی را سهم توپچی‌ها نکند. پس از هفته سوم لیگ برتر، هفته‌ها گذشت و آرسنال روز‌به‌روز رؤیای قهرمانی را نزدیک‌تر دید. اختلاف سیتی با صدر جدول در شب رقم خوردن اولین شکست فصل آرسنال به‌دست شاگردان تن‌هاخ به یک امتیاز هم رسید، اما سیتیزن‌ها هفته یازدهم و پس از تجربه شکست مقابل لیورپول، فاصله‌شان با آرسنال را روی عدد 4 دیدند و این اختلاف امتیاز در ابتدای ماه آوریل در حالی که آرسنال 7 بازی پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود به 8 هم رسید. یک نکته اما باعث شده بود نتوان به این اختلاف امتیاز دل‌ خوش کرد و آن هم تعداد بازی‌های معوقه بیشتر منچسترسیتی نسبت به آرسنال بود.
مسیر زیبایی که مقصدش دلپسند نبود
 در جریان تساوی مقابل لیورپول در آنفیلد، آرسنال برتری 2 گله را از دست داد و  فشارها بر شاگردان آرتتا را بیشتر کرد. این تیم، هنوز آن‌قدر آبدیده نشده تا فشار صدرنشینی را روی دوش‌هایش تحمل کند. در نتیجه  در 2 بازی بعدی مقابل وستهام و ساوتهمپتونِ در خطر سقوط به تساوی رضایت داد و اختلاف امتیاز با سیتی در پایان ماه آوریل، نه‌تنها به حداقل رسید بلکه به‌تبع پیروزی شاگردان پپ در بازی رودررو مقابل آرسنال و سپس برتری مقابل فولام، منچسترسیتی حالا با یک بازی کمتر، صدر جدول لیگ برتر را دوباره در اختیار گرفته و سرنوشت قهرمانی را در دستان خودش می‌بیند.
این فصل سرانجام به پایان می‌رسد؟
آرسنال در فصلی که مدعی درجه اول قهرمان به‌حساب می‌آمد و همگان برای جشن قهرمانی‌اش لحظه شماری می‌کردند، باید به کسب سهمیه قانع باشد و اگر منچسترسیتی یکی از بازی‌های معوقه‌اش را با پیروزی مقابل وستهم پشت سر بگذارد، اختلاف امتیازش با توپچی‌ها در صدر جدول به 4 امتیاز خواهد رسید. البته بازی هفته سی‌وچهارم آرسنال مقابل چلسی یک روز زودتر از بازی معوقه سیتی از هفته بیست‌وهشتم برگزار خواهد شد و جدول شلخته لیگ برتر را باید با توجه به شرایط خاصش سنجید. بنابراین ممکن است آرسنال هفته آینده به‌مدت 24 ساعت، صدر جدول را موقتاً بازپس بگیرد اما فعلاً سیتی صدرنشینِ واقعی این لیگ است و سرانجام شب 24 می، پس از تقابل سیتی با برایتون این جدول نظم مورد انتظار را با تعداد بازی‌های 37 مقابل نام هر 2 تیم به خود خواهد گرفت.
نیامدی و دیر شد!
تا آن زمان، اگر هر 2 تیم آرسنال و سیتی موفق به کسب حداکثر امتیازات از بازی‌هایشان شوند، باز هم اختلاف امتیاز شاگردان پپ با شاگردان آرتتا در صدر جدول رده‌بندی عدد 4 را به سود منچسترسیتی نشان خواهد داد و قهرمانی سیتیزن‌ها در لیگ برتر یک هفته زودتر رسمیت بخشیده خواهد شد. پیش از دیدارهای هفته سی‌وهشتم که سیتی و آرسنال به‌ترتیب مقابل برنتفورد و ولورهمپتون میهمان و میزبان خواهند بود، شاگردان گواردیولا به مصاف تیم‌های وستهام، لیدز، اورتون، چلسی و برایتون خواهند رفت و ضمن اینکه شانس صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا پس از بازی‌های رفت‌وبرگشت مقابل رئال مادرید را هم خواهند داشت، آرسنال تنها در لیگ برتر مقابل تیم‌های چلسی، نیوکاسل، برایتون و ناتینگهام فارست صف‌آرایی خواهد کرد. آرسنال در آرزوی قهرمانی در لیگ برتر، شانس پیش‌روی‌ خودش در تمامی مسابقات را از دست داد.
قرار نبود ماه آوریل این‌قدر سرد باشد
غولِ بی‌شاخ و دمِ سیتی در فصل جاری، سرانجام پس از استراحتی چند هفته‌ای در بازه ابتدای فصل و پس از شروع دوباره مسابقات به‌دنبال پایان وقفه جام‌جهانی، به محض به صدا درآمدن سوت پایان دیدار مقابل تاتنهام از خواب زمستانی برخاست و پیروزی در بازی دور رفت به میزبانی امارات مقابل آرسنال پس از غلبه بر استون‌ویلا، استرس بیشتری به آرسنال وارد کرد. تیمِ پپ از هفته دوم ماه فوریه به‌مدت 18 بازی شکست‌ناپذیر بوده و در لیگ برتر 8 بازی متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این تیم از سوی دیگر، شاهد امتیاز از دست دادن‌های متوالی آرسنال در ماه آوریل بود و صدرنشینی که در این ماه 4 از 5 بازی‌اش را موفق به کسب پیروزی نشد، به‌همین سادگی پس از قبول شکست در بازی رودرروی دوم، مقابل مدافع عنوان قهرمانی صدر جدول را از دست داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی