[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هیچ عذری در اجرای قانون جامع حدنگار پذیرفتنی نیست، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: با توجه به رویکرد همسوی قوای قضائیه و مجریه برای اجرای قانون جامع حدنگار، هیچ عذری برای انجام‌نشدن مطلوب آن در فارس پذیرفتنی نیست.
عبدالعلی کریمی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی اجرای قانون جامع حدنگار با تشریح مزایای این طرح و ضرورت آن در فارس، ضمن اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مندرج در برنامه هفتم توسعه مبنی بر مستندسازی و صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی واقع در محدوده جغرافیایی کشور و اتمام حدنگاری، تثبیت اراضی کشاورزی استان را همسو با این برنامه دانست. کریمی خاطرنشان کرد: امیدواریم همسویی ادارات مرتبط در این مقوله، همچون تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در سال گذشته منجر به نتایج مطلوب و صدور اسناد مالکیت این اراضی شد، تثبیت اراضی کشاورزی را سبب شود.
معاون استانداری فارس گفت: با توجه به مساحت یک‌میلیون هکتاری اراضی کشاورزی این استان و برخورداری فارس از بیشترین میزان اراضی کشاورزی در سطح کشور، تثبیت و صدور اسناد مالکیت این اراضی زمینه‌ساز امکان انتفاع زارعان از تسهیلات موجود است.
کریمی ادامه داد: سال گذشته با تلاش بی‌وقفه ادارات ثبت اسناد و املاک و امور اراضی فارس، صدور اسناد مالکیت بالغ بر ۳۱۷هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان را شاهد بوده‌ایم که این میزان معادل ۸هزار و ۸۷۹ قطعه است.
معاون استاندار فارس هدف تشکیل قرارگاه‌های جهادی حدنگاری شهید سلیمانی در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران را ایجاد هماهنگی و سرعت‌بخشی به تعیین تکلیف اراضی کشاورزی عنوان کرد و برگزاری جلسات کمیسیون‌های رفع تداخلات در شهرستان‌ها با هدف رسیدگی هرچه سریع‌تر جهت تعیین تکلیف پرونده‌های اراضی کشاورزی را خواستار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی