[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گردشگری ادبی کشور نیازمند ترسیم نقشه راه است، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه شیراز شهر موفق در گردشگری ادبی کشور است،گفت: ضروری است تا نقشه راه گردشگری ادبی کشور ترسیم شود و آثار استان فارس هم به‌عنوان محور اصلی این موضوع و شهر شیراز به‌عنوان هسته این موضوع انتخاب گردد.
سید مصطفی فاطمی، روز گذشته در نشست رویداد ملی گردشگری ادبی پارس در شیراز گفت: در بحث گردشگری، ما به‌دنبال این هستیم که از داشته‌های فرهنگی تاریخی و تمدنی‌مان در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: در بحث مفاخر فرهنگی ادبی، کلاً ادبیات ایرانی، ادبیات فارسی است و در بسیاری از اشاراتی که مطرح‌شده یکی از چهار رکن اصلی ادبیات جهان، ادبیات فارسی است که این مقوله در کشور ما کمتر استفاده‌ شده است.
او بیان کرد: باکیفت‌ترین گردشگری جهان، ادبیات و فرهنگ است و می‌توانیم کیفیت گردشگری را باکیفیت گردشگری ادبی ارتقا دهیم.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: در بین شهرهای ایران، شیراز پیش از سایر شهرها هم داشته‌های مفاخر ادبی و هم مکتوبات ادبی دارد و در این حوزه بسیار جلوتر از سایر شهرستان‌هاست و می‌تواند به‌عنوان یک پایلوت موفق در سایر شهرستان‌ها از الگوی شیراز استفاده کنند و به همین دلیل است که میز گردشگری ادبی را برای نخستین بار در شیراز قرار داده‌ایم.
وی تأکید کرد: البته میز گردشگری، میز ملی است و فعالیتش در حوزه کل شهرها و کشورهای پارسی‌زبان است و سعی می‌کند که با شناسایی مفاخر و المان‌ها، یک مکان‌ فیزیکی ایجاد کند تا گردشگران بتوانند از داشته‌های ادبی در قالب بناها، مقبره‌ها و محورهای گردشگری ادبی استفاده کنند.
فاطمی افزود: در نشست ملی گردشگری ادبی که در شیراز انجام گرفت، اساتیدی وجود داشته‌اند و ضروری است که نقشه راه گردشگری ادبی کشور ترسیم شود و آثار استان فارس هم به‌عنوان محور اصلی این موضوع و شهر شیراز به‌عنوان هسته این موضوع انتخاب شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی