[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب در فارس، روزنامه شیراز نوین

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: آیین آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب استان فارس در دبیرستان مالک اشتر شیراز آغاز و یک باب خانه ورزش نیز در این دبیرستان شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس، علی‌رضا امینا‌زاده با اعلام این خبر گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران با عنوان (دآا) با هدف افزایش فعالیت‌های جسمانی، تحرک و شادابی در جامعه دختران روستایی و عشایری در استان فارس آغاز شد.
وی افزود: براساس تفاهم‌نامه فی مابین وزارت ورزش و آموزش و پرورش و نیازسنجی و اساسنامه مدارس شبانه‌روزی به‌منظور رسیدن به اهداف، مراسم آغاز این جشنواره در مدرسه شبانه‌روزی دخترانه مالک اشتر شیراز برگزار شد.
امینا زاده تصریح کرد: در این مراسم 15 بازی بومی محلی اجرا و نمایش داده شد و در کنار این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی، پوشاک و غذاهای سنتی دانش‌آموزان این دبیرستان برپا شد.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس در تشریح مراحل این جشنواره گفت: برنامه دآا(دختران آفتاب ایران) در سه محور برنامه‌‌ریزی شده که بخش اول(همگانی) جشنواره‌های فرهنگی ورزشی و بازی‌های بومی محلی را شامل می‌شود و در بخش دوم، کانون‌های ورزشی در مدارس شبانه‌روزی به‌عنوان مهم‌ترین قسمت فعالیت دایر می‌شود که شامل رشته‌های ورزشی متنوع با تعداد جلسات مشخص است و در بخش سوم، هدایت دانش‌آموزان مستعد به پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان جهت استعدادیابی در رشته‌های هدف است.
افتتاح خانه ورزش در دبیرستان مالک اشتر شیراز هم از دیگر برنامه‌های این آیین بود و وی در این خصوص عنوان کرد: این خانه ورزش محلی، جهت انجام فعالیت‌های ورزشی خواهد بود.
گفتنی است در پایان این مراسم به 220 دانش‌آموز شرکت‌کننده در آیین آغاز جشنواره «داآ» هدایایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس اهدا شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی