[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مشارکت برای رفع چالش‌های شهری، روزنامه شیراز نوین

سومین حرم اهل‌بیت(ع) در اردیبهشت‌ماه، میزبان ۳۱ نفر از رؤسای شورا‌های اسلامی از سراسر کشور و همچنین وزیر کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس شورای عالی استان‌ها خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر شیراز، شصت‌وهفتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.
مهدی طاهری نایب‌رئیس شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای کلان‌ شهرها و مراکز استان‌ها گفت: این نشست که به ریاست چمران برگزار می‌گردد، نقش مشورتی و همراهی شوراهای اسلامی در کلان‌شهرها و استان‌ها را خواهد داشت و نقش مؤثر و فرصت مناسبی به‌منظور بهره‌مندی از راهکارهای نوین در شناسایی و رفع چالش‌های مدیریت شهری و مباحث مهم شهری در سطح کشور خواهد داشت.
او در ادامه گفت: برگزاری این نشست و مجمع علاوه بر موارد مذکور، باعث انسجام و همبستگی بین شوراهای مراکز استان‌ها و همچنین زمینه‌ساز مناسبی در جهت تبادل تجربیات و همچنین ارائه راهکارهای نو به‌منظور ازمیان‌برداشتن چالش‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود که با ارائه راهکارهای عملیاتی خطاب به دولت و مجلس همراه خواهد بود. 
مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تشکیل کمیسیون‌های چهارگانه، بررسی و طرح پیشنهاد اصلاح برخی از قوانین و مقررات مربوط به مدیریت یکپارچه شهری و گزارش اعضا از معضلات و مسائل شهرهای مراکز استان و مطرح‌شدن عناوین جلسات کمیسیون‌های تخصصی چهارگانه و بررسی موضوعات به‌عنوان دستور جلسه اصلی این مجمع مشورتی در تحقق اهداف خواهد بود.
طاهری تصریح کرد: علاوه بر این مباحث مختلفی در پیگیری مصوبات قبلی این مجمع مطرح شده و مورد تبادل‌نظر قرار می‌گیرد و اعضای حاضر با برگزاری انتخابات و تشکیل چهار کمیسیون تخصصی، شامل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری، کمیسیون حقوقی و کمیسیون عمران به موضوعات مهم و کلان مربوط به مناطق مختلف کشور می‌پردازند و با هم‌فکری و هم‌اندیشی با وحدت رویه در جهت نیل به اهداف کلان‌شهری قدم خواهند برداشت. وی در پایان گفت: شوراها، بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند و یقیناً برگزاری این‌گونه اجلاسیه‌ها و نتایج آن منتهی به ارائه خدمات مطلوب، شایان و شایسته به مردم شریف کشور می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی