[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس سازمان بسیج رسانه‌ای فارس: اطلاع‌رسانی خدمات در اولویت باشد ، روزنامه شیراز نوین

در نشستی صمیمانه که با حضور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست، مسئول بسیج رسانه‌ای استان فارس، معاون توسعه و منابع انسانی محیط‌زیست، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه و جانشین بسیج رسانه‌ای برگزار شد، بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف و صحیح از وضعیت محیط‌زیست و اقدامات انجام‌شده تأکید به عمل آمد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و امور رسانه محیط‌زیست فارس، مدیرکل محیط‌زیست اذعان داشت: باید مردم در جریان اقداماتی که سود حاصل از آن به خود آنان برای رفاه و تداوم زندگی برمی‌گردد، قرار بگیرند و حیف است که فقط به ضعف‌ها پرداخته شود و عملکردهای خوب نظام را بیان نکنیم. قطعاً اگر مردم از این اقدامات آگاه می‌شدند، دلشان گرم‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.
عطا پورشیرزاد افزود: اگر مردم به طور شفاف در بطن اقدامات محیط‌زیستی قرار بگیرند و از منافع بلندمدت خود و فرزندانشان و تأثیر بر سلامت جامعه و زیست‌بوم خود آگاه شوند، قطعاً در کنار حافظان محیط‌زیست قرار می‌گیرند. چه بسا که در دهه‌های اخیر بسیاری از مردم به‌عنوان تشکل‌های خودجوش مردم‌نهاد و فعالان محیط‌زیست در قامت مدافع حفظ سرزمین ظاهر شده‌اند.
پورشیرزاد افزود: محیط‌زیست با توسعه مخالف نیست، اما خواسته ما این است که توسعه پایدار همگام با حفظ محیط‌زیست و انفال الهی باشد تا مردم و فرزندانشان در حال و آینده بتوانند از این نعمت‌های خدادادی بهره ببرند. وی خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از مردم به ارزش‌های گونه‌های جانوری و گیاهی آگاه نیستند. ما به طور روزمره از بسیاری از عناصر محیط‌زیست استفاده می‌کنیم و ممکن است ندانیم که با انقراض فلان گونه گیاهی و جانوری چه نعمت‌هایی را از دست خواهیم داد. به طور مثال با همه این تحولات و با وجود شناسایی صدها ماده شیمیایی قابل استفاده در داروسازی، متخصصان همچنان طبیعت را منبع سرشار و بسیار باارزشی برای کشف داروهای جدیدتر و مؤثرتر می‏دانند که جانوران بخش مهمی از این منبع سرشار طبیعی هستند. وی به احصای عوارض سبز در شهرستان‌های صنعتی و قرار گرفتن در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرده و افزود: این عوارض را در جهت منفعت عمومی و امکانات شهری و روستایی هزینه می‌کنند. وی در پایان بیان کرد: مردم باید بدانند که اجزای محیط‌زیست دارایی و سرمایه خودشان است و بیش از هرکسی خودشان باید برای حفظ آن تلاش کنند. مسئول سازمان بسیج رسانه‌ای استان فارس نیز ضمن اشاره به تعارض موجود با حیات وحش به ویژه تعارض خرس در شهرستان مرودشت اظهار داشت: در صورت ارائه برنامه از سوی محیط‌زیست بسیج رسانه ای اعلام آمادگی کرد که علاوه بر حمایت از محیط‌زیست، در آگاهی رسانی و ترویج فرهنگ محیط‌زیستی نیز مشارکت کند. هادی رضایی همچنین اظهار داشت: در شهرهایی مانند زرقان و مرودشت که صنایع آلاینده وجود دارند، مردم باید منافع عوارض آلایندگی را در زندگی خود ببینند. وی در بخشی از سخنان خود به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرده و خواهان تعامل بیشتر این شرکت‌ها با محیط‌زیست شد. وی استفاده برخی از مردم ناآگاه از پوست درختان در حاشیه خیابان منتهی به تخت جمشید و ایجاد چهره زشت شهر در یک منطقه توریستی را عملی نکوهیده برشمرده و خواهان رسیدگی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاه‌های مرتبط شد.
در ادامه رئیس اداره روابط و امور رسانه محیط‌زیست فارس به تغییر کانال‌های اطلاع‌رسانی به نرم‌افزارهای داخلی چون سروش، بله و ایتا اشاره کرده و گفت: تمام تلاش خود را برای بازنشر خدمات دولت در حوزه محیط‌زیست و آگاهی‌رسانی و نهادینه‌کردن فرهنگ محیط‌زیستی خواهیم کرد. گل‌آفرین زارع به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فعال در حوزه محیط‌زیست اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس با پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان نشست‌هایی داشته و برای همکاری با این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده است. در این راستا تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در دوره و نشست‌هایی در سازمان معرفی شده و علاوه بر آن رویداد استارت‌آپی حرفه سبز با محوریت محیط‌زیست و مجریگری دانشگاه شیراز برای اولین بار در سطح ملی برگزار شد و تعدادی از طرح‌ها برنده شده و قرار است مورد حمایت قرار گیرند.
وی همچنین با اشاره به جشنواره عکس مشترک با سازمان بسیج رسانه ای در سنوات قبل، برای برگزاری برنامه‌های مشترک به منظور شناخت و ترویج فرهنگ محیط زیستی  اعلام آمادگی کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی