[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شیراز پایتخت شعر عاشورایی است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین: شب پایانی جشنواره آواها و نواها، با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه شد؛ گروه هایی از اهواز، خراسان رضوی و افغانستان به اجرا پرداخته و تماشاگران را به وجد آوردند.
آیین اخـتتامـیه ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی، جمعه شب در شیراز برگزار شد و گروه‌های برتر معرفی و تجلیل شدند. به گزارش شیرازنوین، آیین اختتامیه جشنواره آواها و نواهای رضوی که چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در حرم حضرت شاهچراغ(ع) شروع شده بود، شامگاه جمعه ۱۵ اردیبهشت با شناختن بهترین‌ها به انتها رسید.
در اختتامیه جشنواره آواها و نواهای رضوی در شیراز، از عبدالصمد فهندژسعدی از فارس و مصطفی شناور خادم حرم حضرت شاهچراغ(ع) قدردارنی شد و علی ستوده(ناخدا ستوده) از استان بوشهر، غلام رسول صوفی از استان خراسان رضوی و محمد قیوم امینی از استان خراسان رضوی به‌عنوان برگزیدگان آن معرفی شدند.
بین‌المللی شدن جشنواره در دستورکار است
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در این آیین با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و رضوی آمیختگی هنرمندانه‌ای دارند، گفت: با شهادت امام رضا(ع)، این شخصیت عظیم اسلامی، ما جریان فرهنگ اسلامی را در نهادینه شدن فرهنگ بومی ایران مشاهده می‌کنیم؛ فرهنگ رضوی با فرهنگ ملی آمیخته شده و این آمیختگی به تبلور و هنر هنرمندان ایران اسلامی تبدیل شده و هنرمند در مقام تولید آثار فاخر هنری خود با مضامین فرهنگ، هنر و ادب در فرهنگ رضوی، توانسته داشته‌های خود را به میدان عرضه هنر ارائه کند.
مرتضی سعیدی‌زاده ادامه داد: ایران با حضور علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، سرزمین دیگری شده و این خاک به یمن حضور این امام بزرگوار، پربرکت شده است.
وی اضافه کرد: کیمیاگران هنر و ادب، ظرافت و زیبایی را از دل معارف و فرهنگ رضوی بیرون کشیدند و به وزن و قافیه، رنگ، نقش و نگار و آوا و کلام تبدیل کردند؛ کسانی که در این جشنواره شرکت کردند و به خلق اثر و اجرا پرداختند، همه دل‌داده و شیدای این امام بزرگوار هستند.
سعیدی‌زاده تأکید کرد: لطف و کرامت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است که این ذوق و قریحه هنری را به این هنرمندان عرضه کرده که از کنار این جریان هنری بتوانیم جریان فرهنگ شیعی و اسلامی را توسعه دهیم.
وی بیان کرد: فرهنگ، منش و سیره امام رضا(ع) توأم با رأفت و مهربانی و همراه با دوست داشتن و احترام گذاشتن است؛ این در حالی است که امروز در جامعه اسلامی نیازمند محبت، عقلانیت و زندگی توامان با محبت و آرامش هستیم.
سعیدی‌زاده با اعتقاد به اینکه هنر موسیقی هنری نشأت گرفته از فطرت انسانی است، افزود: خداوند متعال همه انسان‌ها را با فطرت توحیدی آمیخته است و نغمه‌ها و آوازهای ایرانی وقتی با فطرت توحیدی آمیخته و با فرهنگ رضوی همراه می‌شوند، جریانی را برای این انتقال معانی آغاز می‌کنند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم در سال آینده این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم و شاهد حضور هنرمندانی از سایر اقوام و ملل اسلامی در این جشنواره باشیم و بتوانیم تولیدات آثار فاخر و اثرگذار هنری را در فضاهای رسانه‌ای کشور انتقال دهیم و جریان‌سازی فرهنگی بزرگی ایجاد کنیم.
به گزارش شیرازنوین، در لابه‌لای اجراهای شب پایانی این جشنواره، برترین ها معرفی شدند و به آنها لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی