[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جهاد محرومیت‌زدایی با عملکرد انقلابی، روزنامه شیراز نوین

شهردار منطقه 2 شیراز، از تداوم پروژه‌های عمرانی با محوریت محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: افزایش 75 درصدی تعداد پروژه‌های عمرانی در سال 1401 نسبت به 1400 اتفاق نیکویی است که در پرتو عملکرد جهادی خدمتگزاران مردم در این منطقه محقق شده است.

 

شهردار منطقه 2 شیراز، از تداوم پروژه‌های عمرانی با محوریت محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: افزایش 75 درصدی تعداد پروژه‌های عمرانی در سال 1401 نسبت به 1400 اتفاق نیکویی است که در پرتو عملکرد جهادی خدمتگزاران مردم در این منطقه محقق شده است.

 هدف‌گذاری برای تقویت رفاه شهروندی

دکتر محمد تولائی شیرازی با قدردانی از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز که پشتیبانی‌های لازم را در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی فراهم می‌آورند، اظهار داشت: افزایش کیفیت زندگی شهروندان، ایمن‌سازی منطقه، ایجاد ارزش افزوده برای شهروندان، بهبود فضای کالبدی شهر، ارتقای مولفه‌های زیست‌محیطی و مواردی از این‌دست در زمره شاخص‌ترین پیامدهای پروژه‌ها قرار می‌گیرند.
وی تأکید کرد: در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، پروژه‌های متنوعی در دستور کار قرار گرفته است، چراکه بر این باوریم محرومیت در شأن مردم نیست و چنانچه کم‌وکاستی وجود داشته باشد، این مدیران هستند که از ارائه خدمت به جامعه محروم مانده‌اند.
این مقام عالی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش با تشریح پروژه‌هایی که در حوزه فضای سبز به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت‌گرفته رتبه اول توسعه فضای سبز در میان مناطق 11 گانه شیراز را در اختیار داریم و این در حالی است که  افزایش مساحت فضای سبز در مقیاس هکتاری نیز رشد قابل‌ملاحظه‌ای یافته و سرانه فضای سبز از هفت و یک‌دهم متر به هشت و سه‌دهم متر افزایش یافته است.
وی در ادامه از افزایش 75 درصدی افزایش تعداد پروژه‌ها در سال 1401 نسبت به 1400 خبر داد و بیان داشت: در همین مدت، رشد50 درصدی افزایش مبلغ پروژه اتفاق افتاده است.

 پروژه‌های عمرانی بر ریل سازندگی

دکتر تولایی شیرازی، تعداد کل پروژه‌های این منطقه را 107 مورد برشمرد و افزود: 47پروژه عمرانی(44 پروژه در مرحله تشریفات مناقصه و یا در مرحله اجرا و 3 پروژه در مرحله PMIS  قرار دارند) و 60 پروژه خدمات شهری(شامل 49 پروژه در مرحله تشریفات مناقصه و یا در مرحله اجرا و 11 پروژه در مرحله PMIS) قرار دارند.
شهردار منطقه 2 شیراز با یادآوری این موضوع که در بهمن‌ماه سال گذشته شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی 15 پروژه با اعتبار 105 میلیارد بودیم، بیان داشت: در بخش افتتاح، مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده‌بیگم، فضای شهری ورودی بلوار آیت‌الله قشقایی(آب‌نما)،  لوله‌گذاری بلوار سیبویه و  فاز 1 بوستان حاشیه‌ای محراب به بهره برداری رسید.
او در ادامه با اشاره به پیشرفت پروژه‌هایی که در بهمن سال گذشته شاهد کلنگ‌زنی آنها بودیم، گفت: آغاز عملیات اجرایی بلوار 45 متری محراب به طول 1500 متر، پیاده‌راه‌ سازی ضلع غربی بلوار احمدبن موسی(ع) و  پیاده‌راه سازی ضلع شرقی بلوار احمدبن موسی(ع) کلنگ زنی شدند. پروژه پیاده‌راه سازی در این محورها به‌صورت کامل اجرا شده و زمین و امکانات ورزشی به همراه مسیر دوچرخه‌سواری اجرایی می‌شود.

 کیفیت پروژه‌ها قربانی اجرای سریع نمی‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که اجرای پروژه‌های زیباسازی و کالبدی، نقش ارزنده‌ای در محرومیت‌زدایی دارد، اظهار داشت: کیفیت اجرای پروژه‌ها تحت هیچ شرایطی، قربانی تسریع روند اجرایی آنها نخواهد شد و بادقت و وسواس زیادی، مراحل انجام را تحت نظارت داریم.
دکتر تولایی شیرازی با تشریح پروژه‌هایی که در حوزه زیباسازی منطقه و تدارک دیدن فضایی شاد و مفرح برای شهروندان نقش ارزنده‌ای دارند،بیان کرد: بنابر تأکید شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز، توسعه فضای سبز و ارتقای چشم‌انداز شهری به‌صورت ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته و پروژه‌های متنوع و متعددی در این حوزه اجرایی می‌شوند.
او با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسند، خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه‌های محرومیت به فقر سرانه فضای سبز بازمی‌گردد که در شهرداری منطقه 2 شیراز با آسیب‌شناسی این ماجرا، پروژه‌های متعددی تعریف و اجرایی شدند.

 عمران از ماذون قشقایی تا خلیح فارس

وی با نام بردن از برخی از این پروژه‌ها اعلام کرد: احداث فضای سبز آب‌نمای ماذون قشقایی، احداث فضای سبز لوپ خلیج فارس به وسعت چند هکتار، احداث بلوار خلیج فارس در 3 هکتار، کاشت 11 هزار اصله درخت، احداث فضای سبز بلوار مدرس به وسعت 11 هزار متر مربع، احداث فضای سبز دروازه سعدی، احداث و بهسازی بلوارهای اصلی سطح منطقه، می‌تواند نقش ارزنده‌ای در بهبود سرانه محیط‌زیستی و تلطیف اقلیم منطقه داشته باشد.
او کارکرد پروژه‌های محیط‌زیستی را چندوجهی توصیف کرد و افزود: به موازات تأثیری که پروژه‌های فضای سبز و کالبدی در جغرافیای منطقه دارند، این طرح‌ها در ارتقای نشاط شهروندان نیز نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.
شهردار منطقه 2 شیراز در همین رابطه بیان داشت: اجرای طرح‌های خشک‌منظری در سطح منطقه و استفاده از گونه‌های کم‌آب به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
دکتر تولایی شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که پروژه‌ها بر اساس نیازهای منطقه، توصیه‌های کارشناسان و مهم‌تر از همه درخواست های مردمی تعریف می‌شوند، افزود: نقش پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری در توسعه زیرساخت‌ها و رشد ایمنی شهر و شهروندان چشمگیر است و در این حوزه، طرح‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.

 اثبات سازندگی با آمار و ارقام

وی با ارائه آمار و ارقامی پیرامون این موضوع گفت: اجرای 62 هزار متر مربع آسفالت، بیش از 46 هزار متر مربع زیرسازی، 880 متر کانیواگذاری، 180 متر جدول‌گذاری و بسیاری دیگر از این موارد از اقداماتی است که در حوزه پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری صورت گرفته است.
شهردار منطقه 2 شیراز در بخش پایانی سخنانش بر اجرای عهد محرومیت‌زدایی تأکید کرد و افزود: اهالی این منطقه، بسیار شریف و قدردان هستند و همراهی ستودنی را با شهرداری در راستای اجرای پروژه ‌ای شهری به‌عمل می‌آورند و این امر رسالت ما را در خدمتگزاری به آنها سنگین‌تر می‌کند.
دکتر تولایی شیرازی همچنین عنوان کرد: در قالب برپایی میزهای خدمت مسجدمحوری، بازدیدهای میدانی و پاسخگویی مستقیم به مطالبات شهروندان در تلاش هستیم تا در متن جامعه، حضور پررنگ‌تری یافته و سرمایه‌های شهر براساس خواسته‌های شهروندان و نیازهای عمرانی منطقه 2 صرف شود.
بازدید میدانی با هدف محرومیت‌زدایی

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو شیراز، طی دومین مرحله از بازدید پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح محلات منطقه دو، سیده مریم حسینی، رئیس کمیته سامان‌دهی، حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت شورای اسلامی شهر شیراز، محمدتقی تذروی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه دو، محمد تولایی شیرازی، شهردار منطقه دو شیراز و تعدادی از مدیران شهرداری شیراز در راستای بررسی، شناسایی و تعریف پروژه‌های محرومیت‌زدایی از محلات هدف و کمتربرخوردار منطقه دو بازدید کردند.

برپایی نمایشگاه پژوهشیبا همکاری شهرداری منطقه 2

نمایشگاه دستاوردهای علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشکده تغذیه و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری شهرداری منطقه دو، هم‌زمان با آغاز هفته سلامت افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو شیراز، نمایشگاه دستاوردهای علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشکده‌های تغذیه و بهداشت در محوطه این دانشگاه در قالب ۲۰ غرفه با همکاری شهرداری منطقه دو افتتاح گردید. دکتر محمد تولایی شیرازی، شهردار منطقه دو شیراز، معاونان و مسئولان و جمعی از اعضای شورای اسلامی محلات این منطقه، از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان بازدید و با اساتید و دانشجویان دیدار و گفت‌وگو کردند .دکتر تولایی شیرازی، ضمن ابراز خرسندی از تولیدات و دستاوردهای علمی و پزشکی دانشجویان عنوان کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری شیراز در جهت آموزش، آگاه‌سازی و کمک به حفظ سلامت شهروندان با امکانات و تجهیزات حوزه‌های مختلف شهرداری در کنار کادر مجرب و دلسوز جامعه پزشکی، خصوصاً اساتید و دانشجویان خواهد بود. شایان ذکر است در این مدت انجام تست سلامت، غربالگری و کارگروه مشاوره به همشهریان ارائه شد.

قدردانی از حماسه‌آفرینی‌های ارتش

شهردار منطقه دو شیراز و همکاران با فرمانده محترم ارشد آجا در استان فارس، هم‌زمان با گرامیداشت روز ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو شیراز، هم‌زمان با گرامیداشت روز ارتش، دکتر محمد تولایی شیرازی، شهردار منطقه دو شیراز به‌همراه معاونان و مسئولان با امیر ابوالقاسم رضایی، فرمانده محترم ارشد آجا در استان فارس دیدار کردند. دکتر محمد تولایی شیرازی، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی و پاسداشت رشادت‌های بزرگ مردان ارتش این روز را به فرمانده و کلیه پرسنل ارتش تبریک عرض نموده و بیان داشت: روز ارتش، تداعی‌گر آزادمردی فرزندان ارتشی امت غیور ایران اسلامی و یادآور ذکاوت و عنایت ویژه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به مجاهدان دلیر و همیشه سرافرازی است که زیر پرچم ولایت و در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان در کف اخلاص نهادند. برای کلیه این عزیزان، آرزوی توفیق روزافزون در سایه الطاف الهی و فرامین فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام و کیان مرز و بوم جمهوری اسلامی خواستار شد. در ادامه این دیدار، پیرامون موضوعات فی‌مابین ارتش و شهرداری منطقه دو با هدف حل برخی مشکلات شهری برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان بحث و گفت‌وگو شد. در پایان با اهدای لوح یادبود از امیر ابوالقاسم رضایی توسط شهردار منطقه دو شیراز تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد. 

برپایی میزخدمت مسجدمحوری

ارتباط دوسویه و چهره‌به‌‌چهره با اهالی شریف منطقه 2 شیراز در دستور کار همیشگی مدیریت شهری این منطقه قرار دارد. در همین راستا، میز خدمت مسجدمحوری در حسینیه حضرت ولی‌عصر(عج) محله شیخ‌علی چوپان با حضور مهندس تذروی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه دو، دکتر محمد تولایی شیرازی، شهردار منطقه 2 و معاونان، نماینده سازمان مدیریت پسماند و نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت پاسخ‌گویی و رسیدگی به درخواست‌ها و مطالبات شهروندان ساکن در محله شیخ‌علی چوپان برپا شد و شهروندان فرصت یافتند تا مشکلات خود را بدون واسطه و تکلف با شهردار منطقه 2 و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در میان گذارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی