[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس: ۳۰۰۰ فرصت شغلی فراهم کرده‌ایم، روزنامه شیراز نوین

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه رویکرد ما فراهم‌کردن فرصت‌های شغلی اجتماع‌محور است، اعلام کرد که از سال گذشته تاکنون، ۲۸۳۸ فرصت شغلی در استان فراهم شده است.
اسماعیل قزل‌سفلی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، بیان کرد: وقتی جهاد سازندگی در حال ادغام با وزارت دیگری بود، برای تثبیت خدمات جهادی به محرومان و مستضعفان مقام‌ معظم رهبری فرمان تأسیس بسیج سازندگی را ذیل بسیج مستضعفین اعلام کردند. او با اشاره به ریشه حرکت‌های جهادی از ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ تاکنون، ادامه داد: اولین گروه‌های جهادی مربوط به طلاب بود که به مناطق زلزله‌زده فردوس با سرپرستی مقام معظم رهبری اعزام شدند. قزل‌سفلی با اشاره به خدمات جهادی گروه‌های مردمی پس از آن تا جنگ تحمیلی، به بیان خدمات جهادگران با عنوان سنگرسازان بی‌سنگر پرداخت و افزود: این حرکت‌ها خاموش نشد و بعد از جنگ هم ادامه پیدا کرد و با منحل‌شدن جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی برای خاموش‌نشدن حرکت‌های جهادی تأسیس شد. او گفت: بسیج سازندگی امروز به دوره بالندگی خود رسیده و برای اینکه بستر حضور جوانان را در خدمت‌رسانی ایجاد کنند، دو شبکه راه‌اندازی کرده که یکی از آنها شوراهای جهادی شهرستانی برای مشورت به مسئولان در سطح کشور است. مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: قرارگاه‌های عملیات جهادی مورد دیگر این شبکه است که برای جلوگیری از موازی‌کاری به‌صورت پهنه‌ای راه‌اندازی شده که در فارس، هفت قرارگاه راه‌اندازی شده که هم به‌لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری مجهز هستند تا فرصت خدمت گروه‌های جهادی را بهتر و مؤثرتر در مناطق محروم و نیز در حوادث غیرمترقبه تنظیم‌ کنند. به گفته قزل‌سفلی، قرارگاه‌های جهادی محله‌ای از دیگر موارد شبکه‌سازی بسیج سازندگی است تا منطقه محروم و کم‌برخورداری وجود نداشته باشد که گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی خود را به آنان 
نرسانده باشند.
او همچنین با بیان اینکه سال گذشته با رویکرد قرارگاه محوری در چهار عرصه وارد کار و تلاش شدیم، حوزه‌های فنی، عمرانی و زیرساختی را از این عرصه‌ها عنوان کرد که بیش از یک‌هزار و ۸۰۷ پروژه در این عرصه خدمت انجام شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس اضافه کرد: همچنین در عرصه بهداشتی ۱۶ پروژه، در آب‌رسانی ۱۵۲ پروژه، در ساخت و مرمت اماکن مذهبی مثل خانه عالم ۱۷۳ پروژه، مرمت و بهسازی مرقد شهدا ۲۸ پروژه، مرمت و احداث مسکن محروم ۲۲ واحد، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی ۴۳ پروژه، اماکن آموزشی ۳۳ واحد و احداث و مرمت پل مواصلاتی ۲ پروژه، از دیگر خدماتی است که در سال گذشته توسط بسیج سازندگی فارس انجام شده است. به گفته قزل‌سفلی، از مردادماه سال گذشته تاکنون ۲۳۰ روستا در فارس از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی