[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حضور هلال‌احمر در دل حوادث برای مردم آرامش‌بخش و امیدآفرین است، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امدادرسانی هلال‌احمر مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی و مذهبی ندارد و این سازمان در خدمت همه آحاد مردم است، بر لزوم هوشمندسازی و توسعه ناوگان هوایی و زمینی این مجموعه امدادی در جهت افزایش کارآمدی آن تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» صبح دیروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، در مراسم روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، گفت: هلال‌احمر تجسم رشادت، مجاهدت و ایثار است و خرسندم از اینکه در روز هلال‌احمر در جمع امدادگران و داوطلبان و مدیران هلال‌احمر هستم و به همه شما این روز را تبریک می‌گویم و از زحمات شما تقدیر می‌کنم.
وی افزود: در فلسفه آفرینش انسان در قرآن کریم عللی مطرح است و یکی از آیات نورانی اشاره دارد که ما شما را برای امتحان‌شدن در این دنیا خلق کردیم که کدامین شما بهترین اعمال را انجام می‌دهید؛ این یعنی همگی در دنیا مبتلا به ابتلائاتی می‌شویم.
رئیس‌جمهور خطاب به نیروهای امدادی هلال‌احمر گفت: شما عزیزانی که در همه عرصه‌ها برای کشور افتخارآفرینی کردید، بدانید که شهدا هم در هجوم دشمن متجاوز به خاک‌ کشور، از کشور و نظام و امنیت و وطن دفاع کردند و در این آزمون سربلند شدند و به افتخار شهادت و جانبازی و ایثارگری نائل شدند. خدمتگزاری هلال‌احمر هم مانند کاری است که شهدای عزیز ما کردند و این مثال را زدم تا یاد شهدا هم زنده شود.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: همه ما در حال آزمون هستیم و در این حادثه کسانی که اولین حضور را برای امدادرسانی در ابتلائات و آفات دارند، عزیزان هلال‌احمر هستند که از اولین ساعت حوادثی چون سیل و زلزله حضور پیدا می‌کنند و این یعنی بخشیدن امید و آرامش به مردم.
وی با بیان اینکه در پرتو خداخواهی باید دگرخواهی در وجود انسان جلوه‌گر شود، ادامه داد: دلیل اینکه خدمات هلال‌احمر و شما ۱۰۱هزار نفری که در سراسر کشور هستید، دل‌ها را تسخیر کرده، این است که می‌تواند دل‌ها را آرمش دهید و امید در دل مردم ایجاد کنید و این ارزشمند است.
رئیس‌جمهور گفت: مجموعه هلال‌احمر مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی و مذهبی ندارد و این‌ مجموعه به گستردگی آنچه مردم می‌نامیم، در خدمت همه مردم است.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: اراده شما ستودنی است؛ خانمی که با کودک در آغوش خود در این‌ جلسه شرکت کرده، گویا می‌خواهد به فرزندش آموزش دهد که‌ کمک‌کردن به مردم سن‌وسال نمی‌شناسد. کمک به دیگران در متن آموزه‌های دینی و ملی ما قرار دارد. تاریخچه صلیب سرخ مفصل است، ولی این دگرخواهی در پرتو خداخواهی در متن آموزه‌های دینی و سیره نبوی و علوی و فاطمی و حسنی و حسینی و همه امامان است که در فرهنگ ایران‌زمین هم 
وجود دارد.
وی از حضور امدادگران هلال‌احمر در میدان مبارزه با کرونا و خلق صحنه‌های زیبا و ماندگار از امدادرسانی به بندگان خدا به‌عنوان یکی از جلوه‌های ارزشمند مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی یاد کرد و گفت: تلاش هلال‌احمر در دوران کرونا و عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و باید برای کارآمدسازی هرچه ‌بیشتر این‌ مجموعه با استفاده از تجربیات گذشته و فناوری‌های نوین تلاش شود و هوشمندسازی و توسعه ناوگان هوایی و زمینی آن جزو برنامه‌های اصلی باشد.
رئیس‌جمهور حفظ آمادگی را از وظایف مهم امدادگران هلال‌احمر دانست و گفت: سازمان هلال‌احمر مانند یک لشکر آماده، دارای امکانات و با نیروهای انسانی گسترده است؛ زیرا اولین‌ مجموعه‌ای است که در صحنه‌ حوادث و بحران‌ها حضور پیدا می‌کند و برخورداری از آمادگی کامل به‌ویژه در تأمین اقلام دارویی موردنیاز در شرایط تحریمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
آیت‌الله رئیسی آموزش عمومی در مدارس برای افزایش آمادگی در برابر حوادث و بلایا را از نکات مهم برشمرد و با بیان اینکه باید نگاه علمی به کار امدادرسانی داشت، تصریح کرد: کار علمی و دانش‌بنیان می‌تواند بر کارآمدی این سازمان بیفزاید. وی همچنین با اشاره به نقش مؤثر نیروهای مسلح در امدادرسانی خاطرنشان کرد که همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها به‌ویژه نیروهای مسلح که همیشه حضور امیدبخش داشته‌اند، می‌تواند در افزایش کارآمدی هلال‌احمر مؤثر باشد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش رفع نیازهای هلال‌احمر را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: همواره نکته‌ای که به سازمان برنامه و بودجه گفته‌ام، این بوده که هلال‌احمر در تخصیص بودجه و اعتبارات در اولویت قرار گیرد و باید به رفع نیازهای این سازمان توجه و اهتمام 
ویژه داشت.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به بیمه امدادگران در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: کاری که نسبت به بیمه امدادگران در سال ۱۴۰۱ انجام شد، اقدام خوب و قابل‌تقدیری بود؛ باید امنیت شغلی خدمتگزاران مردم ارتقا یابد و در سال جاری تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.
وی گفت: حضور هلال‌احمر در ترکیه و سوریه نشان می‌دهد هرجا که لازم باشد، اعضای این جمعیت برای امداد و نجات حضور پیدا می‌کند. به همان میزانی که در سوریه، ترکیه و شهرهای ایران کمک کردید، جلوه‌های زیبایی خلق شد.
رئیس‌جمهور، کمک رسانه‌ها به مجموعه امداد و نجات را نیز از موضوعات حائز اهمیت دانست و گفت: کمک رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی به مجموعه هلال‌احمر در افزایش روحیه و کارآمدی این مجموعه نقش مؤثری دارد و همه صاحبان تریبون رسالت فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی را برعهده دارند؛ چراکه تبیین دقیق و به‌موقع باعث می‌شود شاهد کاهش تلفات انسانی و آسیب به اموال مردم در حوادث طبیعی باشیم.
آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنانش از خدمات ارزشمند امدادگران و داوطلبان و همه کسانی که در سازمان هلال‌احمر در سراسر کشور همکاری می‌کنند، تشکر و اظهار امیدواری کرد در همگرایی تفکر و اندیشه امدادگران و کمک و مساعد دولت بتوان گام‌های بلندی در جهت منسجم‌تر و کارآمدترشدن سازمان امداد و نجات هلال‌احمر که همواره منشأ خدماتی ارزنده به کشور و مردم بوده است، برداشت. وی حضور خود در جمع نیروهای امدادگر و داوطلبان هلال‌احمر برای تجلیل از خدمات آنها را نمادی از توجه و اهتمام دولت به زحمات و تلاش‌های این مجموعه دانست و گفت: پاسداشت خدمات گران‌مایه و ارزشمند هلال‌احمر به مردم در کلام نمی‌گنجد و کسانی که در این عرصه خدمت‌ می‌کنند، نزد خداوند اجر و پاداش دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی