[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

واردات بنزین نداریم، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا امروز هیچ‌گونه واردات بنزین نداشته‌ایم. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر نژادعلی دیروز در نشستی خبری در خصوص واردات بنزین، اظهار کرد: بحث‌هایی که درمورد ناترازی تولید و مصرف می‌شود، درست است. اعداد تولید و مصرف نزدیک به هم شده‌اند، اما این موضوع تاکنون منجر به واردات نشده است.
وی با اشاره به افزایش مصرف بنزین در کشور، گفت: میزان مصرف بنزین در سال ١٤٠١ نسبت به ١٤٠٠ حدود ٢١ درصد افزایش یافت. امسال نیز در در طول این ٤٧ روز متوسط مصرف بنزین ١٠ درصد رشد داشته است و به بیش از ١١٠میلیون لیتر در روز رسیده که با توجه به میزان تولید، هم‌پوشانی 
انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: در حال حاضر سوآپ فرآورده انجام می‌شود، اما واردات بنزین نداریم.
علی‌اکبر نژادعلی در خصوص صادرات بنزین نیز گفت: در حال حاضر صادرات بنزین نداریم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به سؤال ایسنا در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت سوخت، گفت: تاکنون ٢٩میلیون کارت سوخت صادر کردیم. سال گذشته سه‌میلیون و ٨٠٠هزار کارت تولید کردیم.
نژادعلی با بیان اینکه طبق اعلام اکنون ٤٥٠هزار کارت در باجه معطله پست قرار دارد، اظهار کرد: اکثر درخواست‌ها را تا پایان سال پاسخ دادیم. اکنون ٣٨٠هزار درخواست وجود دارد که در فرایند تولید است.
وی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر اینکه پاسخ به کل تقاضاها تا چه زمانی طول می‌کشد، گفت: به‌دنبال کاهش فرایند زمانی این موضوع هستیم. زمانی صدور کارت سوخت تا شش ماه زمان می‌برد، اما اکنون طبق پیش‌بینی‌ها بین ٣٠ تا ٤٠ روز فرصت لازم است تا کارت تولید شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فرایندهایی را دنبال می‌کنیم که زمان باز هم کوتاه‌تر شود که در صورت پیاده‌سازی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
وی در خصوص میزان مصرف نفت گاز، گفت: آمار مصرف معادل ١٠٣.٢میلیون لیتر در روز است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش مصرف را شاهد هستیم. نژادعلی افزود: با توجه به اینکه میزان مصرف در سال قبل ١١٠میلیون لیتر در روز بود، پیش‌بینی می‌شود که این عدد امسال به ١١٥میلیون لیتر در روز برسد که با میزان تولید 
سربه‌سر است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اهمیت توسعه صنعت سی‌ان‌جی، اظهار کرد: توجیه این است که به سمت مصرف سی‌ان‌جی برویم. اقدام خوبی که انجام شد، حدود ٢٤میلیون لیتر در روز سی‌ان‌جی به کمک بنزین آمد. اگر صنعت سی‌ان‌جی را توسعه نداده بودیم، می‌بایست ٢٤میلیون لیتر بنزین را وارد می‌کردیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی