[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کشور گران اداره می‌شود، روزنامه شیراز نوین

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: این ارگان باید هوشمند و مجازی اداره شود؛ این ظرفیت وجود دارد و این هدف آغاز شده و کار به‌جد دنبال می‌شود. به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، هاشم کارگر چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل ثبت احوال استان فارس در شیراز افزود: کشور اکنون گران اداره می‌شود. سازمان ثبت احوال باید ۲۴ساعته در فضای مجازی و موبایل در اختیار مردم باشد.
وی ادامه داد: ثبت احوال نباید فقط ۲ واقعه حیاتی را ثبت کند. مخاطب و تقاضای جامعه تغییر پیدا کرده و ثبت احوال می‌تواند خدمات گوناگون دیگری ارائه دهد که هم هزینه‌ها کاسته شود و هم ادغام اسناد هویتی در پی آن باشد و در این مسیر ثبت احوال نیز پیشرفت کند.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: بسیاری از استعلامات در سطح کشور باید برداشته شود. مردم نیازمند یک خدمت هستند، از ۱۰ ارگان استعلام می‌گیرند که باید همه در سامانه ثبت احوال ادغام و کار برای مردم تسهیل شود.
کارگر در ادامه با بیان اینکه در دوره خاصی از عمر انقلاب اسلامی قرار داریم، ادامه داد: رخدادهای کنونی دارای پیچیدگی‌های خاص و نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های گوناگون دشمنان است و هدف اصلی آنها نیز فرهنگ جامعه است.
وی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری به سمت نابودی نرفته مگر با تضعیف فرهنگ، بیان کرد: فرهنگ ماندگار است و نه تمدن؛ چیزی که باعث ماندگاری جوامع می‌شود، فرهنگ است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه فرهنگ تمدن‌ساز است، گفت: پیچیدگی دسیسه‌های دشمنان در حال گستردگی و عمیق‌ترشدن است، اما معیار ولایت می‌تواند در مسیر غبارآلود کشور راهنما باشد.
کارگر، سازمان ثبت احوال را دستگاهی خدماتی و فرهنگی دانست و بیان کرد: موضوع نام‌گذاری امری مهم در فرهنگ‌سازی است که دشمنان از طریق این عنوان دنبال تغییر فرهنگ کشور با تغییر اسامی شخصی و عمومی هستند.
وی پاسداشت اسامی فارسی و مذهبی را امری واجب عنوان کرد و افزود: دشمنان از جنگ نظامی و توطئه‌های گوناگون برای نظام و همچنین تحریم‌هایی که هدف آن مردم است، وارد میدان جنگ فرهنگی شده و اکنون وظیفه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، افزایش کیفی و کمی خدمات و در پی آن افزایش سطح رضایتمندی مردم است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: دشمن دنبال این است که مسئولان و مردم کشور ما دچار اشتباهات محاسباتی شوند که وظیفه ما در ثبت احوال این است که به‌نوعی عمل کنیم که این مسئله رخ ندهد.
وی تأکید کرد: زیرساخت مناسب تعریف هویت معلوم، شفاف و در دسترس برای افراد امری ضروری است تا مردم برای دریافت خدمت و احراز هویت دچار مشکل نشوند.
کارگر با بیان اینکه مردم به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات ثبت احوال را دریافت می‌کنند، گفت: سامانه ثبت احوال در حال حاضر زیرساخت احراز هویت و خدمات‌رسانی به مردم در سایر دستگاه‌ها 
و ارگان‌هاست.
وی با بیان اینکه روزبه‌روز بر اهمیت موضوع هویت در کشور افزوده می‌شود، اظهارکرد: در نظام کنونی دنیا تغییرات به دلیل اینترنت و فناوری گسترده و اثرگذار است و ثبت احوال باید با نگاه مدیریتی با آینده‌نگری و تحولی پیش رود و اگر اینگونه نباشد، از دنیا عقب خواهیم ماند.
معاون وزیر کشور عنوان کرد: جایگاه سازمان ثبت احوال باید ارتقا یابد؛ چون این سازمان در موضوعات گوناگون اثرگذار است. نقش این سازمان در امور از جمله انتخابات بسیار مؤثر است و باید نگاه‌ها به این دستگاه اصلاح شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰میلیون کارت ملی معوق تا سال گذشته روی هم تلنبار شده بود، گفت: کار صدور و ارسال این کارت‌های ملی، پایگاه سببی و نسبی و همچنین صدور کارت ملی فعال برای ایرانیان خارج از کشور در دولت سیزدهم انجام گرفت.
کارگر در پایان اعلام کرد: به‌زودی گرفتن عکس هویتی ثبت احوال با استفاده از دوربین موبایل نیز فراهم خواهد شد.
در این مراسم سیدعباس هاشمی که پیش‌تر سرپرست اداره‌کل ثبت احوال استان فارس بود، به‌عنوان مدیرکل معارفه شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی