[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

بازگشت‌های بی‌سابقه، روزنامه شیراز نوین

پرسپولیس پس از عقب افتادن از استقلال موفق شد تا دوباره از این تیم پیش بیفتد که این روند در تاریخ رقابت دو تیم سابقه نداشته است.
به گزارش فوتبال 360، استقلال پس از آنکه توانست 8 امتیاز عقب‌ماندگی از پرسپولیس را جبران کند با نتیجه نگرفتن در 2 بازی اخیر از این تیم 4 امتیاز عقب افتاد. چه جبران 8 امتیاز اختلاف برای استقلال و چه سبقت مجدد پرسپولیس در تاریخ رقابت دو تیم در لیگ برتر بی‌سابقه بوده است.
فرم رؤیایی استقلال و عبور از پرسپولیس
استقلال، نیم‌فصل دوم را با شکست دوباره برابر سپاهان آغاز کرد؛ استقلال با این باخت با 27 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت و پرسپولیس با 35 امتیاز صدرنشین لیگ بود. با این نتایج، استقلال 8 امتیاز از پرسپولیس عقب افتاد. این تیم در تاریخ لیگ برتر هیچ وقت موفق به جبران این میزان اختلاف امتیاز با رقیب دیرینه خود نشده بود. البته پرسپولیس، اختلاف بیشتر از این را هم جبران کرده بود. با این اوصاف به نظر می‌رسید استقلال شانسی برای اینکه بالاتر از پرسپولیس در جدول قرار گیرد، ندارد.
از هفته هفدهم، ورق اما به نفع آبی‌پوشان برگشت. استقلال با ارائه نمایش زیبا و جذاب در 7 بازی از 21 امتیاز ممکن 19 امتیاز گرفت، ولی پرسپولیس از این 21 امتیاز تنها 10 امتیاز گرفت تا استقلال سال 1401 را بالاتر از پرسپولیس به اتمام رساند و پرسپولیس به رده سوم سقوط کند.
هوای مطبوع بهاری برای سرخ‌پوشان
با توجه به روند پرسپولیس و استقلال در روزهای پایانی سال، به‌نظر می‌رسید که استقلال این فصل را هم بالاتر از پرسپولیس به پایان برساند، ولی در سال 1402 اتفاقات به نفع شاگردان یحیی گل‌محمدی رقم خورد؛ این تیم هر 5 بازی خود در لیگ و دیدار در جام‌حذفی را با پیروزی به اتمام رساند. مهم‌ترین برد پرسپولیس از بردهای شش‌گانه، در دربی اتفاق افتاد که با این پیروزی نه‌تنها از استقلال سبقت گرفت بلکه با توجه به لغزش سپاهان این تیم صدرنشین لیگ شد تا در هفته‌های پایانی لیگ، شانس اول قهرمانی باشد.
استقلال در برابر صنعت‌نفت هم متوقف شد تا با ادامه پیروزی‌های پرسپولیس، اختلاف امتیاز دو تیم به 4 برسد تا جبران دوباره اختلاف امتیازات برای ریکاردو سا پینتو، دشوارتراز قبل به‌نظر برسد. تاکنون در تاریخ رقابت دو تیم در لیگ برتر سابقه نداشت که تیمی در صورت از دست دادن اختلاف بالای 6 امتیاز مجدداً بتواند سبقت بگیرد. دو تیم، 2 بازی حساس تا پایان لیگ دارند و باید دید در پایان کدام تیم در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی