[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

ظرفیت بزرگ بسیج ورزشکاران، فرصتی برای اعتلای ورزش است، روزنامه شیراز نوین

ظرفیت بزرگ و قابل اعتماد بسیج ورزشکاران از نقاط قوت و فرصتی در جهت کمک به اعتلای ورزش است. سرپرست معاونت توسعه امور ورزش استان فارس، ضمن بازدید از مجموعه فرهنگی و ورزشی امام مهدی(عج) در نشستی با مسئولان بسیج ورزشکاران گفت: ظرفیت بسیج ورزشکاران از نقاط قوت و فرصتی برای توسعه و اعتلای ورزش استان فارس است. به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس، علی‌رضا امینازاده، معاون توسعه امور ورزش استان فارس با حضور در مجموعه فرهنگی ورزشی امام مهدی(عج) ضمن بازدید از این مجموعه با رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس دیدار و گفت‌وگو کرد. علی‌رضا امینازاده ضمن بازدید از سالن ‌ای تخصصی ورزشی مجموعه فرهنگی ورزشی امام مهدی(عج) با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران ساخت و تکمیل این مجموعه فرهنگی و ورزشی، اظهار داشت: ظرفیت بسیج ورزشکاران در جهت کمک به اعتلای ورزش استان، ظرفیت بزرگ و قابل اعتمادی است. امینازاده در این دیدار ضمن بیان مسائل و مشکلات پیش روی توسعه ورزش استان گفت: ظرفیت ایجاد‌شده توسط سپاه فجر استان در بخش ورزشی در کلان‌شهر شیراز که با تدبیر و حمایت های شایسته و قابل تقدیر سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس صورت گرفته است، خدمت‌رسانی و توسعه ورزش را به علاقه‌مندان ورزش استان و جنوب کشور گسترش داده و این امر، نقطه‌عطفی در تاریخ ورزش فارس خواهد بود. وی در ادامه در اختیار قرار دادن این مجموعه فرهنگی و ورزشی به سازمان بسیج ورزشکاران استان را یکی از فرصت‌های ورزش استان برشمرد و گفت: از این مجموعه باید در توسعه ورزش و مسائل فرهنگی به‌عنوان یک پایگاه ورزشی در جنوب کشور استفاده کرد. امینازاده افزود: سازمان بسیج ورزشکاران استان در مرکز استان و کانون‌های بسیج ورزشکاران در شهرستان‌ها به‌عنوان بازوان ورزش و جوانان فارس قلمداد می‌شوند و ارتباط وتعامل مجموعه مدیریتی سازمان بسیج ورزشکاران استان با مدیریت و معاونان اداره کل ورزش وجوانان در تحقق اهداف و برنامه‌های در دست‌اقدام بسیار کارساز و راهگشاست و این ارتباط و تعامل دوسویه باید گسترده‌تر گردد. شکرالله مسکویی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس با بیان این مطلب که تشکیل شورای اندیشه‌ورز قوی و تأثیرگذار در ورزش استان، کمک شایانی به توسعه ورزش خواهد نمود، گفت: بهره مندی از خرد و توان افراد باسابقه و مورد وثوق جامعه ورزش با در نظر گرفتن ظرفیت‌های علمی و پیشینه فرهنگی افراد و ارائه طرح‌های سازنده آنها که قطعاً مؤثر ودلسوزانه است، می‌تواند در توسعه ورزش خصوصاً منش پهلوانی کمک بسیاری نماید. وی زمینه تشکیل کارگروه‌های تخصصی مورد نیاز و ارائه راهکارهای اساسی در توسعه همه‌جانبه ورزش فارس را از ضروریات ورزش دانست و عنوان کرد: جهاد تبیین یکی از برنامه‌ها و مأموریت‌های ذاتی سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس در حوزه ورزش و جوانان می‌باشد که با تشکیل قرارگاه‌هایی متشکل از افراد صاحب‌نظر و دارای مناصب ورزشی در مبحث جهادتبیین که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است و بارها بر این موضوع تأکید نموده‌اند و باید در سطوح مختلف ورزش و جوانان استان گسترش و توسعه یابد. 
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس در ادامه، مباحث ارزیابی عملکرد و برنامه‌های هیئت‌های ورزشی استان را یکی از ظرفیت‌های روشنگری در ورزش دانست و بیان داشت تهیه و اجرای تقویم فرهنگی در کنار موارد تخصصی ورزش، توسعه اخلاق در ورزش، اشاعه منش پهلوانی و رسم جوانمردی‌، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت در ورزش از وظایف ذاتی هیئت‌های ورزشی است که می‌بایست بیش از پیش به آن پرداخته شود. 
سرپرست معاونت توسعه امور ورزش استان فارس، در خصوص گرامیداشت هفته منش پهلوانی و برنامه‌های این هفته نیز مطالبی بیان کرد و افزود: ارائه تقویم فرهنگی هیئت‌ها با حضور اعضای هیئت‌رئیسه و رؤسای محترم هیئت‌های ورزشی استان، به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد و تقویم خوب و مدونی در حال انعقاد است. امینازاده تأکید کرد: شورای امر به معروف ورزش فارس باید شکل بگیرد و همه ظرفیت‌ها در جهت کمک به توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ورزش باید فعال باشد. 
در خاتمه این نشست مهدی پران، دبیر شورای اندیشه‌ورز سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس نیز در موضوع فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز مطالبی را بیان کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی