[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

این میوه قند شما را از بین می‌برد مخصوصاً در ناشتای صبح، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص گفت: موزهای رسیده، دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند که موجب می‌شود قند خون پس از مصرف به سرعت افزایش ‌یابد و مصرف آنها برای افرادی که انسولین مصرف می‌کنند و دیابت دارند، توصیه نمی‌شود.
به گزارش صد آنلاین به‌نقل از دنیای اقتصاد، آلنا استپانوا، متخصص تغذیه در روسیه در گزارشی اعلام کرد که موز برای سلامتی چه ارزشی دارد و برای چه کسانی بهتر است که موز را از رژیم غذایی خود حذف کنند.
این متخصص گفت: موزهای رسیده دارای شاخص گلیسمی نسبتاً بالایی هستند، به این معنی که قند خون پس از مصرف موز به سرعت افزایش می‌یابد. همچنین موز برای افرادی که انسولین مصرف می‌کنند و دیابت دارند، توصیه نمی‌شود.
این متخصص تغذیه روس ادامه داد: مصرف موز به‌دلیل وجود ساکارید در آن برای اسهال و سندرم روده تحریک‌پذیر باید به حداقل برسد. علاوه بر این، این متخصص تغذیه اضافه کرد: موز فقط برای افرادی که این بیماری‌ها را ندارند، مفید است. موز منبع تریپتوفان، پیش‌ساز سروتونین(هورمون شادی) است و علاوه بر این، موز حاوی اینولین است که نوعی فیبر محلول است که تأثیر مفیدی بر تخلیه روده دارد و فیبر محلول یک ماده غذایی پروبیوتیک است.
موز بیش از حد رسیده از ۹۰ تا ۱۰۰ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم برخوردار است. این موز سرشار از کاتچین، آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند.
اولگا کوبلوروا در ادامه تأکید کرد: شاخص گلیسمی موزهای رسیده حدود ۷۰ است و بنابراین اگر اضافه‌وزن دارید، بهتر است موز رسیده را کنار بگذارید. برخلاف موز سبز، هضم آنها آسان است و در طول کار طولانی‌مدت، این موز منبع انرژی سریع خواهد بود.
در هر صورت، یک یا دو موز در روز برای بدن مفید است: و یک موز حاوی حدود ۱۰ درصد مقدار پتاسیم روزانه و تقریباً ۳۰ درصد نیاز روزانه به اسید فولیک برای بدن است که برای عملکرد طبیعی قلب و بدن لازم است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی