[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

مشارکت اصل توسعه پایدار است ، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه با تأکید بر اینکه بهترین سیاست‌های دنیا، بدون همراهی مردم به سرانجام نمی‌رسند، گفت: برخی از گروه‌های مردمی ما که به شکل جهادی، با انگیزه، بدون تکبر و ریا وارد میدان‌ها می‌شوند، فکر می‌کنند که فقط خودشان مخلص، جهادی و وقت‌گذار هستند و همه مدیران به‌دنبال مدیریت، پست و مقام هستند. وی افزود: تا زمانی که مشارکت و همراهی مردم در میان نباشد، شاهد اقدامات مثبت نخواهیم بود.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه، در شورای اداری استان که با حضور دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در شیراز برگزار شد، گفت: ما مدیران باید به این نتیجه برسیم که بهتر از مردم در همه امور آگاهی نداریم؛ برخی از ما تصور می‌کنیم که از همه مردم، در همه امور بهتر متوجه موضوعات مختلف می‌شویم که این یک تصور غلط است و باید کنار گذاشته شود.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه بهترین سیاست‌های دنیا، بدون همراهی مردم به سرانجام نمی‌رسند، افزود: برخی از گروه‌های مردمی ما که به شکل جهادی، با انگیزه، بدون تکبر و ریا وارد میدان‌ها می‌شوند، فکر می‌کنند که فقط خودشان مخلص، جهادی و وقت‌گذار هستند و همه مدیران به‌دنبال مدیریت، پست و مقام هستند.
دکتر ایمانیه، در خصوص استفاده از ظرفیت و توان مردم در عملیاتی‌کردن برخی سیاست‌ها گفت: از جمله مواردی که لازم است در ماجرای مردمی‌سازی دنبال شود، بحث اصلاح الگوی کشت است که بدون همراهی کشاورزان ممکن نیست.
وی با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با گران‌فروشی تا پای مردم به میدان نیاید نمی‌توان گران‌فروشی در همه زمینه‌ها را رفع کرد، افزود: همچنین بدون همراهی و مشارکت مردم کاهش مصرف گاز، برق و بنزین نیز مقدور نخواهد بود؛ در صورت عدم تغییر در روش مصرف، شاهد ایجاد یک فاجعه در کشور خواهیم بود؛ لذا می‌بایست با همراهی مردم نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام کنیم.
استاندار فارس ادامه داد: در مبارزه با قطع درختان، مبارزه با زمین‌خواری، مبارزه با قاچاق کالا، شناسایی خانه‌های خالی، کاهش اجاره‌بها، ازدواج آسان و فرزندآوری تا زمانی که مشارکت و همراهی مردم در میان نباشد، شاهد اقدامات مثبت نخواهیم بود.
وی افزود: در بحث مبارزه با اعتیاد نیاز به مشارکت و همراهی مردم داریم. در این زمینه تجربه خوبی توسط سپاه در روستاها و با کمک مردم کسب شد و بسیاری از روستاهای فارس از اعتیاد پاک‌سازی شدند که این کار آثار زیبایی داشته است. آنچه در این زمینه در استان فارس اتفاق افتاده، یک الگوی جهانی است که باید گسترش 
داده شود.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بنا به اعلام وزارت صمت، اگر قاچاق پوشاک و کفش قطع شود، یک‌میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود که این مسئله بیانگر اهمیت و لزوم مقابله با قاچاق با کمک مردم است. استاندار فارس همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست که به‌همراه کارکنان خود، به‌صورت مقطعی بخشی از حقوق یک ماه خود را به بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دهند؛ قطعاً آن میزان پولی که از این طریق جمع‌آوری می‌شود، می‌تواند به آزادسازی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد که بنا بر هر دلیلی از جمله ورشکستگی در زندان هستند، کمک کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی