[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بازخوانی یک پرونده جنجالی در یک مستند، روزنامه شیراز نوین

فیلم‌برداری مستند بلند «شجاع باش» به کارگردانی علی فراهانی صدر(تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) از نیمه گذشت.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، سعید الهی، تهیه‌کننده این فیلم گفت: «شجاع باش» که در ۱۰ اپپزود به کارگردانی علی فراهانی صدر در حال تولید است و با فیلم‌برداری بخش عمده‌ای از تصاویر مورد نیاز خود در آستانه جمع ‌ندی و تدوین قرار دارد.
او  که سال گذشته با مستند «زومرهای ایرانی» با موضوع دهه هشتادی‌ها در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت، با اشاره به موضوع مستند بلند «شجاع باش» گفت: مطالبه صحیح مردم از حاکمیت و نظارت همگانی بر عملکرد همدیگر، طبق اصل هشتم قانون اساسی از جمله دغدغه‌هایی است که متأسفانه مغفول مانده و اخیراً بسیار کمرنگ شده است. این تهیه‌کننده ادامه داد: بی‌تفاوتی نسبت به موضوعات مطروحه بین مردم و دولت‌ها بزرگترین آفت برای تخریب یک جامعه رو به توسعه است، به همین خاطر مستند «شجاع باش» به سراغ یکی از پرونده‌های جنجالی کشور و نحوه مواجهه با آن طی سال‌های اخیر رفته است تا شاید بتواند موجب روشن‌گری مخاطب و برانگیختن حس مطالبه‌گری و جسارت و شجاعت مردم و مسئولان در رسیدگی به معضلات ملی شود. علی فراهانی‌صدر، کارگردان این مستند سال ۱۳۹۸ با فیلم «آسوده بخواب کوروش» در جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و تاکنون چند مستند سریالی کارگردانی کرده است.
عوامل مستند «شجاع باش»، عبارتند از کارگردانی و تدوین: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر فیلم‌برداری: هادی کاشانی، صدابردار: حسین خانی، مدیر تولید: جواد قاسمی، تدارکات: امیر مهدی عزیزی، تهیه‌کننده: سعید الهی، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ۱۴۰۲.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی