[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شیرینی نارگیلی، روزنامه شیراز نوین

شیرینی نارگیلی یکی از انواع شیرینی‌های خوش‌مزه و مجلسی است که شباهت زیادی به شیرینی گردویی دارد. این شیرینی خوش‌مزه هم تقریباً با روشی که شیرینی گردویی پخته می‌شود، درست می‌شود. برای آموزش شیرینی‌پزی کامل و مرحله‌به مرحله طرز تهیه شیرینی نارگیلی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
پودر نارگیل :60 گرم
شکر: 12۰ گرم
روغن مایع: ۴۰ گرم
سفیده تخم‌مرغ: ۶۰ گرم
آب‌لیمو: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه 
 مرحله اول 
ابتدا شکر را به همراه پودر نارگیل، نیمی از سفیده تخم‌مرغ و نیمی از روغن داخل غذاساز یا مخلوط‌کن می‌ریزیم و دو دقیقه میکس می‌کنیم تا مواد کاملا یک‌دست شوند. در ادامه مواد را به یک تابه مناسب انتقال می‌دهیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.
 مرحله دوم 
در ادامه، باقی‌مانده سفیده تخم‌مرغ را به همراه باقی‌مانده روغن مایع، وانیل و آب‌لیمو به تابه اضافه می‌کنیم و با قاشق چوبی مواد را به‌صورت رفت‌وبرگشت مانند چرخاندن حلیم نذری مخلوط می‌کنیم و به‌مدت ۱۰ دقیقه مواد را روی حرارت بسیار ملایم هم می‌زنیم.
 مرحله سوم 
توجه داشته باشید که دمای مایه شیرینی باید به حدی باشد که زمانی که انگشتمان را داخل مایه شیرینی می‌زنیم، دستمان نسوزد. پس از ۱۰ دقیقه هم‌زدن مایه شیرینی را داخل یک ظرف دربسته می‌ریزیم و کنار می‌گذاریم تا از حرارت بیفتد و خنک شود.
 مرحله چهارم 
حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا گرم شود. پس از اینکه مایه شیرینی، خنک شد آن را داخل قیف می‌ریزیم، سپس داخل سینی فر، یک کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و روی کاغذ روغنی شیرینی‌ها را با فاصله، قیف می‌زنیم.
 مرحله پنجم
اگر روی شیرینی‌ها برآمدگی وجود داشت، انگشمان را با کمی روغن مایع چرب می‌کنیم و با نوک انگشت روی شیرینی‌ها را صاف می‌کنیم. در آخر شیرینی‌ها را به‌مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا آماده شوند.
 مرحله ششم 
پس از اینکه شیرینی‌ها به‌طور کامل پخت، آنها را از فر خارج می‌کنیم. اگر می‌خواهید روی شیرینی‌ها کمی طلایی شود، می‌توانید یک دقیقه گریل را روشن کنید. در آخر صبر می‌کنیم شیرینی‌ها خنک شود، سپس آنها را جمع می‌کنیم و در ظرف در بسته نگهداری می‌کنیم.

 نکات کلیدی
  شیرینی نارگیلی در توستر
توستر را از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا کاملاً گرم شود، سپس یک کاسه آب‌جوش در توستر قرار می‌دهیم. در آخر، شیرینی‌ها را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون توستر یا فر برقی قرار می‌دهیم تا آماده شوند.
 شیرینی نارگیلی بدون فر
ابتدا در یک قابلمه جادار، سه پایه فلزی قرار می‌دهیم و روی درب قابلمه، دم کنی می‌گذاریم، سپس قابلمه را روی شعله پخش‌کن به‌مدت ۱۵ دقیقه با حرارت بسیار ملایم قرار می‌دهیم تا گرم شود. سپس داخل یک سینی یا قالب مناسب، کاغذ روغنی می‌گذاریم.
حالا روی کاغذ روغنی، شیرینی‌ها را با فاصله قیف می‌زنیم، سپس شیرینی‌ها را روی سه‌پایه فلزی درون قابلمه قرار می‌دهیم و دم‌کنی را روی درب قابلمه می‌گذاریم. حدوداً ۲۰ دقیقه زمان برای پخت شیرینی‌ها نیاز است و برای طلایی‌شدن روی شیرینی‌ها هم آنها را به‌همراه کاغذ روغنی به‌مدت ۱۰ دقیقه برمی‌گردانیم تا طلایی شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی