[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اشتغال نهفته صنعت است ، روزنامه شیراز نوین


 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
شتاب در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی رستم با اجرایی‌شدن مصوبات سفر استاندار، گام‌های عملی برای تأمین برق پایدار، توسعه شبکه مخابراتی و احداث جاده دسترسی ناحیه صنعتی رستم و توسعه شهرک صنعتی نورآباد ممسنی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار شیرازنوین، استاندار فارس در سفر به شهرستان رستم از ناحیه صنعتی این شهرستان بازدید و دستوراتی به‌منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها به‌منظور حمایت و جذب سرمایه‌گذاران صادر کرد.
در این بازدید که نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و مسئولان شهرستان حضور داشتند، دکتر ایمانیه از مجموعه در حال ساخت سیلو و کارخانه آرد در ناحیه صنعتی رستم بازدید کرد و به بررسی مشکلات این واحد صنعتی پرداخت.
استاندار فارس در این بازدید ضمن بررسی آخرین پیشرفت فیزیکی این مجموعه بزرگ تولیدی، بر اختصاص تسهیلات به این واحد، جهت سرعت‌بخشیدن به راه‌اندازی آن تا ۴ ماه آینده تأکید کرد.
استاندار فارس همچنین در این بازدید بر تأمین برق پایدار این ناحیه صنعتی تأکید کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق فارس حداکثر تا ۶ ماه آینده نسبت به اجرا و تکمیل خط انتقال برق از پست رستم تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند.
دکتر ایمانیه همچنین با اشاره به لزوم ایجاد جاده جدید دسترس ورودی به ناحیه صنعتی، بر در اختیار قراردادن بخشی از باند فرودگاه قدیمی هم‌جوار با ناحیه صنعتی، جهت ساخت راه دسترس استاندارد تأکید کرد و دستور داد که این مسیر در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گیرد تا این شرکت نسبت به زیرسازی و آسفالت آن اقدام کند. استاندار فارس همچنین در خصوص تأمین زیرساخت‌های مخابراتی ناحیه صنعتی نیز به شرکت مخابرات استان دستور داد تا ظرف مدت دو هفته نسبت به آماده‌سازی طرح داخلی شبکه مخابرات و تحویل به شرکت شهرک‌ها جهت اجرا تأکید کرد و گفت: پس از ایجاد شبکه داخلی مخابرات، شرکت مخابرات حداکثر در مدت ۴۰ روز نسبت به تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند. دکتر ایمانیه همچنین بر تکمیل زیرسازی و آسفالت ناحیه صنعتی رستم تأکید کرد و گفت: در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این بازدید با بیان اینکه ناحیه صنعتی رستم در منطقه محروم و با هدف بسترسازی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار راه‌اندازی شده است، بر حمایت همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تأمین زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: در ناحیه صنعتی رستم با مساحت ۳۶ هکتار، ظرفیت استقرار ۵۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۴۲۵ نفر فراهم شده است. سیدمصطفی هاشمی افزود: در حال حاضر ۱۷ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده و در قالب این قراردادها ۱۱ هکتار زمین نیز واگذار شده است و یک واحد نیز با اشتغال ۵ نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.
هاشمی با بیان اینکه با دستورات اخیر استاندار فارس بخش زیادی از مشکلات زیرساختی این ناحیه صنعتی تعیین تکلیف شد، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ناحیه صنعتی رستم تأمین برق پایدار بود که مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از محل منابع داخلی و بند م تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ نسبت به اجرای خط انتقال تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند.
وی افزود: هم‌اکنون شبکه داخلی برق ناحیه صنعتی رستم اجرا و برق موقت واحدها از طریق خط عبوری تأمین می‌شود که با اجرای خط انتقال، زمینه تأمین برق پایدار فراهم می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه نبود راه دسترسی مناسب از دیگر مشکلات این ناحیه صنعتی بود که مشکلاتی را برای صنعتگران و روستای هم‌جوار فراهم کرده بود، گفت: یکی از بهترین گزینه‌های راه دسترسی جدید، استفاده از بخشی از باند فرودگاه قدیمی بود که سال‌ها بلااستفاده مانده بود و با دستور استاندار فارس، این مشکل تعیین تکلیف شد و ما آمادگی داریم به محض تحویل مسیر دسترسی با تأمین اعتبار نسبت به زیرسازی و آسفالت اقدام کنیم. هاشمی همچنین بر تکمیل زیرسازی و آسفالت ناحیه صنعتی تأکید کرد و گفت: در این زمینه نیز با تأمین اعتبار، اقدامات اجرایی انجام خواهد شد‌.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در خصوص ایجاد زیرساخت‌های مخابرات ناحیه صنعتی رستم نیز گفت: ایجاد شبکه داخلی مخابرات با ارائه طرح از سوی شرکت مخابرات، در دستور کار قرار می‌گیرد و شرکت مخابرات نیز موظف شد در فاصله ۴۰ روز پس از اجرای شبکه داخلی، نسبت به تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین بر تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد در این ناحیه صنعتی تأکید کرد وگفت: همه قراردادهای راکد در دستور کار واحد حقوقی قرار خواهد گرفت و فسخ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه شورای اداری نورآباد ممسنی نیز گفت: طرح توسعه شهرک صنعتی نورآباد ممسنی با هدف بسترسازی به‌منظور افزایش ظرفیت واگذاری زمین صنعتی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران در این شهرستان در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس 
قرار گرفت.
هاشمی در این جلسه که به ریاست استاندار فارس و همزمان با سفر دکتر ایمانیه به این شهرستان برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه برای تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز در شهرک صنعتی نورآباد و مساحت کم اراضی موجود در آن، برای اجرای طرح توسعه با مشکل تأمین زیرساخت‌ها روبه‌رو نیستیم، در صورت واگذاری اراضی طرح توسعه به شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، به سرعت می‌توانیم اراضی جدید را عملیاتی و آماده واگذاری کنیم. وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، بخشی از اراضی اطراف شهرک صنعتی نورآباد قابلیت اجرای طرح توسعه و الحاق به شهرک صنعتی دارد، گفت: بر اساس دستور استاندار فارس، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها، مکلف شدند طرح توسعه را در کوتاه‌ترین زمان به انجام برسانند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه در شهرک صنعتی نورآباد ممسنی زیرساخت‌های مناسبی برای استقرار واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال در شهرستان ممسنی فراهم شده است، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار استفاده بهینه‌ای شود و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز حمایت‌های لازم را برای رشد تولید و صنعت در این منطقه محروم انجام می‌دهد. وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی نورآباد با مساحت ۳۶ هکتار زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و تصفیه‌خانه فاضلاب ایجاد شده است، افزود: تاکنون ۴۶ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده و ۱۸ هکتار زمین صنعتی نیز واگذار شده که از این تعداد ۲۲ واحد موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در حال حاضر برای ۱۱۰ نفر در این شهرک صنعتی اشتغال ایجاد شده که امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌های در حال ساخت این میزان افزایش یابد.
وی همچنین بر برنامه‌ریزی به‌منظور فعال‌کردن واحد‌های صنعتی راکد در این شهرک صنعتی تأکید کرد و گفت: در این زمینه اجرای طرح‌هایی نظیر کلینیک صنعت، عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و نیز معرفی واحد‌ها برای دریافت تسهیلات بانک توسعه تعاون در دستور کار قرار خواهد گرفت. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از شهرک صنعتی نورآباد ممسنی بازدید کرد و به بررسی مسائل و مشکلات این شهرک صنعتی پرداخت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی