[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جریانی به‌دنبال ایجاد تقابل مردم و مجلس است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، فریدون عباسی دوانی در نشست مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون، با اشاره به لایحه حجاب و عفاف اظهار داشت: مساله حجاب و پوشش مسئله مهم و ضروری است. مجلس با توجه به وضعیت جامعه لایحه حجاب و عفاف را بررسی می‌کند و البته دنبال تقابل مجلس و مردم یا مجلس و دولت هم نیستیم.
وی افزود: دشمن از کم‌کاری 40ساله ما استفاده کرده و برنامه بدپوششی را ترویج می‌دهد. ما باید جبران مافات گذشته را داشته باشیم. ما باید ساختارها و کارکردهایمان را اصلاح کنیم. اگر این کار را انجام دهیم، حتی نیاز به قانون جدید نداریم.
نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس گفت: نگاه مجلس برای دامن‌زدن به دوقطبی باحجاب و کم‌حجاب نیست. نگاه ما منطبق با نگاه رهبری و رئیس‌جمهور است که دسته‌بندی باحجاب و کم‌حجاب و بی‌حجاب دارند. 
عباسی دوانی با اشاره به تصویب لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت پس از یک دهه وقفه، افزود: لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت یک حرکت مثبت در مجلس بود؛ چراکه به قول مقام معظم رهبری در برخی جاها در حق زنان اجحاف می‌شود. گرچه این قانون یک حداقلی از حقوق زنان است.
عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در بحث واگذاری خودرو به نمایندگان گفت: بحث من برای خودرو نمایندگان خودرو ایمن است؛ نه صرفاً شاسی‌بلند.
وی با اشاره به شفافیت و سلامت نمایندگان در طول نمایندگی مجلس اظهار داشت: در ابتدای دوره مجلس من مصاحبه‌ای داشتم که نهادهای امنیتی از همین ابتدای کار مجلس مکالمات نمایندگان را شنود کنند. چون می‌دانستم یک باندهایی در کشور وجود دارد و اینها می‌آیند و به روش‌های مختلف با نمایندگان به روش‌های مختلف تماس می‌گیرند و به بهانه‌های مختلف او را در دام می‌اندازند تا از امضا و اختیاراتش سوءاستفاده کنند و او را به انحای مختلف تطمیع می‌کنند. برای همین است که در ادوار مختلف برخی از نمایندگان برای دور مجدد حضورشان رد صلاحیت می‌شوند؛ چون آسیب می‌بینند و ستاره‌دار می‌شوند. نماینده مردم کازرون با طرح موضوعی چالشی عنوان کرد: سؤال من این است که چرا شرکت‌های خودروساز نماینده پارلمانی در مجلس دارند؟
عباسی دوانی در ادامه گفت: آن‌طور که شنیدم، در دوره‌های قبل نمایندگان خودروهای شاسی‌بلند می‌گرفتند؛ ولی کسی خبردار شد؟ اما نقشه دارند این مجلس را تخریب کنند. شروعش هم با دناپلاس بود که هشتگ مجلس انقلابی زدند. تاکنون هیچ‌کس از نمایندگان خودرو شاسی‌بلند دریافت نکرده و در برخی نقل‌ها 3 نفر را نام برده‌اند که تشابه اسمی داشته‌اند، ولی احتمال دارد چند نفر از کارمندان مجلس خریداری کرده باشند که آن هم خارج از نوبت نبوده است. عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از نقشه برخی برای انتخابات آینده مجلس پرده برداشت و گفت: برخی به‌دنبال درگیرکردن مجلس و مردم هستند تا هم عنوان مجلس انقلابی را بزنند و هم مشارکت مردمی در انتخابات مجلس را کاهش دهند. مواظب باشید که می‌خواهند امسال انتخابات را تحت هجمه قرار دهند تا مشارکت را پایین بیاورند.
وی افزود: جریان احمدی‌نژاد با برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب دنبال تخریب مجلس هستند و متأسفانه برخی در این زمین بازی فریب خوردند. لذا چون من از مجلس انقلابی دفاع کردم، مرا علی‌رغم اینکه در لیست چهل‌تایی اولشان نبودم، در لیست بعدی که انتشار دادند، سرلیست کردند. حالا عده‌ای فریبشان را خوردند و سیل پیامک است که روی گوشی من می‌آید.
این نماینده مجلس دلیل به‌کاربردن واژه گدابازی را اینگونه بیان کرد: من واژه گدابازی را پس از مجادله خبرنگار ایرنا به او گفتم؛ خطابم به مردم نبود، اما در مصاحبه منتشر شد. البته من از این حیث که جایگاه مجلس از صحبت من لطمه دید، عذرخواهی می‌کنم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی