[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امروز خط مقدم ما ساخت مسکن است، روزنامه شیراز نوین

 آرزو جهان‌پیما- گروه شهرستان‌ها- جویم
سومین جلسه شورای مسکن شهرستان جویم، به ریاست فرماندار و با حضور مجتبی حق‌بین دبیر قرارگاه ملی مسکن استان فارس برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی شهرداری جویم، سومین جلسه شورای مسکن شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور دبیر قرارگاه ملی مسکن استان فارس و هیئت همراه، جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، شهردار و شورای اسلامی شهر، رؤسای ادارات آبفا، برق، راه و شهرسازی، بهزیستی و کمیته امداد جویم، رؤسای ادارات کار، بنیاد مسکن و گاز لارستان در سالن جلسات فرمانداری جویم برگزار شد.
نعمت‌اله اکبری نژاد فرماندار جویم، در این جلسه به تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تأکید نمود. 
مجتبی حق‌بین دبیر قرارگاه ملی مسکن استان فارس نیز در این جلسه گفت: مهم‌ترین دغدغه امروز مردم، به‌ویژه جوانان، موضوع مسکن است و دولت با راه‌اندازی طرح نهضت ملی مسکن، به کمک مردم آمده تا از این معضل نجات یابند.
وی افزود: اکنون ۷۲۲ نفر در جویم متقاضی مسکن هستند و ثبت‌نام آنان انجام شده که این تعداد و تمام افرادی که در سطح کشور متقاضی هستند، اگر خودشان خانه‌دار شوند، به نظام هم امیدوار خواهند شد.
او گفت: بازی‌های اداری مشکل مردم را دوچندان کرده که بایستی ادارات با قلم و قدم خود در راستای تسهیل روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام اساسی انجام دهند. همچنین الحاق‌شدن زمین به شهرها باعث جلوگیری از ورود افاغنه، حاشیه‌نشینی و متراکم‌شدن روستاها خواهد شد.
وی اضافه کرد: امروز خط مقدم ما ساخت مسکن است و دولت نیز محور حرکت خود را مسکن انتخاب نموده است؛ پس بدانید که نهضت ملی مسکن به‌عنوان یک پیشران اقتصادی می‌تواند حتی موضوع اقتصادی را حل نماید. به‌طور مثال مصالح پروژه‌ها از خود شهر تهیه شود تا نقدینگی در چرخه اقتصادی شهرستان باشد و استادکاران و کارگران ساختمانی نیز از همین شهر به فعالیت مشغول شوند.
دبیر قرارگاه ملی مسکن استان فارس گفت: نگاه ادارات و مسئولان باید عوض شود و با یک حرکت جهادی که به فرموده مقام معظم رهبری «اجرای قانون با سرعت بیشتر است»، کار انجام شود. او افزود: ادارات مربوطه همچون شهرداری، برق، آبفا، راه و شهرسازی، نظام‌مهندسی، بنیاد مسکن و گاز پای کار باشند که تا اواسط هفته آینده زمین تحویل مردم گردد و کار با سرعت بیشتری انجام پذیرد.
او خاطرنشان کرد: مجمع خیرین مسکن‌ساز در استان وجود دارد و لازم است فرماندار نیز نسبت به تشکیل مجمع خیرین مسکن‌ساز شهرستان اقدام کند تا در راستای ساخت مسکن افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی همکاری نمایند. همچنین ایثارگران مشمول قانون ایثارگری و نیروهای مسلح نیز از این طرح برخوردار خواهند شد. وی در خاتمه گفت: بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری از جمله مواردی است که در این طرح اهمیت دارد و به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنان از آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، یک قطعه زمین تعلق خواهد گرفت. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی