[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چاقی موجب افزایش عوارض پس از جراحی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

به گفته محققان، چاقی می‌تواند احتمال عوارض جدی بعد از جراحی را افزایش دهد.
به گزارش مهر به‌نقل از هلث دی نیوز، یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد که در مقایسه با بیماران با وزن طبیعی، افرادی که چاق هستند در معرض خطر بیشتر ایجاد لخته‌های خون، عفونت‌ها و نارسایی کلیه پس از عمل جراحی قرار دارند. بیماران مبتلا به چاقی همچنین بیشتر به‌دلیل این عوارض در بیمارستان بستری می‌شوند.
دکتر «رابرت مگوید»، محقق ارشد و پروفسور جراحی قلب در دانشگاه کلرادو، گفت: افزایش عوارض جراحی ناشی از عوامل مختلفی است از جمله التهاب بدن که در افراد چاق شایع‌تر است. همچنین برای بیمارانی که دارای اضافه‌وزن یا چاقی هستند بلند شدن و حرکت کردن بعد از جراحی دشوارتر است و خطر لخته شدن خون در پاها را افزایش می‌دهد.
مگوید افزود: وجود بافت چربی در بدن با ایجاد عفونت ارتباط دارد زیرا چربی به خوبی بهبود نمی‌یابد و به اندازه بافت عضلانی، جریان خون خوبی ندارد. لخته شدن خون، ترکیبی از ناتوانی در راه رفتن راحت و آسان و همچنین حالت التهابی بدن در افراد چاق است.
وی اضافه کرد: تغییرات در جریان خون در بیماران چاق، احتمالاً در خطر نارسایی کلیه نقش دارد.
مگوید تأکید کرد: انجام عمل جراحی روی افرادی که چاق هستند نیز دشوارتر است و ممکن است میزان عوارض را افزایش دهد. به‌طور کلی، عمل جراحی بیماران چاق به‌طور متوسط کمی طولانی‌تر است. در نتیجه، بیماران به‌دلیل حضور طولانی‌تر در اتاق عمل در معرض مشکلات بیشتری قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: بیماران در حین جراحی سردتر می‌شوند و ما می‌دانیم که هیپوترمی یا سرما در اتاق عمل با عفونت‌های بیشتری همراه است.
مگوید خاطر نشان کرد: بیمارانی که اضافه وزن دارند باید قبل از عمل در بهترین فرم بدنی خود باشند که شامل سیگار نکشیدن یا عدم نوشیدن الکل در هفته‌های قبل از عمل می‌شود.
برای این مطالعه، محققان داده‌های سراسری را در مورد نزدیک به ۶ میلیون بیمار جراحی شده جمع‌آوری کردند که در این میان، ۴۵ درصد افراد چاق بودند.
برای بیماران مبتلا به چاقی، عمل جراحی کمی بیشتر از بیمارانی که وزنشان طبیعی بود یعنی میانگین ۸۹ دقیقه در مقابل ۸۳ دقیقه طول کشید.
همچنین همه افراد چاق با احتمال بیشتر ابتلا به عفونت، لخته‌شدن خون و عوارض کلیوی روبه‌رو بودند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی