[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تضمین اشتغال با آموزش کاربردی ، روزنامه شیراز نوین

ئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: در برنامه‌ریزی برای اجرای طرح آموزش برای اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان آموزش عالی با استفاده از ظرفیت این دانشگاه به‌دنبال ایجاد بستر مناسب اشتغال هستیم.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، در ادامه برنامه‌های سفر خود به شیراز با دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، بلندی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار داشت: در شرایطی که بیکاری به یک معضل ملی تبدیل شده است، با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای اجرای طرح‌ آموزش برای اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان آموزش عالی و با استفاده از ظرفیت این دانشگاه در ارتباط با بازار کار و صنعت به‌دنبال ایجاد بستر مناسب اشتغال هستیم. وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید، تلاش شده از ویژگی مهم این دانشگاه به‌عنوان نهاد رابط بین محیط‌های علمی و اجرایی برای ارتقای آموزش‌های عالی مهارتی و کمک به اشتغال به‌نحواحسن استفاده شود. حذف ۲۶۰۰ کدرشته‌محل با وضعیت اشتغال‌پذیری ضعیف یا فاقد متقاضی تحصیل، گواه میزان آمایش‌پذیری این دانشگاه و نقش‌آفرینی آن در این زیست‌بوم اشتغال است.
رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در برنامه‌های مرتبط با افزایش توان اشتغال‌پذیری دانشجویان و دانش‌آموختگان آموزش عالی در استان فارس، افزود: استان فارس با ظرفیت‌های بالای خود می‌تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال ایفا کند. بلندی با تأکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی‌کاربردی بازوی توانمندی برای استان‌ها در تحقق اقتصاد مهارتی است، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا تمام مراکز آموزشی با بازار کار در ارتباط باشند تا بتوانیم از این طریق اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان را تسهیل کنیم. محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: در زمینه آموزش‌های مهارتی و ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه، آماده حمایت و همراهی با دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هستیم. وی افزود: اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت مهارتی و اختصاص تسهیلات به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مهارتی که به‌دنبال ایجاد کسب‌وکار هستند، از اقدامات تأثیرگذار دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است که امیدواریم ادامه یابد.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه آموزش در تمام دانشگاه‌های کشور باید کاربردی باشد، گفت: ما باید در دانشگاه‌ها به موضوع مدیریت اشتغال بپردازیم و دانش‌آموختگان را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که پس از فراغت از تحصیل مشغول‌به‌کار شوند.
ایمانیه افزود: در موضوع همراهی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، آماده هرگونه همراهی و همکاری با دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هستیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی