[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

داوطلبان مجلس استعفا بدهند ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس از آغاز روند اجرایی انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان پذیرش استعفای افراد از پست‌های مشخص‌شده در قانون باید حداقل ۶ ماه پیش از روز 
ثبت‌نام باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، جواد قناعتی با بیان اینکه به استناد ماده ۴۵ قانون مذکور ثبت‌نام از ۱۹ تا پایان روز ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز خواهد بود، تأکید کرد: داوطلبانی که برای ثبت‌نام به استعفا از سمت فعلی خود نیاز دارند، باید دقت کنند، آنچه در روز ثبت‌نام مدنظر قرار می‌گیرد، تاریخ پذیرش استعفا در مهلت مقرر قانونی و عدم اشتغال در آن سمت است؛ بنابراین زمان پرکردن فرم استعفا ملاک نیست. قناعتی یادآور شد: مشمولان این ماده قانونی باید حداکثر تا ۲۵ خردادماه پذیرش استعفای خود را اخذ کرده باشند تا بتوانند در روز ثبت‌نام همراه با سایر مدارک ارائه دهند. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده در یک دوره ۴ساله برگزار خواهد شد.
قناعتی خاطرنشان کرد: در استان فارس انتخابات مجلس برای برگزیدن ۱۸ نماینده مجلس در ۱۵ حوزه انتخابیه و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۵ عضو از ۸۸ عضو همزمان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. او با تأکید بر اینکه نقشه راه انتخابات در چهارچوب فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر اساس چهار مؤلفه‌ «مشارکت»، «امنیت»، «رقابت» و «سلامت» است، افزود: انتخابات و مشارکت مردمی یکی از اولویت‌های مهم در زمان کنونی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی