[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

احداث مسکن روستایی با مشارکت سپاه ، روزنامه شیراز نوین

سیدعلیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، در دیدار با سرهنگ جعفری فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع) شیراز بر لزوم هم‌افزایی نهادهای جهادی و انقلابی تأکید کرد و گفت: تأمین مسکن محرومان در استان فارس با همراهی و همکاری سپاه و نهادهای جهادی امکان‌پذیر است.
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد مسکن استان فارس، حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن فارس، در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی نجفی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن استان فارس ترتیب یافت، در راستای انجام همکاری بیشتر دو نهاد انقلابی در سال جاری اعلام آمادگی کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از ابتدای روی‌کارآمدن، سیاست محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم را به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: عزم جدی مدیران هم بر این است که با توانمندسازی روستاها علاوه بر توقف روند مهاجرت روستاییان به شهرها، زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را نیز فراهم کنند.
حمیدی ابراز داشت: طبق آخرین سرشماری جمعیت روستایی استان فارس، حدود یک‌میلیون و ۴۵۰هزار نفر یعنی معادل ۳۰ درصد جمعیت استان و تعداد روستاهای دارای سکنه این استان نیز افزون بر 4هزار روستاست. محرومیت‌زدایی احداث مسکن برای قشر روستایی با مشارکت و همراهی سپاه موضوعی است که با اولویت بیشتری دنبال می‌گردد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی هدف‌گذاری شعار «روستای مولد دانش‌پایه» را راه‌حل  مشکلات در مناطق روستایی دانسته است، افزود: تجمیع سبک زندگی ارزشمند عشایر و روستاییان با علم و دانش روز، زنجیره تولید کاملی را شکل می‌دهد که به ارتقای تولیدات دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر منجر خواهد شد و وقتی ارزش محصول افزایش یافت و سود آن عاید کشاورزان شد، مهاجرت معکوس روستاییان را به‌دنبال خواهد داشت.
حمیدی ادامه داد: همین رویکرد موجب شده است که بنیاد مسکن استان فارس به معضل حاشیه‌نشینی در حاشیه شهرها و محرومیت در روستاها ورودی جدی‌تر داشته باشد و با حضور مؤثر در مناطق روستایی، نهضت کار و تلاش و محرومیت‌زدایی را در روستاهای استان فارس کلید 
زده است.
سرهنگ جعفری فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع) شیراز هم ضمن تقدیر از حسن اعتماد مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای برنامه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی، بر لزوم استفاد فراگیر از فرصت‌ها در این عرصه تأکید کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی