[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مافین موز و اسفناج، روزنامه شیراز نوین

مافین، یکی از انواع کیک‌های خوش‌طعمی است که به‌دلیل طعم و شکل جذاب آن طرفداران زیادی دارد. محبوبیتی که مافین موز و اسفناج دارد به‌دلیل وجود گیاه اسفناج در آن می‌باشد که باعث می‌شود این نوع مافین یکی از سالم‌ترین میان‌وعده‌های شیرین و خوش‌مزه محسوب گردد. پیشنهاد ما برای شما این است که این کیک خوش‌مزه را به‌عنوان وعده صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یا وعده عصرانه به همراه یک لیوان چای داغ میل نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید در محل کار آن را به‌عنوان یک میان‌وعده خوش‌طعم استفاده کنید و با یک احساس خوب از ادامه روز لذت ببرید. اسفناج گیاهی است سرشار از خاصیت و منبع بزرگی از پروتئین است و شما می توانید آن را در قالب یک میان‌وعده خوش‌مزه و سبک به کودکان خود دهید. برای تهیه این مافین موز و اسفناج خوش‌مزه همراه ما باشید.

 مواد لازم
موز: 1 عدد متوسط
اسفناج: 170 گرم
آرد سفید: 2 پیمانه
شکر: سه‌چهارم پیمانه
ماست یونانی، شیر یا ماست: سه‌چهارم پیمانه
روغن مایع: یک‌چهارم پیمانه
بکینگ‌پودر: 3 قاشق چای‌خوری
وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
جوش‌شیرین: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
نمک: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
پودر دارچین: یک‌دوم قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه 
 مرحله اول 
برای تهیه مافین موز و اسفناج خوش‌مزه و مخصوص ابتدا موز و اسفناج را به همراه ماست یونانی داخل مخلوط‌کن و یا غذاساز بریزید و پس از اضافه کردن روغن و وانیل آن را کاملاً مخلوط کنید تا به شکل پوره درآید.
 مرحله دوم 
آرد سفید را دو یا سه مرتبه، الک کنید تا سبک گردد، سپس آن را به همراه شکر در ظرفی ریخته و بکینگ‌پودر، جوش‌شیرین، نمک و پودر دارچین را به آن اضافه نمایید. مواد را کاملاً با یکدیگر مخلوط کرده و مجدداً یک‌بار دیگر آن را الک کنید.
 مرحله سوم 
تمامی موادی را که در مرحله اول به شکل پوره درآوردیم به مواد خشک در مرحله دوم اضافه و آن را مخلوط کنید. توجه داشته باشید که ترکیب کردن مواد باید به آرامی و به‌صورت دورانی انجام شود.
 مرحله چهارم 
در این مرحله با انداختن کپسول کاغذی در داخل قالب و یا چرب کردن آن، مانع از چسبیدن مافین به قالب‌ها می‌شوید. مواد را در داخل قالب‌ها بریزید به‌طوری که دوسوم از قالب پر شود، سپس آنها را در فر با دمای 180 درجه قرار دهید.
 مرحله پنجم
بهتر است فر را از 15 دقیقه قبل روشن کنیم تا کاملاً گرم شود تا برای زمان آماده شدن مایه مافین معطل نشویم. پس از مدت 20 الی 25 دقیقه، مافین خوش‌مزه شما آماده است.
 مرحله ششم 
در مرحله پنجم دقت کنید که کیک نباید تغییر رنگ دهد و زیبایی این کیک به رنگ سبز آن است، پس از مدتی توسط یک خلال دندان می‌توانید آن را تست کنید، اگر از مایه کیک به خلال چیزی نچسبید، کیک شما آماده است.
 مرحله هفتم 
نکته مهم دیگر در مورد تهیه این مافین خوش‌مزه این است که از آنجایی که در تهیه این کیک از تخم‌مرغ استفاده نمی‌شود، لذا استفاده از جوش‌شیرین، به‌دلیل خاصیتی که در سبک کردن کیک دارد در این دستور الزامی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی