[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تأخیر در نقطه استراتژیک صنعتی ، روزنامه شیراز نوین

سیدمصطفی هاشمی در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری فارس و اعضای هیئت‌مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد، با اشاره به اهمیت ویژه و راهبردی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌عنوان مهم‌ترین قطب صنعتی استان در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان فارس، گفت: با توجه به استقرار بیش از 55 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان در این شهرک صنعتی، لزوم هم‌افرایی، تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و برای رفع مشکلات ضروری است.
وی با اشاره به تأکیدات ویژه استاندار فارس و اهتمام ویژه در بین مسئولان استان برای پیگیری مسائل و مشکلات این شهرک صنعتی گفت: در این زمینه علاوه بر برگزاری جلسات متعدد، تاکنون دو میز خدمت به ریاست دکتر ایمانیه در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار و بسیاری از مشکلات تعیین تکلیف شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین چالش این شهرک صنعتی کمبود آب موردنیاز برای واحدهای صنعتی مستقر است، گفت: با توجه به بروز خشک‌سالی‌ها و افت شدید منابع آب شهرک صنعتی، تأمین پایدار آب به‌عنوان یک اقدام مهم در دستور کار قرار گرفت و قرارداد تأمین آب شرب به میزان ۴۰ لیتر بر ثانیه منعقد شد و بر اساس آن نیز پروژه خط انتقال این طرح تا ورودی شهرک صنعتی اجراشده و پیگیر وصل انشعاب به شبکه هستیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این امر محقق شود. او گفت: در یک سال اخیر، گام‌های اساسی برای رفع مشکل تأمین پایدار آب و برق شهرک صنعتی بزرگ شیراز برداشته شده که با به‌ثمررسیدن این فعالیت‌ها، بستر مناسبی برای جبران کمبودهای این شهرک صنعتی فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های داخلی شهرک صنعتی آماده توزیع میزان آب خریداری‌شده است، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بسترهای موجود را فراهم کرده و پیگیر تسریع در وصل انشعاب از سوی دستگاه ذی‌ربط هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از انعقاد قرارداد برای تأمین پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بزرگ شهر شیراز جهت مصارف غیرشرب و فضای سبز شهرک صنعتی خبر داد و گفت: مراحل فنی و اجرایی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال این طرح در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است و با عملیاتی‌کردن آن، بخشی از آب شرب شهرک صنعتی که به مصرف فضای سبز اختصاص یافته یا در صنایع غیرشرب نظیر واحدهای بتنی استفاده می‌شود، صرفه‌جویی شده و به مصارف شرب اختصاص می‌یابد.
وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف بهینه آب شرب، استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب در صنایعی که در فرایند تولید نیاز به آب غیرقابل‌شرب دارند، به‌عنوان یک روش جایگزین مدنظر است و زیرساخت‌های شبکه داخلی آب شهرک صنعتی نیز برای توزیع پساب آماده شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به کیفیت مطلوب و استاندارد پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شیراز به‌عنوان یکی از مجهزترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری در کشور، ضمن دعوت از واحدهای صنعتی متقاضی پساب، از شناسایی واحدهای صنعتی که نیازمند حجم بالای آب غیرشرب در فرایند تولید هستند، خبر داد و گفت: این واحدها به‌زودی می‌توانند از این پساب استاندارد که مقرون‌به‌صرفه نیز می‌باشد، برای جایگزین‌کردن آب شرب استفاده کنند.
وی در ادامه بر لزوم شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز تأکید کرد و گفت: علاوه بر آن، با استفاده از فناوری‌های جدید طرح بهسازی شبکه داخلی آب و مقابله با هدرروی آب نیز اجرا می‌شود.
هاشمی در ادامه، تأمین پایدار برق را از دیگر ضرورت‌های این شهرک صنعتی اعلام کرد و گفت: با توجه به ساخت‌وساز واحدهای جدید و به مدار تولید آمدن آنها، تأمین کسری برق نیز در اولویت قرار گرفت و در این زمینه با برگزاری جلسات مختلف در سطوح ملی و استانی، توافقات با شرکت برق منطقه‌ای فارس برای احداث پست سوم برق شهرک صنعتی انجام شده است که با اجرای این طرح، زمینه تأمین برق پایدار واحدهای صنعتی فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از پیگیری‌ها برای احداث جاده دوم دسترسی شهرک صنعتی و نیز بهسازی جاده اصلی با هدف روان‌سازی ترافیک ورودی و خروجی شهرک صنعتی خبر داد و گفت: در این زمینه جلسات مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود و در تلاشیم با استفاده از منابع و اعتبارات دولتی این مهم عملیاتی شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز گفت: رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی استان به‌ویژه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در اولویت قرار دارد.
مرتضی شریفی با بیان اینکه برای رفع مشکل کسری آب شهرک صنعتی شیراز از دستگاه‌های خدمات‌رسان برنامه عمل و راهکار خواسته‌ایم، گفت: این موضوع با جدیت در دستور کار دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری فارس قرار دارد.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای رفع مشکل کسری آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: پیگیر تسریع در وصل انشعاب آب خریداری‌شده هستیم. در شهرک صنعتی بزرگ تاکنون افزون بر ۴۶۵۰ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی