[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فارس به دریا نزدیک می‌شود، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی ۳۲.۵ کیلومتر راه و بزرگ‌راه در محورهای شیراز- کازرون- بوشهر و کازرون- کنارتخته، چهارشنبه با هدف تسهیل تردد میان استان‌های فارس و بوشهر با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور آغاز شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در این مراسم بیان کرد:‌ عملیات اجرایی محور جدید کازرون- کنارتخته به طول ۲۲ کیلومتر به‌عنوان بخشی از محور شیراز- کازرون- بوشهر و محور کنارتخته- دالکی به طول ۱۰.۵ کیلومتر به‌عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز- بوشهر آغاز شد.
خیرالله خادمی افزود: این محورها در تسهیل سفر میان ۲ استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت بسیار مؤثر هستند و با توجه به نبود کمربندی در شهر کازرون، به‌عنوان کمربندی برای این شهر نقش مهمی در کاهش ترافیک در داخل شهر دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قطعه اول این محور به طول ۲.۳ کیلومتر شامل تونل محرم و پرتال‌های ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و اکنون عملیات اجرایی راه‌های طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده 
آغاز شد.
خادمی حجم عملیات خاکی این محور را بیش از ۲میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۹۷هزار مترمکعب اساس و زیراساس، ۳۵هزار مترمکعب بتن، ۹۳هزار تن آسفالت و ۵۸۰ تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز-کازرون- بوشهر است. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته- دالکی به طول ۱۰.۵ کیلومتر خبر داد و گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان‌های فارس و بوشهر است و تکمیل‌شدن آن علاوه بر کوتاه‌شدن ۱۰ کیلومتر از مسیر دسترسی این استان‌ها، افزایش ایمنی و توسعه همه‌جانبه منطقه را به‌همراه دارد.
خادمی افزود: محور کنارتخته- دالکی ۲۱ کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره‌برداری رسیده است و امروز عملیات اجرایی ۲ دستگاه تونل به طول‌های ۵۲۸ و ۷۰ متر، یک دستگاه پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر و چهار کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل دو دستگاه پل به طول‌های ۱۷۰ و ۱۳۲ متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه آغاز شد.
وی در خصوص حجم عملیات اجرایی در پروژه توضیح داد و گفت:‌ به‌منظور ساخت این بخش از مسیر یک‌میلیون مترمکعب خاک‌برداری، ۳۵۰هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۵۷هزار مترمکعب اساس و زیراساس صورت می‌گیرد و ۵۴هزار مترمکعب بتن، ۴۵هزار تن آسفالت و ۳هزار و ۱۰۰ تن آرماتور در آن به کار می‌رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار موردنیاز برای ساخت این ۲ پروژه را بیش از ۱۳هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی