[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

سلامت نارنجی‌پوشان پایش می‌شود، روزنامه شیراز نوین

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز گفت: حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری به منظور پایش سلامت در برنامه‌ای که به‌صورت مشترک توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا‌(ع) و شهید مطهری و حوزه بسیج شهرداری شیراز صورت گرفت، حضور یافتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آرش فرج‌زاده با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با ابراز خرسندی گفت: در برنامه‌ای که به صورت مشترک توسط کانون بسیج پزشکان درمانگاه‌های امام رضا‌(ع) و شهید مطهری و حوزه بسیج شهرداری شیراز صورت گرفت، حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شهرداری شیراز به‌منظور پایش سلامت این قشر زحمت‌کش حضور داشتند. قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز ادامه داد: این گروه کارگران که اغلب از پاکبانان حوزه سازمان مدیریت پسماند و از خادمان و زحمت‌کشان جامعه هستند، تلاش زیادی در زیبایی، بهداشت و سلامتی شهروندان دارند.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در ستاد تخصصی اقشار بسیج نیز گفت: این پاکبانان زحمت‌کش قبلاً در معاینات دوره‌ای پایش سلامت آنان، انجام گرفته است و امروز با همت بسیج جامعه پزشکان و متخصصان این حوزه، در خدمت آنان هستیم، تا سیر مراحل درمان آنان به صورت رایگان دنبال شود.
امیر جاهدی در ادامه با قدردانی از زحمات و همیاری حوزه بسیج جامعه پزشکی، حوزه بسیج شهرداری و پزشکان و متخصصان این حوزه اظهار کرد: این برنامه‌ها همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم به‌صورت جهادی در خدمت سایر اقشار مردمی نیز باشیم.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: معاینات دوره‌ای و تخصصی پاکبانان با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار به طور منظم در طول سال‌های گذشته توسط مراکز طب کار انجام می‌شود.
روح‌الله خوشبخت بیان کرد: در این راستا سازمان مدیریت پسماند با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی درمانگاه‌های امام رضا(ع) و شهید مطهری پاکبانانی که در معاینات دوره‌ای سال گذشته از لحاظ بیماری شناسایی شده‌اند را جهت ادامه درمان به پزشک متخصص معرفی و به صورت رایگان ویزیت کرده‌ تا روند درمان آنها در دستور کار قرار گیرد. او با اشاره به اهمیت سلامت پاکبانان این سازمان اظهار داشت: ارتقای سلامت جسمی و روحی نیروها به صورت دوره‌ای برای همه پاکبانان ویژه پیگیری می‌شود و سلامت شهر و شهروندان در گروی سلامتی پاکبانان است و باید سلامت این عزیزان در اولویت قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: شرایط کاری نیروهای خدمات شهری شهرداری با توجه به فعالیت آن‌ها، سخت و زیان‌آور است و به موجب موقعیت شغلی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.
خوشبخت گفت: در همین راستا، سازمان مدیریت پسماند با استقرار کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار در سطح هر منطقه علاوه بر آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی و بهداشت کار، سلامت آن‌‌ها را به صورت دوره‌ای و سالانه پیگیری می‌کنند. او در پایان یادآور شد: انجام آزمایشات دوره‌ای که توسط طب کارهای مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، شامل ارائه خدمات آزمایش خون، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، پایش قلب و اسپیرومتری بود که در این طرح پاکبان‌هایی که نیاز به متخصص دارند، به درمانگاه شهید مطهری مراجعه کرده و توسط متخصصان مربوطه وضعیت آنان پایش می‌شود که این اقدام گام مؤثری در حفظ سلامت پاکبانان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی