[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کشور نیازمند مدیران جهادیست، روزنامه شیراز نوین

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان با حضور در مسجد امام حسین(ع) روستای کفترک مرکز دهستان کفترک از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز با جمعی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این دهستان به صورت رو در رو و چهره به چهره با آنان گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم ساکن در این روستاها قرار گرفت. پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم شیراز و زرقان، ضمن بیان پاره ای از راهکارها برای حل مشکلات این دهستان، دستورات لازم به مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در این جلسه صادر کرد و خواستار تسریع در رفع مهم‌ترین نیاز‌های این منطقه شد. وی اظهار داشت: اولویت اول ما، درجلسات و سرکشی از روستا‌ها و مناطق اطراف، ارزیابی عملکرد وزارت کشور و دستگاه‌های تابعه دراستان و شهرستان‌هاست. 
لزوم اجرای مدیریت یکپارچه روستایی
وی گفت: مدیریت یکپارچه روستایی باید در عمل دیده شود. دهیاران باید در طول سال آموزش‌های لازم را ببینند و از طرفی باید توجه بیشتر به محرومیت‌زدایی در روستاها صورت گیرد. بسیج سازندگی به کمک دولت آمده ودر روستاها کارهای خوبی را دنبال می‌کند و نیروهای مخلص و وفادار بسیج و سپاه و گروه‌های جهادی و خیران درروستاها اقداماتی خوب و قابل‌تقدیر انجام داده‌اند. ادارات بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی، آب و برق و گاز و مخابرات، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، اداره راه و آموزش و پرورش و دیگر ادارات وظایف و مأموریت‌هایی در قبال مردم روستاها دارند که باید به درستی انجام دهند. مدیران باید مستمر و مداوم ازروستاهای حاشیه شیراز بازدید کنند ودر رفع مشکلات مردم روستایی بکوشند.
شهردار اسبق شیراز افزود:شوراها و دهیارها هم باید مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلاتشان رابه بخشداری مرکزی و فرمانداری ارائه دهند و ما هم به عنوان قانونگذار و نماینده شما مردم عزیز در مجلس، هرجا لازم به اصلاح و بازنگری قوانین باشد، در خدمت مردم و روستاییان عزیز هستیم. مشکلات روستایی در همه جای کشور و استان یا در شهرستان شیراز معمولاًمثل هم و مشترک است و حل و فصل آنها هم راهکارهای خاص خود دارد و هم همتی مضاعف از سوی مردم و از جانب مدیران می‌خواهد.
حل مشکلات آب و کشاورزی از مهم‌ترین مسائل روستاهاست
نماینده مردم شیراز و زرقان بیان داشت: باید نوع مدیریت جنگ در دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مهمی مثل بیت المقدس و فتح خرمشهر الگوی خدمتی و مدیریتی مدیران ما باشد و بدانند که با دست خالی و وقت گذاری و بهره گرفتن از کمک خود مردم و مشارکت دادنشان در عمران و آبادانی روستاها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. از تلاش بخشدار مرکزی، شهردار منطقه، دهیاران واعضای شوراها و عموم مردم ساکن در دهستان کفترک تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم در اولین فرصت بتوانند بر مشکلات فائق آیند. یاد و نام شهدای روستاهای منطقه را هم گرامی می‌دارم و امیدوارم مسئله مهم آب و کشاورزی که جزء مهم‌ترین مسائل روستاهای شیراز و خصوصاً دهستان کفترک است، هرچه سریع‌تر برطرف گردد و غبار محرومیت از چهره این سامان برداشته شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «کشور نیازمند مدیران جهادیست.» بنا بر این مدیریت جهادی یعنی شجاعت، اراده و ابتکار. مشکلات حوزه روستایی از جمله مشکلات اسناد زراعی و کشاورزی باید به صورت تخصصی برطرف و ساخت و سازهای حریم شهر باید ضابطه مند شود و توزیع امکانات در روستاها برابر قانون باید به نحوی باشد که مغایر با قانون‌های مصوب روستاهای کشور نباشد و هزینه‌های اضافی برای دولت و مردم هم ایجاد نکند.
در جلسه بررسی مشکلات روستاهای دهستان کفترک، زارع بخشدار مرکزی شهرستان شیراز و جمعی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی شیراز حاضر و در جمع دهیاران دهستان کفترک با بیان پاره‌ای از اقدامات خود، پاسخ‌گوی مشکلات و خواسته‌های مردم روستاهای تابعه این دهستان شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی