[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نسخه سرمایه‌گذاری شیراز الگــوی فاخــر کشــور، روزنامه شیراز نوین

دومین همایش علمی- تخصصی «توسعه سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز» با رویکرد بین‌المللی به همت شهرداری کلان‌شهر شیراز برگزار شد. این مراسم با حضور استاندار فارس، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات بین‌المللی از کشورهای دوست و همسایه با حضور اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی دانشگاه شیراز برگزار شد.
 میثاق برای جذب سرمایه‌گذاران
استاندار فارس در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این راستا، گفت: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری دعوت می‌کنیم. محمدهادی ایمانیه در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با اشاره به میثاق‌نامه‌ای که در سال گذشته امضا شده است، گفت: این میثاق‌نامه امسال هم تمدید می‌شود و سند امیدآفرینی نیز در این همایش امضا می‌شود. او با اشاره به حوزه‌های مختلف گردشگری نظیر مذهبی، فرهنگی و پزشکی افزود: این حوزه‌ها مستعد سرمایه‌گذاری است و از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم. نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس علاقه‌مند به استفاده از امکانات پزشکی در شیراز هستند. ایمانیه با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی و هوای سالم شیراز، تصریح کرد: در فصل تابستان و تعطیلات نوروزی شاهد حضور قابل‌توجهی از گردشگرانی داخلی و خارجی در شیراز بوده‌ایم که همین موضوع سبب ایجاد شرایط مناسب برای گردشگری در حوزه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها می‌شود. استاندار فارس ادامه داد: در حوزه انرژی نیز طرح‌هایی وجود دارد و امیدواریم در این حوزه شاهد سرمایه‌گذاری باشیم. او با اشاره به سپردن دفاتر سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاران و معرفی ظرفیت‌ها به آنها گفت: این دفاتر می‌توانند ارتباطی بین سرمایه‌گذاران و شیراز باشند. ایمانیه تصریح کرد: شیراز دارالعلم است و ارزش سرمایه‌گذاری را در ابعاد مختلف دارد. نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: ما آمادگی ایفای نقش خود در ارتباطات بیشتر با کشور چین را داریم.
 ارزشمندترین ظرفیت شیراز گردشگری است
در ادامه این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مهم‌ترین و ارزشمندترین ظرفیت کلان‌شهر شیراز ظرفیت گردشگری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد. مهدی طاهری در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» اظهار کرد: مهم‌ترین و ارزشمندترین ظرفیت کلان‌شهر شیراز ظرفیت گردشگری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد. او با بیان اینکه ما باید ظرفیت گردشگری در شیراز را فعال و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، افزود: زمانی که سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کنند، سایر ظرفیت‌ها نیز فعال خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه به همت شورای ششم و شهرداری این کلان‌شهر، دومین همایش در حال برگزاری است، بیان داشت: انتظار داریم این همایش به صورت سالانه برگزار و بازخورد هر دوره به دقت بررسی شود. طاهری با اشاره به تفاهم ۲۰هزار میلیارد تومانی با بانک شهر که یکی از نتایج برگزاری این همایش در سال گذشته بوده است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها استانی و شهری باید در کنار هم قرار بگیرند تا همه ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی فعال شود. او اضافه کرد: اگر این اجماع در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد نشود، ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل نمی‌شود. رئیس پارلمان شهری شیراز با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید ظرفیت سرمایه‌گذاری کلان را ایجاد کنند، افزود: با ایجاد بستر مناسب در کشور، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شیراز نیز ایجاد خواهد شد و در این موضوع دست همه اندیشمندان و متخصصان را برای ارائه طرح‌ها می‌فشاریم. طاهری با بیان اینکه میراث گذشتگان به خوبی به ما رسیده است، خاطرنشان کرد: ما هم باید بدون هیچ بهانه‌ای این میراث را به بهترین شکل به آیندگان منتقل کنیم.
 شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری
در ادامه این مراسم، شهردار شیراز گفت: اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب ازجمله اهداف دومین همایش بین‌‌المللی سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز است و ما به دنبال عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم. محمدحسن اسدی در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با تبریک سالروز آزادی خرمشهر، روز فخر ایران اسلامی در عملیات بیت‌المقدس، بیان کرد: اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب ازجمله اهداف دومین همایش بین‌‌المللی سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر است و شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری و قلم‌زنی و اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پرشکی و گردشگری به خود، ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است. وی افزود: همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری با رویکرد بین‌المللی به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای دومین سال متوالی در دستور برگزاری قرار گرفت. او با خوشامدگویی به حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای عمان، چین و ترکیه، شهردار بغداد، شهرداران کلان‌شهرها و رؤسای شوراهای کلان‌شهرهای ایران و رؤسای کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای کلان‌شهرها و معاونین مالی و اقتصادی و رؤسای سازمان‌های سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای کشورمان عنوان کرد: شعار رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» مطرح شد که پیش‌نیازهایی برای مهار تورم و رشد تولید از جمله سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را مطرح کردند تا تورم افسارگسیخته امروز کنترل شود و تولید افزایش یابد.
 شیراز؛ قطب راستین فرهنگ و ادب
شهردار شیراز ادامه داد: از جمله اهدافی که در این همایش مدنظر داریم، اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب است؛ چراکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغ‌های قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف‌آباد و جهان‌نما، هنرهای میناکاری و قلم‌زنی و اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پزشکی و گردشگری به خود ظرفیت بی‌بدیلی را رقم زده است. اسدی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز با داشتن اساتید، نخبگان و فرهیختگانی که تلاش کردند و ماندند، موجب شده تا شیراز قطب فرهنگی هم شود، تصریح کرد: ما به‌دنبال عرضه و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم. این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز تأکید کرد: امروز موضوع اصلی و اساسی، حضور بخش خصوصی برای مدیریت شهری در کلان‌شهر شیراز است. او با ابراز خرسندی گفت: در دولت سیزدهم و پس از ٢٠ سال قانون درآمدهای پایدار تصویب شد که ماده یک آن به بخش سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایطی برای بخش خصوصی اختصاص داده شده تا با آرامش خاطر ورود کنند و سود ببرند. شهردار شیراز با اظهار امیدواری از اینکه قانون درآمدهای پایدار که توسط مجلس و دولت نهایی و مردادماه سال گذشته ابلاغ شده، فرصت خوبی برای جذب بخش خصوصی است، گفت: سال گذشته نخستین همایش توسعه سرمایه‌گذاری طی دو روز برگزار شد که نتایج و دستاوردهای مطلوبی هم به همراه داشت. اسدی یادآور شد: در نخستین همایش، تفاهم‌نامه‌های مختلفی بالغ بر ۱۵هزار میلیارد تومان مبادله شد و میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری نیز به امضا رسید و سند امیدآفرینی نیز در بخش سرمایه‌گذاری مبادله می‌شود.او همچنین پنجره واحد سرمایه‌گذاری را دغدغه امروز شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این کلان‌شهر عنوان کرد و گفت: بیش از یک سال است که این پنجره واحد در شیراز نهایی شده است. شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود خواستار همکاری و ورود همه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران شد و گفت: یکی از پررنگ‌ترین موضوعات و اولویت‌های ما سرمایه‌گذاری است و مدیران شهرداری بر اساس این عملکرد ارزیابی می‌شوند.
 اعلام آمادگی بغداد برای سرمایه‌گذاری در شیراز
در ادامه این مراسم، شهردار بغداد از آمادگی شهرداری پایتخت عراق برای انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز خبر داد. عمار موسی‌کاظم در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با بیان اینکه ما امروز برای همکاری بغداد با شیراز اینجا هستیم، گفت: این همایش سبب ایجاد آشنایی با ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو برای همکاری بیشتر می‌شود و امروز برای بازکردن درب‌های همکاری بین شهرداری‌های شیراز و بغداد و همکاری و کسب تجارب بیشتر اینجا هستیم. وی افزود: ما در عراق شاهد انقلاب ساخت‌وساز هستیم و درب‌های عراق به روی همه باز است تا از تجربه‌های نخبه‌های کشورهای همسایه استفاده کنیم و آنها پشتیبان و همراه عراق باشند. شهردار بغداد اعلام کرد: برای امضای تفاهم‌نامه در همه بخش‌ها و سرمایه‌گذاری برای خدمت به دو شهر بغداد و شیراز آماده هستیم.
 ابلاغ تکلیف ۱۵هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: سال گذشته در کنار بودجه سنواتی، تکلیف ۱۵هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری را به شهرداری ابلاغ کردیم و محقق شد و امسال تکلیف را تا ۲۰هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و در حال تلاش برای تحقق آن هستیم. علی‌رضا اسکندری در رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با رویکرد بین‌المللی گفت: در ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر، بودجه شهرداری ۶هزار میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۱۸هزار میلیارد و امسال به ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است که نشان از عزم جدی مدیریت شهری در ساختن شهری درخور شأن شیراز دارد. او با اشاره به عزم جدی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری افزود: تشکیل کمیته رفع موانع سرمایه‌گذاری در شورا، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری، ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در راستای حذف بوروکراسی اداری، تمدید میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری تحت عنوان سند راهبردی امید‌آفرینی سرمایه‌گذاری و... از جمله گام‌های برداشته شده در ساخت شهر شیراز با رویکرد امیدآفرینی است. رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های منعقدشده، تفاهم نامه با بانک شهر بود و طبق آن مقرر شده بود ۲۰هزار میلیارد تومان در ابعاد گوناگون قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد کنیم و تاکنون نزدیک به 5هزار میلیارد تومان از این قرارداد محقق شده و برای ادامه آن نیز عزم و اراده وجود دارد. اسکندری استمرار برگزاری سالانه همایش توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز را مطالبه شهروندان برشمرد و افزود: امروز رویکرد این همایش بین‌المللی است که دعوت و حضور کشورهای دوست و همسایه در این همایش نشان از تلاش ظرفیت بالا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. او با بیان اینکه شیراز ظرفیت‌های گوناگون و متنوعی دارد و آوازه آن جهانی است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شیراز در بین سایر کلان‌شهرهای دنیا، می‌توان این ظرفیت‌ها را مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار داد تا شاهد درخشش روزافزون شهر شیراز در دنیا باشیم. رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تأکید استاندار فارس بر سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری گفت: آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه سامان‌دهی مشاغل مزاحم با همکاری سرمایه‌گذاران داریم.
 رشد تولید در پرتو سرمایه‌گذاری
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: راهی جز سرمایه‌گذاری برای رشد تولید نیست و فضای سرمایه‌گذاری در کشور باید مهیا باشد. وی در آیین اختتامیه رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» گفت: راهی جز سرمایه‌گذاری برای رشد تولید نیست و فضای سرمایه‌گذاری در کشور باید مهیا باشد. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قوانین و زمینه سرمایه‌گذاری در داخل و خارج کشور و تعاملات آن به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار را جذب کند. او اضافه کرد: اکنون شرایط منطقه‌ای به گونه ای تغییر می‌کند که مسائل و مشکلات به حداقل رسیده است و این در تعاملات مؤثر است. قادری با اشاره به اینکه وقتی فضا و بستر برای تعاملات با کشورهای دیگر برقرار شود، فشار سایر کشورها کمتر خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم طرح کلی مصوب کنیم تا بخش عمده مشکلات سرمایه‌گذاری را رفع کند و بسترساز و زمینه‌ساز گسترش سرمایه‌گذاری‌ها باشد. این نماینده مجلس گفت: لایحه برنامه هفتم توسط دولت تا یکشنبه آینده وصول می‌شود که در این لوایح و طرح‌ها نوید خوبی برای پیشرفت سرمایه‌گذاری در کشور است. قادری با اشاره به اینکه کارهای قابل واگذاری باید واگذار شوند و شهرداری این کارها را به بخش خصوصی واگذار کند و در بخش جذب سرمایه فعالیت داشته باشند، افزود: شهرداری‌ها در مولدسازی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند. او با اشاره به اینکه بسیاری از مجموعه خدماتی در جاهای پرترافیک شهر است، بیان کرد: با خطوط ریلی و تکمیل کمربندی قدرت مانور شهرداری زیاد می‌شود.
 اهمیت دارایی‌های مولد در مدیریت شهری
مدیرعامل بانک شهر نیز در این آیین به‌مزیت‌های شهر شیراز برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این راستا بانک شهر فعالیت‌های خوبی در دست اقدام دارد. سید محمد احمدی افزود: در شهر شیراز باید دارایی مولد داشته باشیم و در اختیار سپرده‌گذاران قرار دهیم. او گفت: مزیت رقابتی در شهر شیراز بسته تأمین اعتبار مالی است که به شعبات ابلاغ شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی