[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شرکت شیر پگاه فارس بر مدار توسعه، روزنامه شیراز نوین

عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت شیر پگاه فارس با اشتغال‌زایی 150 نفر و ظرفیت تولید سالانه 600 تن با حضور استاندار فارس آغاز شد. در این مراسم که با حضور استاندار فارس، مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس و جمعی از مسئولان برگزار شد، کلنگ ساخت تکمیلی کارخانه شیر پگاه فارس با تکنولوژی‌های نوین بر زمین زده شد.
دکتر ایمانیه، استاندار فارس در این آیین اظهار داشت: با توجه به اینکه استان فارس استان پرجمعیتی بوده و استان‌های هم‌جوار و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس همیشه با این استان مراودات بالایی دارند، این ظرفیت بسیار خوبی است برای توسعه صنایع غذایی، هم برای مصارف داخلی و هم برای صادرات که باید موردتوجه قرار گیرد.
علی‌پور مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس نیز در این آیین عنوان داشت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس بیش از 50 سال در منطقه فعالیت می‌کند و اولین شرکت لبنی استان بوده است. او با بیان اینکه در این مدت که عهده‌دار مسئولیت در کارخانه بوده است، سعی در توسعه آن داشته است، افزود: طرح‌های توسعه‌ای برای این مجموعه از اولویت‌های کاری بنده برای پگاه فارس است.
علی‌پور با تقدیر از همه کسانی که مجموعه را همراهی کردند، خاطرنشان کرد: در این مدت جز همراهی و همدلی و همکاری از تمام مدیران استان چیزی ندیدم که امیدوارم با تداوم این همکاری‌ها بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای را سریع‌تر رقم بزنیم.
او افزود: این واحد صنعتی با صرف هزینه‌ای بالغ بر هزار و 400میلیارد تومان ساخته خواهد شد. مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس ادامه داد: در حال حاضر، 330 تن شیر خام در روز دریافت می‌شود که در آینده به هزار تن شیر افزایش می‌یابد. به گفته علی‌پور، ایجاد 150 نفر شغل مستقیم و تعداد زیادی هم شغل غیرمستقیم حاصل کار در مجموعه پگاه فارس خواهد بود. او با بیان اینکه این کارخانه در سه فاز و در طول مدت دو سال به خط تولید خواهد رسید، افزود: در این کارخانه و توزیع آن در حال حاضر هزار و 200 نفر به‌طور مستقیم مشغول‌به‌کار هستند.
ربانی‌زاده معاون اقتصادی استاندار فارس نیز در این آیین بیان کرد: بارقه امید در مجموعه پگاه فارس ایجاد شده ‌و باید اذعان کرد پگاه فارس در یک سال اخیر فرازونشیب‌هایی داشته است و انتظاراتی از این مجموعه بود که با حضور دکتر علی‌پور محقق شد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه این آیین گفت: طرح توسعه شرکت پگاه فارس تکمیل چرخه صنعت شیر با اشتغال ۱۵۰ نفر و ظرفیت سالیانه ۶۰۰ تن با اهداف توسعه بازارهای داخلی و صادرات محصولات فرآورده‌های لبنی کلنگ‌زنی شد. مهندس حمیدرضا ایزدی مدیرکل صمت فارس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ماحصل این سرمایه‌گذاری‌ها، تولید و اشتغال‌زایی است، افزود: حمایت از فرایند طرح توسعه، ساخت، ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تکمیل فرایند زنجیره تولید محصولات کیفی و صادرات‌محور در استان و کشور مدنظر است. 
خازن فرماندار زرقان نیز به همکاری همه‌جانبه دولت در راه‌اندازی این کارخانه اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت‌های شهرستان در خدمت توسعه کارخانه شیر پگاه فارس قرار خواهد گرفت و کمک می‌کنیم این توسعه به‌سرعت انجام شود. لازم به ذکر است، شرکت شیر پـاستوریزه پگاه فارس به‌عنوان یکی از شرکت‌هـای زیرگروه صنایع شیر ایران دارای بیش از نیم قرن تجربه در تولید و فرآوری شیر و سایر فرآورده‌های شیری می‌باشد که با استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته دنیا با دریافت حدود ۳۰ درصد از شیر خام استان فارس و فرآوری آن به بیش از ۱۷۰ نـوع محصـول در بسته‌بنـدی‌های کاملاً بهداشتی و بر اساس سلایق و ذائقه مشتریان توانسته خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و سالم‌ترین برند‌های لبنی جنوب کشور مطرح کند و با تولیدات خود سهم بسزایی در رضایت مشتریان و ذی‌نفعان و همچنین در رفع مشکلات تولید شیر خام و برطرف‌نمودن معضلات مربوط به دامداران (سنتی و صنعتی) در استان را ایفا نماید. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی