[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کازرون کد صادرات گرفت، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
در جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی، بر شتاب در توسعه و تکمیل  زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون تأکید شد.
در این جلسه، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی در این شهرستان‌ها، بر همکاری و پیگیری به‌منظور رفع مشکلات و اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی تأکید کرد. فریدون عباسی دوانی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای اختصاص کد به گمرک منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: از اسفندماه ۱۴۰۱، گمرک کازرون به‌طور رسمی کددار شد و به‌صورت رسمی امکان صادرات و واردات به نام این گمرک فراهم شد. سرمایه‌گذاران می‌توانند واردات و صادرات خود را با کد ۴۵۳۰۴ از طریق گمرک کازرون به تمام نقاط جهان انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به امنیت و زیرساخت‌های آب و برق موردنیاز سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، از سرمایه‌گذاران دعوت کرد که این شهرستان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در سخنانی با اشاره به اولویت در تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی، بر تسریع در اجرای طرح‌های زیرساختی تأکید کرد و گفت: در این زمینه سه طرح از جمله سردر منطقه ویژه با اعتبار 11میلیارد تومان در حال اجراست.
سیدمصطفی هاشمی با بیان اینکه زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و برق، شبکه گاز و فاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است، گفت: بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شده و تاکنون قرارداد نیز منعقد شده است. وی افزود: سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرار واحدها ایجاد می‌شود.
هاشمی با اشاره به ظرفیت فراهم‌شده برای جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای تولیدی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تمام وجود آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است تا روند توسعه صنعتی شهرستان شتاب گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم‌اکنون بستر جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی کازرون فراهم است، گفت: تاکنون ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده است؛ طرح‌های بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات و مخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد یورو، تولید کابل آلومینیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده و در مراحل ساخت‌وساز قرار دارد. 
هاشمی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه‌گذاران، گفت: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه‌اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است که با مجوز دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت رسمی خود در بخش واگذاری زمین را از یک سال اخیر آغاز کرده و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات‌محور فراهم شده است. هاشمی افزود: مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳ هکتار است که کارهای طرح توسعه و الحاق ۱۱۰ هکتار زمین در حال پیگیری و تملک است و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در فازهای بعدی در برنامه الحاق و طرح توسعه قرار دارد که با اتمام کارهای تملک فاز اول و دوم در مجموع مساحت آن به بیش از ۳۸۰ هکتار افزایش خواهد یافت. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی کازرون زیرساخت‌های اصلی نظیر آب، گاز و برق تأمین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیرساختی نظیر سردر ورودی، باسکول و ساختمان‌های اداری منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز با اعتبار افزون بر ۹۰میلیارد ریال در مرحله اجراست، گفت: هم‌اکنون ساختمان گمرک در ساختمانی به‌صورت موقت راه‌اندازی شده و به فعالیت می‌پردازد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه بر اساس قانون دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تمامی مراحل شامل صدور جواز تأسیس، جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره‌برداری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و در کوتاه‌ترین زمان، به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود، گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذاران، شرایط واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون به‌صورت نقد و اقساط است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها هزینه شده است، گفت: هم‌اکنون نیز دو طرح با مبلغ بیش از ۶۰میلیارد ریال در حال انجام است و به‌زودی آسفالت خیابان‌های اصلی انجام می‌شود. هاشمی گفت: امیدوارم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات فراهم کند. وی افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کازرون در سال ۱۳۸۹ به تصویب هیئت وزیران رسید و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌عنوان متولی اجرای آن انتخاب شد. فرایند راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سال ۱۳۹۳ در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و تاکنون نیز زیرساخت‌هایی برای راه‌اندازی آن فراهم شده است.
هاشمی در پایان از حمایت‌های استاندار فارس و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی در تسریع در اخذ مجوزها و راه‌اندازی این منطقه ویژه اقتصادی تقدیر کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی