[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

طرز تهیه پنکیک موز ، روزنامه شیراز نوین

پنکیک یکی از صبحانه‌های دوست‌داشتنی است که طرفداران زیادی دارد. این صبحانه خوش‌مزه را می‌شود به شکل‌های مختلف و با طعم‌های متنوعی تهیه کرد و پنکیک موز هم یکی از انواعش است. البته پنکیک موز را به دو صورت می‌شود درست کرد؛ در روش اولی که برایتان توضیح می‌دهیم، پنکیک با طعم موز است که شباهت زیادی به پنکیک ساده دارد ولی مقداری موز به موادش اضافه شده است.
در روش دوم اما آرد به کلی حذف شده است و در واقع در روش دوم پنکیک فقط با دو ماده یعنی موز و تخم‌مرغ تهیه می‌شود و اضافه کردن بقیه مواد کاملاً اختیاری است. البته تهیه این نوع از پنکیک موز چند نکته مهم دارد که حتماً باید رعایت کنید تا خوب از آب در بیاید، اما در عوض کاملاً سالم و در ضمن نوعی پنکیک بدون گلوتن است.

 مواد لازم برای 4 نفر
آرد: 2 لیوان
شیر: 2 لیوان
موز: 4 عدد
شکر: 2 قاشق غذاخوری
بکینگ‌پودر: 4 قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ: 2 عدد
نمک: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
دارچین: 2 قاشق چای‌خوری
روغن: 4 قاشق غذاخوری

 طرز تهیه 
1- داخل کاسه‌ای مواد خشک‌(آرد، شکر، بیکینگ‌پودر، نمک، دارچین) را مخلوط کنید و در کاسه دیگری موز پوره‌شده، شیر، تخم‌مرغ و روغن را مخلوط کنید.
2- سپس مواد خشک (آرد، شکر، بیکینگ‌پودر، نمک، دارچین) را به این مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد یک‌دست شوند.
3- ماهی‌تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و داخل آن را با دستمالی که به روغن آغشته کرده‌اید، چرب کنید. مقداری مایه پنکیک بردارید و کف ماهی‌تابه بریزید؛ وقتی سطح پنکیک موز شروع به حباب زدن کرد و با تکان دادن ماهی‌تابه حرکت کرد، یعنی آماده برگرداندن است.
4- پنکیک را برگردانید تا طرف دیگرش هم طلایی و برشته شود و به همین‌صورت همه را آماده کنید. برای سرو پنکیک چند لایه از آن را داخل بشقاب قرار دهید و با مقداری عسل(یا شربت پنکیک)، موز و … تزئین کنید.

 نکته‌ها: 
برای جلوگیری از خمیر شدن پنکیک آن را پس از آماده شدن روی توری خنک‌کننده قرار دهید تا خنک شود.

  روش دوم: تهیه پنکیک موز ساده با دو ماده
مواد لازم:
موز رسیده: 1 عدد
تخم‌مرغ: 2 عدد
کره یا روغن برای سرخ کردن
طرز تهیه بانوک (پنکیک اسکاتلندی)
عسل، پودر قند یا شیره برای سرو
 مواد اختیاری:
بیکینگ پودر: یک‌هشتم قاشق چای‌خوری (برای پنکیک تپل‌تر)
نمک: یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
شکلات چیپسی یا گردوی خردشده یک‌دوم پیمانه

 طرز تهیه:
1- موز را پوست بگیرید و با پشت چنگال به‌خوبی له کنید. باید بین 1/3 تا 1/2 پیمانه موز کاملاً پوره‌شده داشته باشید.
2- در صورت تمایل از مواد دلخواه هرکدام را که انتخاب کرده‌اید، اضافه کنید و پیشنهاد می‌کنیم بیکینگ‌پودر و وانیل را اضافه کنید تا پنکیک خوش‌خوراک‌تری داشته باشید.
3- تخم‌مرغ‌ها را در کاسه دیگری بشکنید و کمی با چنگال بزنید. سپس آن را به موز پوره‌شده اضافه کنید. مایه پنکیک موز را خوب با قاشق یا چنگال هم بزنید؛ مایه این پنکیک از انواع دیگر خیلی شل‌تر است.
4- کمی روغن کف تابه بریزید و آن را داغ کنید و دو قاشق از مایه پنکیک در تابه بریزید. این کار را تکرار کنید و بین پنکیک‌ها حداقل دو سانت فاصله بگذارید.
5- شعله را کم کنید تا خوب مغز پنکیک موز پخته شود، بعد از یکی دو دقیقه که تقریباً پخته شدند آنها را با احتیاط برگردانید. برگرداندن این پنکیک هم به‌دلیل شل بودن مایه آن کمی دشوار است؛ پس احتیاط کنید.
6- حدود سه دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا طرف دیگر پنکیک موز هم طلایی شود و سپس آنها را از تابه خارج کنید؛ کار را ادامه دهید تا همه مایه پنکیک مصرف شود.

 نکات کلیدی 
 بهتر است بیشتر از دو قاشق از مایه پنکیک نریزید، چون مایه شلی دارد و برگرداندن آن کار سختی خواهد بود.
 شعله را کم کنید تا پنکیک به خوبی پخته شود و اگر لازم است زمان پخت را کمی بیشتر کنید، اما مراقب باشید که طرف دوم زمان پخت کمتری نیاز دارد.
 برای گرم نگه داشتن پنکیک‌ها می‌توانید آنها را در فر با حرارت کم نگه دارید.
 برای تهیه پنکیک موز بزرگ و نازک(مثل کرپ صبحانه فرانسوی) می‌توانید تخم‌مرغ و موز را با هم در مخلوط‌کن بزنید تا صاف و یک‌دست شود و سپس آن را در کل سطح تابه پخش و سرخ کنید. برای برگرداندن پنکیک بزرگ از کفگیر خیلی نازک استفاده کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی