[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

ورزش یکی از مصادیق فرهنگ است ، روزنامه شیراز نوین

علی احدی، مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در اولین دوره تربیت مربی فرهنگی ورزشی استان فارس گفت: ورزش یکی از مصادیق فرهنگ است و امروزه ورزش به‌صورت حرفه‌ای با مباحث اقتصادی، سیاست، حقوقی، ورسانه‌ای همراه شده است و نیاز است تا کمک کنیم با پرداختن به مسائل فرهنگی، ورزش از مسیر اصلی خود منحرف نشود.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، حجت‌الاسلام علی احدی ضمن اشاره به اهمیت کار فرهنگی در ورزش و اهداف این دوره اظهار داشت: مربیان فرهنگی از بین مربیان ورزشی تربیت خواهند شد و برای اینکه ظرفیت فرهنگی ورزش را بالا ببریم باید از سنین پایه شروع شود تا تأثیرگذاری کافی را داشته باشد.
وی ضمن ابراز نگرانی از عدم توجه کافی به بحث فرهنگی در ورزش تصریح کرد: دوره تربیت مربی فرهنگی برای وزارت ورزش و جوانان، جزو اولویت‌هاست چراکه اثرات مثبت این دوره ماندگاری خواهد داشت.
حجت‌الاسلام احدی ادامه داد: ورزش یک عنصر فرهنگی است که به صورت حرفه‌ای به مباحث اقتصادی، امنیتی، رسانه‌ای اوج داده است و لزوم دارد به صورت حرفه‌ای و جدی به بحث فرهنگی نیز پرداخت شود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی تخصصی در حوزه فرهنگ ورزشی و نیاز به نهادینه کردن آن در ورزش هم گفت: با تدوین دستورالعمل‌های لازم و تنظیم سرفصل‌ها، گروه هدف برای دوره تربیت مربیان فرهنگی مشخص شد و موارد در اختیار استان‌ها قرار گرفت.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربیان فرهنگی در سه سطح اعلام کرد: دوره تربیت مربیان فرهنگی در سه سطح برگزار می‌شود و در پایان هر دوره با مصاحبه‌ای که از نفرات شرکت‌کننده در دوره انجام می‌گردد، نفرات پذیرفته‌شده به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت که با توجه به پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان، دوره منطقه‌ای هم به میزبانی استان فارس انجام خواهد شد و در نهایت پذیرفته‌شدگان مرحله منطقه‌ای در بخش کشوری حضور خواهند یافت و هدف نهایی استفاده از این عزیزان به‌عنوان مدرس دوره‌های تربیت مربی فرهنگی در استان‌ها می‌باشد.
حجت‌الاسلام احدی با اشاره به اینکه مربیان ورزشی باید اطلاعات لازم در مورد کار فرهنگی داشته باشند هم اظهار داشت: مربیان فرهنگی که در این دوره تربیت خواهند شد و در حال حاضر مربی ورزشی هستند، چراکه افرادی که خارج از مجموعه باشند، نمی‌توانند اثرگذاری کافی را داشته باشند و اولویت با افرادی است که تجربه فعالیت فرهنگی داشته باشند.
وی ادامه داد: در این دوره قرار است نیروی انسانی مورد نیاز همه مؤلفات یادشده را تربیت کند و برای مدیریت محیط‌های ورزشی و هواداران، تربیت و آموزش ورزشکاران، پیشگیری انحرافات نوجوانان ورزشکار و مسائلی از این‌دست نیز بایستی نیروهای لازم را تربیت کنیم که در درجه نخست باید خودشان ورزشی باشند و در گام بعدی، مورد پذیرش بالای جامعه ورزشکاران باشند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سرفصل‌های این دوره گفت: سواد رسانه‌ای، مباحث اخلاقی و بحث‌های حقوقی ورزشکاران از مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره است که باید به صورت تخصصی به ورزشکاران آموزش داد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ باید در ورزش برای همه ارکان مهم شود، افزود: کار فرهنگی باید براساس علاقه و دغدغه باشد، چراکه در کار فرهنگی بودجه محدود و نتیجه‌گیری زمان‌بر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی