[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آسیب‌های اعتیاد قابل‌چشم‌پوشی نیست، روزنامه شیراز نوین

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در راستای رسالت فرهنگ‌سازی خود، اقدام به برگزاری جلسات مشاوره برای خانواده‌های در معرض آسیب نموده است. به همت این مجمع، اولین جلسه مشاوره و آگاهی‌بخشی به خانواده‌هایی که با بیماران مبتلا به اعتیاد زندگی می‌کنند، در خانه سلامت، امید و زندگانی واقع در محله ده‌پیاله شیراز تشکیل شد. این جلسه با حضور سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، اسکندری معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس، درودی مشاور خانواده و مواد مخدر، یاوران شورا، مسئولان خیریه، اعضای هیئت‌امنای خانه سلامت، امید و زندگانی و جمع قابل‌توجهی از ساکنان منطقه ده‌پیاله شیراز 
برگزار شد. 
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، آسیب‌های اعتیاد بر خانواده و جامعه را موضوعی دانست که به‌راحتی قابل‌چشم‌پوشی نیست. سیدعبدالرضا دستغیب با بیان اینکه بانوان نهاد خانواده‌ها را مستحکم خواهند کرد، بر ضرورت آشکارسازی معضلات اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد. وی افزود: اگر معضلات و مشکلات خانواده‌ها و جامعه بازگو شود، توسط کارشناسان و متخصصان حوزه و دانشگاه موردتحلیل و بررسی قرار گرفته و برای حل آن تدابیری اندیشیده 
خواهد شد. 
دستغیب اضافه کرد: بحران، تنها سیل و زلزله نیست و بحران‌های اجتماعی به‌مراتب آسیب بیشتری به‌دنبال خواهند داشت و ضروریست تا قبل از وقوع بحران‌، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
این مدیر دلسوز ابراز تأسف نمود که مصرف انواع مواد مخدر و محرک، در بین افراد جامعه رواج پیدا کرده و اعتیاد مشکلات متعددی را برای خانواده‌ها به وجود آورده و علاوه بر خانواده، فرد معتاد، گاه برای جامعه نیز خطر‌آفرین و مشکل‌ساز است.
دستغیب ادامه داد: این مشکلات می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به بنیان خانواده و امنیت جامعه وارد آورد؛ چراکه روی‌آوردن به رفتارهای پرخطر و ارتکاب جرم از عوارض اعتیاد است. مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، راه برون‌رفت از معضلات فرهنگی و اجتماعی را هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور مستقیم مردم عنوان کرد و افزود: اجتماع سالم نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها در کنار مردم است و اگر توان همه دستگاه‌ها با مردم همراه شود، حرکتی عظیم در مسیر دستیابی به اجتماعی سالم روی خواهد داد. اسکندری معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به موارد متعدد آسیب‌های اعتیاد بر خانواده و جامعه اشاره نمود و اعتیاد را یکی از معضلات بسیار بزرگ تمامی جوامع برشمرد. اسکندری افزود: اعتیاد، موجب نابسامانی‌های بسیاری در زندگی شخصی و اجتماعی افراد خواهد شد و ضروریست با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مناسب در جهت پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز گام‌های مؤثری برداشته شود.
در ادامه و پس از جلسه یک‌ساعته مشاوره دکتر درودی، با حمایت مسئولان خیریه، به هشت نفر از اهالی شرکت‌کننده در مراسم، کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس پرداخت شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی