[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهردار شیراز: سیستم حکمرانی نوین شهری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: حاکمیت سیستم حکمرانی نوین شهری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی، شفافیت، کاهش محرومیت و ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم در شهرها می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در نخستین نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری که در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز با رویکرد مسئله‌محور و حکمرانی نوین شهری، دو بخش برنامه در وزارت کشور در حال جریان است.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز، نزدیک به ۱۳ شهرداری‌ کلان‌شهر کشور دستاوردهای خود را بر اساس محورهای تعیین‌شده ارائه دادند.
او افزود: بازدید وزیر کشور و برخی معاونان این وزارتخانه، در این بخش همراه با ارائه توضیحات شهرداران این کلان‌شهرها صورت پذیرفت.
او به بخش بعدی برنامه وزارت کشور اشاره و عنوان کرد: شهرداران منتخب و استانداران بر اساس چهارچوب مشخص‌شده، موضوع حکمرانی نوین را در ابعاد معین ارائه کرده و درنهایت طی گفت‌و‌گو با وزیر کشور، بقیه نقطه‌نظرات نیز مطرح می‌شود.
اسدی ابراز امیدواری کرد که این ارائه و گفت‌وگوها فتح بابی برای رسیدن به حکمرانی نوین شهری شود.
شهردار کلان‌شهر شیراز عنوان کرد: حاکمیت سیستم حکمرانی نوین شهری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی، شفافیت، کاهش محرومیت و ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم در شهرها می‌شود.
او با اظهار امیدواری از اخذ نتایج مناسب از این موضوعات و تداوم آن گفت: مقامات وزارت کشور مسائل احصا و ارائه‌شده را برطرف کرده تا شاهد شهرهای بهتری باشیم. بنا بر این گزارش، مسئله راهبردی مدیریت شهری و تحول مدیریت شهری مبنی بر تولید سرمایه اجتماعی از پایه‌های اصلی نخستین نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی