[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صدای شهروند ، کار از سوت زدن گذشته، روزنامه شیراز نوین

اسفندماه سال گذشته وقتی در آیین گرامیداشت مراسم روز درخت‌کاری یادواره شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) شنیدیم که استاندار محترم اظهار داشتند: «خط قرمز ما در شوراهای تصمیم‌گیری استان فارس درختان و فضای سبز است» به خود بالیدیم که شخصی بر مسند کار آمده که شیراز را شهر گل و سروناز می داند نه شهری انباشته از پل‌های ریز و درشت که چهره سبز جهانی شیراز را به نابودی کشانده است.
خوشحال بودیم که شنیده‌ایم گفته‌اید: «همان‌گونه که سلامت و جان انسان‌ها اهمیت دارد حال درخت و فضای سبز نیز برای ما حائز اهمیت است»، اما نزدیک به یک ماه می‌گذرد که به هر نهاد و دستگاهی در شیراز داد خود را برده‌ایم اما دادستانی ندیده‌ایم.
نزدیک به ۲۰۰ درخت تنومند و رعنای چهل-پنجاه ساله که سرونازهای شیرازند و با ابهت بی‌نظیر خویش شیراز را همان‌گونه که در تصور ماست زیبا و جاودانه ساخته‌اند در معرض قتل‌عام قرار گرفته‌اند و هیچ فریادرسی نیست که از این فاجعه ممانعتی به عمل آورد.
از ما خواسته‌اید که سوت بزنیم ...
یک ماه است که دیگر نای فریاد کشیدن هم برای ما نمانده و هر لحظه و هر ثانیه‌ای با تمام وجود به پاسداشت این موهبت الهی گام برداشته‌ایم؛ چه با دادن آب که حتی آن را هم دریغ کرده‌اند تا سرونازهای ما ایستاده، خشک شوند و چه مانع شدن با سپر انسانی از قلع و قمع بی‌مجوز آن.
ما تنهاییم ...
پل دوربرگردان رحمت غربی- پروژه تقاطع غیر همسطح سفیر شمالی که به راحتی می‌تواند بدون قطع هیچ درختی چندین متر آن‌طرف‌تر اجرا گردد، قاتل ۲۰۰ درخت با اصالت و بازماندگان مهجور و زیبای تخریب یک دهه پیش می‌باشد ...
اصالت و نجابت را از شهر راز، شهر شیراز، نستانید و هویت تاریخی منطقه را زیر خروارها خاک به فراموشی نسپارید.
صدای ما باشید... بیش از این دیگر برای ما توانی نمانده ...
به عهدی که با خود و خدای خویش در جوار شهدای مظلوم مدفون در صحن و سرای حضرت احمدبن موسی(ع) بسته‌اید پایبند بمانید ... شیراز و سرونازهایش را دریابید...

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی