[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد گرفت، روزنامه شیراز نوین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «رضا مراد صحرایی» برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند. به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۹ خرداد مجلس شورای اسلامی، بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
«رضا مراد صحرایی» با ۱۶۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف، ۱۴ رأی ممتنع، ۲ رأی باطله از مجموع ۲۶۹ نماینده حاضر در مجلس از نمایندگان رأی اعتماد گرفت و به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان شمارش آرای اعتماد نمایندگان به رضا مراد صحرایی گفت: آقای صحرایی خودش بزرگ‌ترین چالش وزارت آموزش و پرورش را لزوم تغییر در مدیریت و حکمرانی در این وزارتخانه تشخیص داده است. وی افزود: این مشکل به دلایل مختلف در ۲ دهه اخیر وجود داشته است؛ مخصوصاً به‌خاطر تغییراتی که در رأس مدیریت این وزارتخانه ایجاد شده، چالش‌های زیادی در این زمینه داریم.
رئیس مجلس ادامه داد: اگر امروز در حوزه مسائل دینی، علمی و فرهنگی خصوصاً بعد از اتفاقات اخیر مشکلاتی داریم، ریشه در آموزش و پرورش دارد؛ حتی مشکلات اقتصادی هم به این وزارتخانه مهم برمی‌گردد.
وی تصریح کرد: صحرایی به موضوع دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمان به‌عنوان رکن رکین وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای کند. مجلس نیز با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان نشان داد که در کنار وزارت آموزش و پرورش است. صحرایی برای تغییر بنیادین در آموزش و پرورش مجلس را در کنار خود ببیند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی