[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سینماهای نوستالژیک پردیس می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

پردیس سینمایی حافظ در شهر شیراز با تبدیل سینماهای خیابان زند شیراز به سالن‌های این پردیس و پردیس سینمایی سعدی شیراز با تبدیل سینماسعدی به یک پردیس سینمایی، منجر به ایجاد 2 پردیس سینمایی دولتی در شهر شیراز خواهند شد.
عبدالحمید قره‌داغی، معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور در سفر اخیر خود به شیراز، از وضعیت سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری استان فارس در این شهر بازدید و بر احیای سینماهای شیراز و شهرستان‌های فارس به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم حوزه هنری کشور تأکید کرد.
وی همچنین به مردم فرهنگ‌دوست شیراز مژده داد که به‌زودی عملیات اجرایی پروژه بزرگ پردیس سینمایی پرسیا در بلوار زند شیراز آغاز خواهد شد.
قره‌داغی با تأکید بر اینکه مردم شیراز همواره استقبالی شایسته از سینما داشته‌اند هم اظهار کرد که حوزه هنری به‌عنوان متولی بخش مهمی از سینماهای این شهر، تلاش می‌کند در شأن این مردم، امکانات سینمایی شایسته‌ای برای آنان 
فراهم کند.
وحید نمازی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس هم در سفر معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور به شیراز، بر عدالت فرهنگی، توزیع متوازن امکانات فرهنگی و توسعه کمی و کیفی مخاطبان برای عموم مردم شیراز و تلاش برای راه‌اندازی مجموعه‌های مختلف سینمایی و احیا و ارتقای داشته‌های موجود سینمایی و ایجاد سایر زیرساخت‌های فرهنگی مانند پلاتو، نگارخانه، کافه کتاب و... تأکید کرد و همچنین از آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی پرسیا در بلوار زند شیراز در این ماه خبر داد که این اقدام موجب می‌شود تا پس از سال‌ها گامی اجرایی به سمت تحقق یکی از خواسته‌های بحق مردم شهر شیراز 
برداشته شود.
خبرنگار ما درمورد چند و چون اجرای این پردیس سینمایی با مدیر امور سینمایی فارس به گفت‌وگو 
نشسته است:
مهدیا علیزاده با اشاره به سینما پیام و پرسیا در شیراز می‌گوید: سینما پیام (پارس) به‌عنوان قدیمی‌ترین سینمای شیراز و سینما پرسیا به‌عنوان یکی از سینماهای نوستالژیک شهر شیراز به شمار می‌روند و تصمیم گرفته شده که به پردیس سینمایی تبدیل شوند.
وی ادامه می‌دهد: بدین ترتیب سینماهایی که در خیابان زند شیراز قرار دارند، تحت‌عنوان پردیس سینمایی حافظ به سالن‌های این پردیس تبدیل می‌شوند.
مدیر امور سینمایی فارس در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که این پردیس تا چه اندازه پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان می‌کند: بازسازی و تعمیرات سینما پرسیا قبلاً پیشرفت 50درصدی داشت اما پس از تغییر نقشه که حفظ سردر سینما پرسیا به‌عنوان یک موضوع نوستالژیک هم در آن لحاظ شده است، در داخل سینما پرسیا ساختمانی برای پردیس ساخته خواهد شد و از حالت بازسازی و تعمیرات بیرون می‌آید که این کار در مرحله تأیید نهایی است، اما چون شأن مردم شیراز را بیشتر از قول و عمل مسئولان می‌دانیم، وقتی کار جلوتر رفت متعاقباً مراحل پیشرفت ایجاد این پردیس را اعلام خواهیم کرد.
علیزاده از تبدیل سینماسعدی در شیراز به یک پردیس سینمایی دیگر به‌عنوان پردیس سینمایی در بخش دولتی هم خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: در حال حاضر مشغول انجام کارهایی تحقیقاتی در این خصوص هستیم که در آن سالن‌های چندمنظوره برای سینما، تئاتر، همایش و استادیوم، پلاتو و... در نظر گرفته شده است.
 درنظرگرفتن ذائقه و سلیقه‌های مختلف در پردیس‌های سینمایی
ابراهیم شیشه‌گر، مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس هم در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازنوین، با اشاره به ظرفیت‌هایی که پردیس سینمایی ایجاد می‌کند، می‌گوید: در گذشته دسترسی به فیلم کم بود و نمایش خانگی فیلم هم وجود نداشت و برای همین تعداد زیادی از مردم برای دیدن یک فیلم به سینما می‌رفتند و اعضای خانواده از کودک تا بزرگسال یک فیلم را در کنار هم می‌دیدند، اما با راه‌اندازی پردیس سینمایی از سال 88 در کشور، این امکان فراهم شد که به‌عنوان مثال یک سالن هزارنفره به 10 سالن 100نفره برای نمایش فیلم تبدیل شود و ذائقه و سلیقه‌های مختلف در هر سالن با اکران فیلم‌های مختلف در نظر گرفته شود.
وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر سه پردیس سینمایی شیرازمال، گلستان و هنرشهر آفتاب در شیراز وجود دارد که خصوصی هستند و مقرر شده تا 2 پردیس سینمایی دولتی هم در شیراز ایجاد شود که در خیابان زند و سینما سعدی شیراز خواهند بود. پردیس سینمایی پرسیا در خیابان زند شامل 7 سالن خواهد بود و وسعت زیاد سینماسعدی هم برای تبدیل‌شدن به پردیس سینمایی مناسب است.
شیشه‌گر با تأکید بر دلایل استقبال بیشتر مردم از پردیس‌های سینمایی اظهار می‌کند: هرچه سینما به زیست مردم نزدیک‌تر باشد، استقبال از آن بیشتر است و قرارگرفتن پردیس‌های سینمایی در مراکز تجاری مصداق این 
واقعیت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی