[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فارس با اختلاف به رتبه اول وزنه‌برداری کشور می‌رسد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
شامگاه دوشنبه، پایان‌بخش سفر رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به شیراز، دیدار از خانه وزنه‌برداری فارس، محل برگزاری اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بود.
سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی، قهرمانان بزرگ این رشته ورزشی که حالا در رأس مدیریت وزنه ‌رداری قرار گرفته‌اند، با حضور فیزیکی در تمرینات و صحبت با استعدادهای خوب وزنه‌برداری کشور، انگیزه مضاعفی به آنها دادند.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خطاب به این ورزشکاران گفت: ما دائماً روند پیشرفت شما را رصد می‌کنیم و می‌دانید که روی شما سرمایه‌گذاری انجام شده است. 
پس باید تمام تمریناتتان هدفمند باشد و هیچ روزی برای رفع تکلیفی نگذرد. نظمی که در این اردو حاکم است خیال ما را راحت کرده و از همه عزیزان و مربیانی که برای ایجاد این فضا زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم. 
حتی وقتی که می‌خوابید و می‌خورید، باید برای آینده‌ای که می‌خواهید بسازید، فکر کنید و بر آن اساس تصمیم بگیرید. مسابقه‌هایی پیش روی شماست که می‌توانید خودتان را به دنیا نشان بدهید.
سجاد انوشیروانی افزود: روزبه‌روز دارید به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید و باید برای تحقق این امر تلاش کنید. ما هم در فدراسیون همه چیز را مهیا می‌کنیم و مطمئن باشید رفته‌رفته وضعیت بهتر خواهد شد. 
خودمان هم قبول داریم هنوز ایده‌آل نیستیم، ولی تمام و کمال پشتیبان شما هستیم. شما چکیده‌ای از افرادی هستید که در این مدت پالایش شدند و امروز همه شما باید برای به ثمر رسیدن این تلاش‌ها، همه وجودتان را بگذارید و به هیچ چیزی جز موفقیت فکر نکنید. کار شما در حال نتیجه دادن است و نتیجه اصلی را هم در مسابقات خواهید دید. همه با انرژی محکوم به این هستیم که در چارچوب قوانین و مقررات کادرفنی عمل کنیم.
بهداد سلیمی، قهرمان بزرگ جهان و المپیک نیز گفت: من با دیدن شما یاد روزی افتادم که برای اولین بار در تیم ملی زیر نظر آقای پانزوان شروع به تمرین کردم و سعی کردم از همان روز اول به حرف‌ها و توصیه‌ها گوش کرده و عمل کنم. همین اتفاق هم افتاد که باعث موفقیت‌های بزرگی شد. شما هم اگر می‌خواهید موفق شوید تنها راه این است که به حرف‌های مربیان گوش کنید و مطمئنم راهی که در پیش روی شما می‌گذارند چیزی جز قهرمانی از آن درنمی‌آید.
در آخرین ساعت حضور این دو مسئول وزنه‌برداری کشور، گفت‌و‌گویی با آنها انجام دادیم.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اینکه کمیته بین‌المللی المپیک (ioc) شرایط را برای وزنه‌برداری سخت کرده است، بیان کرد:‌ با توجه به اینکه از سال قبل در المپیک هستیم، کمیته بین‌المللی المپیک شرایطی سختگیرانه برای حضور در این دوره از مسابقات پیش‌بینی کرده که از جمله آن آزمایش‌های متعدد دوپینگ است.
سجاد انوشیروانی افزود:‌ رویداد‌های مختلف که هرکدام وزن‌های متفاوتی دارند، تقریباً وزنه‌برداری را در همه کشورها با چالش‌های جدی مواجه کرده است، اما فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای تمام این رویدادها برنامه دارد و کادر فنی تیم ملی هم با برنامه کارش را پیش می‌برد.
انوشیروانی با اظهار اینکه وزنه‌برداری ایران درگذشته با افت محسوسی مواجه بوده است، عنوان کرد:‌ در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که اردیبهشت‌ماه سال جاری درکره جنوبی برگزار و منجر به قهرمانی ایران شد روند روبه‌رشدی داشته و اتفاق‌های خوبی دارد رخ می‌دهد و امیدوار هستیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و بازی‌های آسیایی هانگِژو چین شاهد موفقیت‌های این رشته سخت باشیم.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اظهار اینکه این رشته نیاز به حمایت‌های بخش خصوصی دارد،‌ افزود: وزنه‌برداری در زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها برای توسعه بیشتر نیاز به افراد خیر و علاقه‌مند به ورزش دارد.
دارنده مدال نقره المپیک لندن و مسابقات جهانی پاریس ادامه داد:‌ حضور گروه تجاری هاشم‌پور در کنار وزنه‌برداری استان فارس بسیار روحیه‌بخش است و یکی از محاسن بخش خصوصی این است که در کارها و بسیاری از برنامه‌هایی که داریم و در کوتاه‌مدت اتفاق می‌افتد موجب خیر و برکت می‌شود.
وی تأکید کرد: از مدیریت ورزش فارس می‌خواهیم که وزنه‌برداری را از همه لحاظ، به صورت ویژه و خاص ببیند و بر این باور هستیم که در یک سال آینده، بیش از ۴۰ درصد مدال‌های وزنه‌برداری کشور را ورزشکاران فارس تصاحب خواهند کرد.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود:‌ فاطمه کشاورز، وزنه‌بردار استان فارس یکی از امیدهای جدی ما برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگِژو چین و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و ما او را رها نخواهیم کرد و رسالت کار ما، حمایت ویژه از قهرمانان است، اما انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان فارس هم به‌طور جدی وظایف حمایتی خود را انجام دهد.
انوشیروانی اضافه کرد:‌ بدون تردید در صورت حمایت، وزنه‌برداری فارس که هم‌اینک دومین استان برتر کشور است با فاصله زیاد نسبت به سایر استان‌ها به رتبه اول خواهد رسید.
از نایب‌رئیس فدراسیون هم درباره نکته‌ای پرسیدیم که او در دیدار با فرماندار شیراز عنوان کرده و گفته بود: «مناسب نبودن زیرساخت‌ها باعث جلوگیری از ورود نوجوانان به وزنه‌برداری توسط خانواده هایشان شده است.»
بهداد سلیمی در این‌باره توضیح داد: متأسفانه در سال‌های گذشته با عملکرد و رویکرد نامناسب فدراسیون قبلی، جذب ورزشکار به رشته وزنه‌برداری خیلی کم و ضعیف بود و شاهد این بودیم که سالن‌های ما رفته‌رفته رو به تخریب رفتند و خانواده‌ها خیلی راغب نبودند که بچه‌ها را به این رشته سوق بدهند، اما خوشبختانه در یک سال گذشته تلاش کردیم و توانستیم رایزنی‌های خوبی با استان‌ها انجام دهیم و بودجه‌های خوبی را هم از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم تا اماکن وزنه‌برداری را تعمیر و تجهیز کنیم. 
دارنده مدال‌های متعدد جهان و المپیک در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری افزود: امیدواریم با پول‌هایی که به حساب هیئت‌ها واریز شده است، آنها بتوانند خودشان را از لحاظ تجهیزات توانمند کرده و در نهایت بتوانیم وزنه‌برداری را از لحاظ جامعه آماری به روزهای اوج خود برسانیم.
سلیمی در خصوص دستاوردهای سفر یک‌روزه به شیراز نیز گفت: به لطف خدا اتفاقات بسیار خوبی در این سفر رقم خورد و توانستیم با مسئولان استانی و شهرستانی دیدارهای خوبی داشته باشیم و قول‌هایی از این عزیزان بگیریم و از همین لحظه به بعد، پیگیر این قول‌ها هستیم تا زمانی که به نتیجه ایده‌آل دست پیدا کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی