[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مصرف قند بر ریسک بیماری آلزایمر تأثیر دارد، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد قند ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد.
به گزارش مهر به‌نقل از مدیکال نیوز، سطوح بالای قند خون با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است، اما مکانیسم‌های سلولی خاص پشت این ارتباط نامشخص است.
اکنون یک مطالعه جدید به بررسی «کانال‌های پتاسیم حساس به ATP KATP که فعالیت سلولی را براساس سطوح انرژی تنظیم می‌کند، پرداخته و این ارتباط را روشن کرده است.
محققان دریافتند که این کانال‌ها در سلول‌های مغزی مختلف وجود دارند و بیان آنها در بیماری آلزایمر تغییر می‌کند و دریافتند که غیرفعال کردن این کانال‌ها در مدل موش از افزایش معمول سطح بتا آمیلوئید و تشکیل پلاک‌های آمیلوئید ناشی از قند خون بالا جلوگیری می‌کند.
این یافته، راه را برای درمان‌های جدید بالقوه هموار می‌کند که می‌توانند کانال‌های خاصی را به‌عنوان روشی جدید برای درمان بیماری هدف قرار دهند.
مشخص شده است که دیابت نوع ۲ احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد، اما دلایل اصلی آن هنوز مشخص نیست و در معرض تحقیقات مداوم است.
هنگامی که سطح قند خون بالا باشد، می‌تواند مغز را فعال‌تر کند و منجر به ترشح ماده‌ای به نام بتا آمیلوئید شود که با بیماری آلزایمر مرتبط است.
اکنون دانشمندان دانشگاه ویک فورست در کارولینای شمالی به پیشرفت قابل‌توجهی دست یافته‌اند و پی برده‌اند که افزایش مصرف قند و افزایش سطح گلوکز خون به تنهایی می‌تواند باعث تجمع پلاک آمیلوئید در مغز شود که عاملی در خطر ابتلا به این بیماری آلزایمر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی