[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پرداخت‌های به روز در بیمه سلامت محقق شد، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
amirabadi_shznvn@yahoo.com

مدیرکل دفتر ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت گفت: چتر پوشش بیمه سلامت گسترش یافته و در حوزه هایی نظیر درمان ناباروری، نسخه الکترونیک و حمایت از بیماران صعب‌العلاج گام‌های استواری برداشته شده است.
 بزرگترین شأن بیمه سلامت ارائه خدمت صادقانه است
دکتر سعید رحمانی با تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد باسعادت حضرت علیبن موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: مردم شریف و همیشه در صحنه ایران، همواره پشتوانه محکمی برای آرمان‌های مقدس نظام بوده‌اند و بزرگترین شأن خدمتگزاران مردم در بیمه سلامت، ارائه خدمات صادقانه و کارشناسی‌محور به جامعه است.
او از اهالی استان فارس به‌عنوان مردمانی متمدن، فرهنگ‌مدار و مهمان‌نواز یاد کرد و افزود: سیاستگذاری‌های مجموعه بیمه سلامت با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همسویی کامل داشته و ارتقای سلامت جامعه در دستور کار قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که مقتضیات هر استان با توجه به ظرفیت‌هایی که از آن برخوردار است، متفاوت خواهد بود، اظهار داشت: مؤلفه‌های مشترکی برای ارزیابی عملکرد ادارات کل بیمه سلامت در استان‌ها وجود دارد، اما به موازات آن سیاستگذاری‌های منطقه‌ای در حوزه‌های درمان، دارو، آموزش پزشکی و نحوه خدمت‌رسانی بیمه‌ها متفاوت است.
 رفع چالش‌ها به همراه تقویت اصول نظارتی
مدیرکل دفتر ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت هدف اصلی از سفرهای استانی را شناسایی و رفع چالش‌ها به همراه تقویت اصول نظارتی برشمرد و اظهار داشت: حضور میدانی و بررسی داده‌ها نقش ارزنده‌ای در رشد بهره‌وری و بهبود فرآیند خدمت‌رسانی دارد.
دکتر رحمانی با ستایش از پتانسیل‌های ارزنده‌ای که در این منطقه از ایران اسلامی وجود دارد، گفت: در استان فارس سرمایه‌های گرانبهایی در حوزه پزشکی و سلامت وجود دارد که ضمن پاسخ‌گویی به نیازهای درمانی اهالی این دیار، سایر نیازهای درمانی منطقه را برطرف می‌سازد.
وی در همین رابطه افزود: پیشرفت‌های پزشکی و درمانی استان فارس، زبانزد کشور است و شهر شیراز میزبان بسیاری از بیماران ایرانی و خارجی است که برای انجام فرآیندهای سخت و دشوار پزشکی به این قطب علمی سفر می‌کنند. در راستای تقویت این ظرفیت‌ها باید با تسهیل قوانین، مشوق‌های کارآمدی را برای پزشکان و کادر درمان در نظر گرفت تا با انگیزه بیشتری به ارائه خدمات بپردازند.
 زمینه‌های دلگرمی کادر درمان را فراهم سازیم
این قاری برجسته قرآن با اشاره به این موضوع که بخشی از راهکارهای تشویقی دارای ابعاد فرابیمه‌ای بوده و باید از سوی مراجع بالادستی و در چارچوب قانون مورد بازنگری قرار گیرند، بیان داشت: پزشکان با ایثار و از خودگذشتگی از منافع مادی خود عبور کرده و خدمت‌رسانی به جامعه رنج‌دیده بیماران را در اولویت قرار می‌دهند. بر همین اساس، حمایت‌های بیمه و سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط زمینه‌ساز دلگرمی کادر زحمتکش و شرافتمند درمان خواهد شد.
مدیرکل دفتر ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت با تشریح نحوه سیاستگذاری‌هایی که در حوزه کلان بیمه سلامت برای هر یک از مناطق کشور صورت می‌گیرد، گفت: یکی از نقاط قوت استان فارس به حضور خیران در عرصه خدمات انسان‌دوستانه باز می‌گردد و این در حالی است که باید مؤلفه‌هایی نظیر وسعت جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی در سیاستگذاری‌های سلامت و بیمه مورد توجه قرار گیرد.
دکتر رحمانی با تأکید بر این موضوع که فرمایشات مقام معظم رهبری، چراغ راه فعالیت سازمان بیمه سلامت است، اظهار کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این سازمان در تلاش است تا با همکاری و هم‌افزایی زمینه‌های رشد و شکوفایی ظرفیت‌ها را فراهم ساخته و در پرتو حمایت از زیرساخت های پزشکی، فرآیند درمان در جامعه تسهیل شود.
 چتر حمایتی بیمه سلامت گسترش یافت
وی با تشریح گوشه‌ای از موفقیت‌های حاصل‌شده در این حوزه گفت: در سنوات اخیر، چتر پوششی بیمه سلامت گسترش یافته و در حوزه‌هایی نظیر درمان ناباروری، نسخه الکترونیک، حمایت از بیماران صعب‌العلاج و مواردی از این‌دست، گام‌های استواری برداشته شده است. البته افزایش پوشش‌های حمایتی و بهبود کیفیت خدمت‌رسانی پایان راه نیست و مجموعه بیمه سلامت با تعریف فرمول‌های جدید درصدد افزایش بهره‌وری و ارتقای راندمان کار است.
این مقام مسئول با اعلام این خبر که حمایت‌های جدید سازمان بیمه سلامت در آینده افزایش خواهد یافت، افزود: در سنوات اخیر، گستره خدمات افزایش یافته و به دنبال عمق‌بخشی به این موارد هستیم تا به واسطه آن میزان پرداختی از جیب مردم به حداقل برسد. برای دسترسی به این اهداف عالی کلیت نظام سلامت باید به صحنه بیاید.
مدیرکل دفتر ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت با اشاره به این موضوع که پاسخ‌گویی به دغدغه‌های بیماران ضمن حمایت از اقتصاد خانوار، دارای کارکردهای روحی و روانی نیز هست، عنوان کرد: سیاستگذاری‌های کلان و تصمیم‌سازی‌هایی در حوزه بیمه صورت می‌گیرد باید با نگاه علمی باشد. صنعت بیمه در دنیا بر پایه منابع نامحدود بنیان‌گذاری نشده و هنر مدیریت سلامت جامعه این است که با منابع مشخص، وضعیت سلامت جامعه را ارتقا دهیم.
 با استانداردهای جهانی فاصله داریم
دکتر رحمانی با آسیب‌شناسی بخشی از چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد، گفت: تعداد چشمگیری از فرآیندهای درمانی که در جامعه ما صورت می‌گیرد، غیرضروری بوده و با استانداردهای جهانی فاصله دارد. این مسئله به معنای تحمیل هزینه‌های مضاعف و غیرضروری به بیمه‌ها و اقتصاد خانوار است. بنابراین باید دومینوی علت و معلول را در مسئله بیمه با نگاهی مبتنی بر اصول علمی و تجربی بررسی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که بیمه سلامت در دو سال گذشته، کارنامه پرباری در  زمینه جلب رضایت و توسعه حمایت‌های درمانی داشته، اظهار داشت: روند پرداخت‌ها به مراکز طرف قرارداد تقریباً به روز است و این در حالی است که در منابع اعتباری بیمه سلامت تغیییر چندانی به وجود نیامده است.
 ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی در اولویت است
این مقام ارشد بیمه سلامت با تشریح جزئیاتی از ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی عنوان کرد: تعهدات بیمه سلامت در حوزه پرداخت به مراکز درمانی طرف قرارداد تا پایان سال 1401 در بسیاری از استان‌ها انجام شده و روند پرداخت‌های سال جاری را آغاز کرده‌ایم. در نظر داشته باشیم که در امور بیمه‌ای، فاصله پرداخت دو ماهه به روز محسوب می‌شود؛ چراکه مدت زمانی نزدیک به یک تا دو ماه برای ارسال اسناد از سوی مراکز بیمارستانی و بررسی توسط بیمه به فرصت نیاز داریم.
دکتر رحمانی با اشاره به این موضوع که رضایت مراکز درمانی از پرداخت‌های بیمه سلامت نقش مثبتی در ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی دارد، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال گذشته، حجم قابل‌ملاحظه‌ای از مطالبات مراکز طرف قرارداد پرداخت شد که این موضوع طی سنوات اخیر بی‌سابقه بوده و مراکز درمانی توانستند با اتکا به این موضوع بخش عمده‌ای از مشکلات خود را برطرف سازند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی