[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۶ نکته مهم درباره استفاده از لنز، روزنامه شیراز نوین

استفاده نامناسب از لنز‌های چشمی ‌می‌تواند منجر به عفونت و مشکلات متعدد شود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، گرچه استفاده از لنز چشم به جای عینک راحتی و آسایش بیشتری برای فرد دارد، اما استفاده از آن‌ها نیازمند توجهات زیادی است. امروزه بسیاری از مردم به دلایل مختلف از جمله زیبایی چشمان خود از لنز‌های رنگی بهره می‌گیرند، اما نباید فراموش کرد که این امر می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در چشم شود.
 به گزارش ایندیا اکسپرس، در این مطلب به مهم‌ترین نکات درباره استفاده از لنز‌های چشمی ‌می‌پردازیم:
۱- تنها زمانی از لنز استفاده کنید که این امر از سوی یک چشم پزشک به شما توصیه شده باشد. در حقیقت هر فرد باید تنها از لنز مناسب چشمان خود و آموزش‌های لازم توسط چشم پزشک بهره بگیرد.
۲- زمانی که برای نخستین بار از لنز‌های چشمی ‌استفاده می‌کنید، به جای آنکه تمام روز این لنز‌ها را بر چشمان خود بگذارید، تنها چند ساعت از آن بهره بگیرید. در حقیقت استفاده از لنز‌های چشمی ‌باید به مرور افزایش یابد و فرد نباید به طور ناگهانی اقدام به استفاده از آن‌ها برای طولانی مدت کند.
۳- بسیار ضروری است که افراد طریقه مدیریت لنز در چشمان خود را بیاموزند، به ویژه زمانی که در این کار مبتدی هستند. تمیز بودن دستان و کوتاه بودن ناخن‌ها در کنار آموزش صحیح گذاشتن و خارج کردن لنز بسیار مهم است. بهتر است یک بار این اقدام را در مقابل چشم پزشک انجام دهید تا از درستی امر آگاهی یابید.
۴- به هیچ عنوان در زمان شنا کردن و یا استحمام از لنز استفاده نکنید. این اقدام می‌تواند باعث بروز عفونت‌های جدی چشم شود. همچنین بدیهی است که نباید در هنگام خواب لنز در چشمان خود داشته باشید.
۵- در کنار رعایت بهداشت دست‌ها، برخی مشکلات دیگر ممکن است باعث بروز عفونت چشمی ‌و یا آلرژی شود. این موارد در نهایت ممکن است منجر به یک عفونت ساده تا از دست دادن بینایی فرد شود. در موارد آلرژی فرد از خارش مزمن و یا ناراحتی چشم رنج می‌برد که ناشی از خشکی چشم است. این آلرژی می‌تواند به دلیل مایع تمیز کننده لنز باشد. از همین روی، علاوه بر تمیزی دست‌ها، به تمیزی لنز نیز توجه کنید.
۶- از آنجا که افرادی که از لنز استفاده می‌کنند در خطر دائمی ‌خشکی چشم بدون علامت قرار دارند، توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائمی ‌همچون خشکی دائمی، قرمزی، ریزش اشک، حساسیت به نور و احساس وجود سنگ ریزه در چشمان به چشم پزشک مراجعه کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی