[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دفن پسماند مهندسی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز:
دفن پسماند
 مهندسی می‌شود
به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، اکرمی مدیرکل بازرسی استان فارس و منطقه 3 کشور به‌همراه هیئت همراه، از اقدامات و عملکرد سازمان مدیریت پسماند و همچنین پروژه‌های بهره‌برداری‌شده و در دست احداث در محل پردازش و دفع پسماند برمشور بازدید کرد. در این بازدید که با حضور جمعی از مدیران سازمان مدیریت پسماند صورت گرفت، در ابتدا اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در محل توسط رئیس و کارشناسان تشریح شد و در ادامه از کارگاه‌های مختلف بازدید میدانی صورت گرفت. اکرمی ضمن تبریک دهه کرامت و همچنین ولادت امام رضا(ع) و قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای حفظ محیط‌زیست و برجسته‌شمردن این اقدامات در حوزه پسماند شهرداری شیراز بیان کرد: امروزه آگاه‌سازی شهروندان، به‌خصوص کودکان به‌عنوان آینده‌سازان این کشور در خصوص مدیریت پسماند‌ها می‌تواند به‌عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای جلب مشارکت شهروندان باشد. 
وی افزود: وقتی شهروندان در خصوص سختی‌های امحای پسماند‌ها مطلع باشند، در مسیر مشارکت فعال گام برداشته و در مدیریت بهینه پسماند‌ها در مبدأ اقدامات خوبی صورت می‌پذیرد. مدیرکل بازرسی استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: ازبین‌رفتن منابع و محیط‌زیست به‌عنوان سرمایه‌های ملی با عدم مدیریت در مبدأ پسماند‌ها بی‌تردید از دغدغه‌های جدی مدیران شهری است که با کمک خود شهروندان این تهدید‌ها به فرصت تبدیل خواهد شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ‌سازی در حوزه تفکیک از مبدأ در خانوار‌ها نهادینه شده است، افزود: در سایر قسمت‌ها مانند کاهش تولید پسماند هم این مشارکت اثربخش است و هر مقدار کاهش تولید پسماند کاهش هزینه‌ها، حفظ منابع، سرمایه‌ها و محیط بهداشتی و سالم را به‌دنبال خواهد داشت. اکرمی همچنین با اشاره به وجود سرمایه‌های انسانی غنی در استان فارس تأکید کرد: استفاده از استعداد‌های بومی در احداث و راه‌اندازی اقدامات نوین می‌تواند کمک شایانی به مدیران در عرصه‌های مختلف نماید. وی در پایان ضمن قدردانی از تمام مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان مدیریت پسماند گفت: دانش متخصصان و الگوگرفتن از سازمان‌های پیشرو می‌تواند در جهت راستای اهداف راهبردی محیط‌زیست در اختیار سایر نقاط کشور به ویژه استان فارس قرار گیرد. در این بازدید، خوشبخت ضمن تشریح فعالیت‌های محل مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماند شامل محل‌های دفن مهندسی و بهداشتی پسماند، محل‌های استخراج و مدیریت گازهای حاصل از دفن پسماند، کارخانه تفکیک صنعتی پسماند، محل‌های تخمیر و تولید کود‌های آلی پسماند، آزمایشگاه تخصصی مدیریت پسماند، جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و مدیریت شیرابه‌های محل دفن شیراز اظهار نمود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در زمینه محیط‌زیست در کشور، این افتخار را کسب نموده که به‌عنوان اولین کلان‌شهری در کشور مطرح باشد که پسماندهای خود را به‌صورت مهندسی و بهداشتی دفن می‌کند.
وی با اشاره به اقدامات وسیع آموزش و فرهنگ‌سازی در فضا‌های مختلف اجتماعی به‌خصوص در بین کودکان، افزود: جلب مشارکت فعالانه شهروندان با فناوری‌های نوین از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است که در دست بررسی و اجرا می‌باشد. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در پایان ضمن قدردانی از مهمانان بیان کرد: رسیدن به نقطه مطلوب در مدیریت پسماند نیاز به ایجاد بسترهای جدید برای استفاده از فناوری‌های نوین در مبحث مدیریت پسماندها و همه اقشار جامعه دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک در کشور مشکلی در حوزه مدیریت پسماند نداشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی