[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صنعت سرگردان گردشگری، روزنامه شیراز نوین


علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس اظهار داشت: ضعف در وزارتخانه میراث‌فرهنگی و گردشگری اجازه رشد این صنعت مهم در کشور را نمی‌دهد و وزیر میراث‌فرهنگی به دلیل اینکه از بدنه مجموعه گردشگری نبوده، اهمیت این موضوع را درک نکرده است. نماینده شیراز و زرقان درمجلس می‌گوید: ضعف موجود در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اجازه رشد صنعت گردشگری را در کشور و به تبع آن در استان فارس نمی‌دهد.
به گزارش ایلنا، شهردار اسبق کلان‌شهر شیراز و نماینده فعلی این شهرستان، با بیان اینکه ضعف در وزارتخانه میراث‌فرهنگی و گردشگری اجازه رشد به این صنعت بسیار مهم در کشور و استان را نمی‌دهد، می‌افزاید: متأسفانه مجموعه میراث‌فرهنگی فارس هم هنوز به این باور نرسیده که باید اشتغال در استان بر محور گردشگری گذاشته شود و این امر هنوز ملکه ذهن مسئولان میراث‌فرهنگی قرار نگرفته است. پاک‌فطرت ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه گردشگری می‌تواند در کنار سایر جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و زیارتی نقش‌آفرینی کند، اما به نظر می‌رسد بخش‌های دولتی و خصوصی فارس در موضوع گردشگری موفق عمل نکرده است.وی با اشاره به اینکه شهرهایی مانند تبریز و مشهد در آینده‌ای نه‌چندان دور به حوزه گردشگری درمانی می‌رسند و حتی ممکن است گوی سبقت را از استان فارس بگیرند، ادامه می‌دهد: در شرایط کنونی نیاز است تا در بخش خصوصی گردشگری فارس اتفاق تازه‌ای رخ دهد و چهره‌های جوان و تحصیل‌کرده بر مسند صنف‌های تخصصی گردشگری استان قرار گیرند. پاک‌فطرت بیان می‌کند: در حال حاضر نیاز است تا تمام مجموعه‌ها حمایتشان را از رونق گردشگری در استان فارس دریغ نکنند. عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه با ورود یک هواپیما و پنجاه گردشگر به استان فارس مشکل گردشگری حل نمی‌شود، می‌گوید: قطعاً ظرفیت گردشگری در استان فارس و شیراز بسیار بیش از وضعیت فعلی است. وی با اشاره به اینکه همیشه آرزو داشتم حدود ده درصد از جمعیت شیراز را گردشگران تشکیل می‌دادند، می‌افزاید: این مهم باعث می‌شود تا هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها هم رونقشان بیشتر شود. پاک‌فطرت‌ بر لزوم ایجاد طرح نو و روی‌کارآمدن نیروهای توانمند در موضوع گردشگری تأکید می‌کند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر همه باید برای رونق صنعت گردشگری کمک کنند.
وی با بیان اینکه آب‌وهوای مناسب، امنیت و امکانات از ظرفیت‌های مناسب گردشگری شیراز است، می‌گوید: وجود بیمارستان‌ها و پزشکان حرفه‌ای از مزایای مناسب گردشگری درمانی شیراز است. نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه رونق گردشگری در فارس و شیراز نیازمند همت، شجاعت و اراده قوی مسئولان است، بیان می‌کند: به نظر می‌رسد در حال حاضر بخش خصوصی ضعیف عمل می‌کند و نیاز است تا شهرداری شیراز سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه گردشگری انجام دهد و اماکن جدیدتری به این حوزه اختصاص دهد. وی با بیان اینکه متولیان گردشگری باید تمام تلاششان را برای افزایش یک الی دو روز اقامت بیشتر گردشگران در شیراز انجام دهند، بیان می‌دارد: باید زمینه حضور و افزایش مدت اقامت برای گردشگران داخلی در فارس فراهم شود و برای رونق گردشگری در موضوع درمانی باید سرمایه‌گذاران زیادی از داخل و خارج از کشور بیایند. عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه پروژه لوناپارک می‌تواند گردشگری جنوب کشور را پوشش دهد، بر نقش مهم ورزشگاه‌ها و مجموعه ورزشی در جذب توریست و رونق گردشگری تأکید می‌کند و می‌افزاید: به‌رغم اینکه ورزشگاه پارس شیراز حدود دو سال پیش افتتاح شد، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. وی با اشاره به اینکه ورزشگاه‌های ۶ الی ۷هزار نفری در شهرهای کوچک‌تر از شیراز راه‌اندازی شده است، می‌گوید: برگزاری فستیوال‌ها و مسابقات متفاوت نقش پررنگی در جذب گردشگر و توریست دارد. نماینده شیراز و زرقان با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر می‌گوید: متأسفانه استان فارس به اندازه کافی نتوانست از ظرفیت بزرگ جام جهانی قطر استفاده کند. پاک‌فطرت با بیان اینکه بخش خصوصی باید فعل خواستن را در جهت رونق گردشگری استان صرف کند، می‌افزاید: شوربختانه رونق کم اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم باعث دلسردی سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی