[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فعالان اقتصادی فارس یاور کودکان سرطانی شدند، روزنامه شیراز نوین

اتاق بازرگانی فارس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، در مراسم آغاز به کار مؤسسه خیریه محک شعبه استان فارس به‌عنوان خیر و یاور این شعبه در استان فارس همکاری خود را آغاز کرد. 
در پی افتتاح دفتر مؤسسه خیریه محک در شهر شیراز که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، اتاق بازرگانی فارس با نصب دستگاه «خودپرداز جلب مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه محک» اقدام به جلب مشارکت خیرخواهانه اعضای خود برای کمک و تأمین هزینه دارو و درمان کودکان بیمار سرطانی فرزند استان فارس کرده است. اتاق بازرگانی فارس در راستای مسئولیت اجتماعی و اهداف نیکوکارانه خود، یک دستگاه جلب کمک‌های مردمی این مؤسسه را در محیط اداری نصب کرده تا میزبان کمک‌های فعالان اقتصادی استان به این مرکز در استان باشد.
محمدصادق حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس در این آیین گفت: شهر شیراز به دلیل برخورداری از پزشکان حرفه‌ای، نیروی انسانی متخصص و مراکز درمانی مجهز به‌عنوان قطب درمان کشور به استان‌ها و کشورهای مختلف خدمات درمانی ارائه می‌کند که امیدواریم با راه‌اندازی شعبه این مؤسسه در هر استان شاهد حمایت مردم خود استان از یکدیگر باشیم.
وی ضمن آرزوی سلامتی برای تمام کودکان مبتلا به بیماری سرطان افزود: اعضای اتاق بازرگانی فارس در شرایط مختلف اقدام به کمک به مردم کشورمان کرده است که امید داریم با حضور فعال و نیکوکارانه خود کمک کنند تا کودکان مبتلا به سرطان استان بتوانند با مشکلات کمتری مسیر مبارزه با این بیماری سخت را طی نمایند. حمیدیان ضمن ادای احترام به جامعه نیکوکاری استان فارس و به‌ویژه خیران و نیکوکاران، از جامعه اقتصادی استان که همواره در تمام دوران‌ها با اقدامات مناسب خود پیشگاه کارهای خیرخواهانه و ماندگار در کل کشور بوده‌اند اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی باید به مقوله مسئولیت اجتماعی خود توجه کنند؛ زیرا این نگاه تکمیل‌کننده نگاه اقتصادی حاکم آنها خواهد بود.
مؤسسه خیریه محک یک سازمان مردم‌نهاد است که با کمک و مشارکت‌های مردمی اقدام به تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان زیر ۱۶ سال می‌کند. این مؤسسه در چند سال فعالیت خود اقدام به ایجاد شعب در استان‌ها برای تحت‌پوشش قراردادن کودکان سرطانی آن استان کرده است که در حال حاضر مؤسسه محک خدمات درمانی و حمایتی خود را به بیش از ۴۲هزار کودک مبتلا به سرطان در سراسر کشور ارائه می‌کند که از این تعداد، ۳۰۰۰ کودک در استان فارس ساکن‌ هستند. بیمارستان آنکولوژی امیر شیراز به یک‌سوم کل کودکان سرطانی کشور خدمات درمانی ارائه می‌دهد که این بیمارستان تحت‌پوشش موسسه محک قرار دارد. مؤسسه خیریه محک شعبه شیراز ضمن تحت‌پوشش قراردادن کودکان سرطانی این استان، در زمینه پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز نیز فعال است که علاقه‌مندان به مشارکت در طرح‌های این مؤسسه می‌توانند به شعبه استان فارس آن در شهر شیراز مراجعه کنند. اتاق بازرگانی در کل کشور حامی مؤسسه خیریه محک و بیماران سرطانی بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی