[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گیشه سینماها در قُرق فیلم‌های کمدی است، روزنامه شیراز نوین

تهیه‌کننده فیلم «تصور» با ابراز امیدواری از اینکه روند استقبال مخاطبان از سینما تا پایان سال ادامه داشته باشد، بیان کرد: برای «تصور» توقع فروش ۱۰۰ میلیاردی ندارم، اما اطمینان دارم که تماشاگران فیلم از آن راضی خواهند بود.
به گزارش ایسنا، فیلم «تصور» نخستین ساخته بلند علی بهراد است که سال گذشته در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و اولین تجربه حضور سینمای ایران در بخش هفته منتقدین جشنواره کن در ۲۰ سال اخیر بود.
این فیلم جاده‌ای که در تهران فیلم‌برداری شده، پس از نمایش در کن با استقبال مخاطبانش روبه‌رو شد و یکی از منتقدان نشریه اسکرین درباره آن نوشت: «این فیلم روایت مرموز دو شخصیت است که زندگی‌شان تنها در طول تاکسی‌سواری‌ شبانه‌شان در تهران تلاقی پیدا می‌کند. «تصور»، بیننده را تشویق می‌کند تا هوای اسرارآمیز داستان را در آغوش بگیرد و به طرز بازیگوشانه‌ای از افشای دقیق آنچه در حال روی دادن است، امتناع می‌کند.»
«تصور» با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان ساخته شده و قرار است پس از گذشت یک سال از حضور در برخی جشنواره‌های خارجی از چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه در سینماهای کشور اکران شود.
این فیلم در شرایطی روی پرده می‌رود که گیشه سینماها تقریباً در قُرق فیلم‌های کمدی است و همین موضوع برخی صاحبان فیلم‌های در نوبت اکران را از نمایش فیلم‌ها منصرف کرده است اما تهیه‌کننده «تصور» معتقد است که سینما در همین شرایط به فیلمی همچون «تصور» نیاز دارد.  
جواد نوروربیگی درباره اکران فیلمش در این مقطع و اینکه آیا «تصور» نسبت به نسخه جشنواره کن دچار ممیزی‌هایی شده است؟ بیان کرد: ممیزی‌ چندانی اتفاق نیفتاده؛ بررسی‌های لازم در شورای پروانه نمایش صورت گرفت و براساس تعامل‌ بین کارگردان و شورا فیلم آماده اکران شده است.
او افزود: به نظرم شرایط اکران الآن خوب شده و سینماها وضع بهتری دارند و بیش از این صلاح نیست که اکران فیلم «تصور» به تعویق بیفتد. علاوه ‌بر این سینما نیاز دارد تا فیلم‌های اجتماعی هم اکران شوند و نباید فقط فیلم‌های طنز روی پرده باشند. «تصور» برای سبد اکران فیلم مناسبی است و امیدواریم با توجه به حضور خوبی که در فستیوال‌های خارجی داشت در اینجا هم استقبال خوبی از آن شود. وی اضافه کرد: ما ترجیح می‌دادیم فیلم را زودتر اکران کنیم، ولی نگران حضور کم تماشاگران در سینما در ماه‌های گذشته بودیم به همین دلیل فاصله‌ای یک‌ساله‌ میان نمایش فیلم در جشنواره کن و اکران عمومی به وجود آمد.
نوروزبیگی در پاسخ به اینکه آیا مانند برخی همکارانش بابت همزمانی اکران فیلمش با یک کمدی ۱۶۰ میلیاردی نگرانی دارد؟ گفت: اتفاقاً من از وضعیت سینماها و گیشه خیلی خوشحالم چون نشان می‌دهد که مخاطب به سینما می‌رود. عیبی هم ندارد اگر یک فیلمی مخاطب بیشتری دارد و این اشکال از بقیه فیلم‌هاست که نتواسته‌اند مخاطب بیشتری را به سینما بکشانند. به نظرم ما هم باید از همین فرصت استفاده کنیم به‌ خصوص آنکه نگرانی‌ها برای سینما نرفتن مردم برطرف شده است.
تهیه‌کننده «برادران لیلا» تأکید کرد: جنس هر فیلمی خودش بیانگر فروش آن است و من هم توقع فروش ۱۰۰ میلیاردی ندارم، ولی می‌دانم با بازی خوب لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان و کارگردان جوانی که به سینما معرفی شده، مردم از تماشای «تصور» رضایت خواهند داشت.  
نوروزبیگی در پایان گفت:‌ آنچه ما به‌عنوان یک محصول هنری تولید می‌کنیم بالاخره باید در سینما عرضه شود و باید از کسانی که فیلم‌هایی ساختند که مردم را به سالن‌های سینما می‌کشاند قدردانی کرد. در این دو ماه و نیمی که از شروع سال ۱۴۰۲ گذشته تعداد مخاطبان سینما امیدوارکننده بوده و ان‌شاءالله که از این پس هم ادامه داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی