[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صنایع بسته‌بندی در اوج تقاضا، روزنامه شیراز نوین


به گزارش دریافتی شیرازنوین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر معاون وزیر صمت به استهبان، با اشاره به رفع مشکل طرح توسعه شهرک صنعتی، بر تسریع در طرح توسعه ۲۷هکتاری شهرک صنعتی تأکید کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به محض تحویل‌گرفتن زمین، عملیات اجرایی فاز توسعه را آغاز خواهد کرد.
وی افزود: بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده، با توجه به تقاضای زیاد سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی بسته‌بندی و فرآوری انجیر و نیز مزیت شهرستان در محصول انجیر، بخش عمده‌ای از اراضی طرح توسعه به صنایع بسته‌بندی و فرآوری انجیر اختصاص می‌یابد. 
وی افزود: مساحت موجود شهرک صنعتی استهبان 30 هکتار است که دارای امکانات آب، برق، گاز، شبکه داخلی فاضلاب، تلفن و مخابرات است و با اجرای طرح توسعه، مساحت این شهرک صنعتی به 57 هکتار افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: تاکنون در این شهرک صنعتی 52 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده و 16 هکتار زمین واگذار شده است که از این تعداد 24 واحد با اشتغال‌زایی 350 نفر در فصل برداشت انجیر مشغول به کار هستند و 2 واحد نیز در مرحله نصب ماشین‌آلات است.
هاشمی اضافه کرد: از واحد‌های فعال موجود، 13 واحد در بخش بسته‌بندی انجیر به فعالیت می‌پردازند. وی تصریح کرد: 17 قرارداد نیز در شهرک صنعتی استهبان در مرحله ساخت‌وساز قرار دارد. هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان استهبان از مهم‌ترین قطب‌های تولید انجیر کشور و جهان محسوب می‌شود، از برنامه این شرکت برای راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی و دستور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مراحل مطالعاتی و امکان‌سنجی خوشه انجیر استهبان انجام شد و ایجاد و راه‌اندازی این خوشه نیز به تصویب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رسیده است که امسال در برنامه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های توسعه خوشه انجیر استهبان، ضمن انجام کار شبکه‌سازی و شناسایی حلقه‌های مفقوده توسعه، فعالبت‌هایی در بخش‌های ارتقای فناوری، بازاریابی، فروش، صادرات، برندینگ، حضور ذی‌نفعان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، پروژه‌های عارضه‌یابی و بهبود و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی انجام خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی