[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ره‌آورد سفر دولت تکمیل تصفیه‌خانه داراب بود ، روزنامه شیراز نوین

فرماندار شهرستان داراب:
ره‌آورد سفر دولت 
تکمیل تصفیه‌خانه داراب بود 

فارس در روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ میزبان رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم بود؛ سفری که ره‌آورد آن برای استان، تصویب ۱۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶هزار و ۸۴۸میلیارد تومان بود. تکمیل تصفیه‌خانه شهر داراب، ره‌آورد سفر دولت به 
فارس است.
از جمله طرح‌های این سفر می‌توان به چندین طرح آب‌رسانی و اجرای خطوط انتقال آب، تکمیل سدها و اجرای شبکه فاضلاب اشاره کرد که تعداد قابل‌توجهی از ۱۱۴ طرح مذکور را شامل می‌شود.
از جمله مصوبات سفر هیئت دولت می‌توان به مصوبات حوزه وزارت نیز و بحث آب‌رسانی برخی شهرها و روستاهای استان و همچنین اجرای شبکه فاضلاب اشاره کرد.
داراب از جمله شهرستان‌های استان فارس است که در این سفر در حوزه آب و فاضلاب مصوباتی شامل تکمیل شبکه فاضلاب شهر داراب و اجرای تصفیه‌خانه آن و آب‌رسانی به جنت‌شهر را به خود اختصاص داد.
فرماندار شهرستان داراب در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور در این شهرستان، گفت: از جمله این پروژه‌ها، طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب است که به‌طور کامل اجرایی شده است.
فرهاد سعدی افزود: اجرای این تصفیه‌خانه بخشی از مصوبه تکمیل شبکه فاضلاب شهر داراب است که به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: بخش دیگر آن اجرای خط انتقال و شبکه داخلی فاضلاب است که اعتبار آن از ۲ محل اعتبارات داخلی و بانک توسعه اسلامی تأمین شده و اکنون نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او اظهار کرد: هم‌اینک روند اجرای خط انتقال و شبکه داخلی به دلیل اینکه امسال اعتبار بانک توسعه اسلامی هنوز تأمین نشده، متوقف است، اما در بخش اجرای انشعابات داخلی که اعتبارات آن از محل منابع داخلی تأمین شده، کار در حال انجام است.
فرماندار داراب گفت: فاز دوم آب‌رسانی به جنت‌شهر داراب نیز دارای ۲۲ کیلومتر طول است که تاکنون حدود ۹ کیلومتر آن اجرا شده است.
سعدی افزود: این پروژه در حال اجرا شامل یک مخزن پنج‌هزار مترمکعبی و یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی و همچنین ایستگاه پمپاژ است که عملیات اجرایی آن هم‌اینک در دست انجام است.  پروژه آب‌رسانی به جنت‌شهر داراب تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار لازم است. او گفت: در صورت تأمین اعتبار مذکور، این پروژه تا پایان شهریورماه امسال آماده افتتاح می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی